SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Answear.com chce wejść na giełdę, w ub.r. jego wpływy wzrosły o 41 proc. do 311 mln zł

Spółka Wearco, właściciel internetowego sklepu odzieżowego Answear.com, planuje pod koniec br. zadebiutować na rynku głównym warszawskiej giełdy. W ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 40,9 proc. do 311,2 mln zł. - To naturalny krok związany z dynamicznym rozwojem biznesu, dużą już obecną skalą działalności i jeszcze większym apetytem na przyszłość - mówi o debiucie giełdowym prezes spółki Krzysztof Bajołek.

Krzysztof Bajołek, prezes i akcjonariusz Answear.comKrzysztof Bajołek, prezes i akcjonariusz Answear.com

W komunikacie prasowym firma Wearco poinformowała, że złożyła już prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Nie podała, jaką część walorów chce zaoferować ani ile pozyskać z ich sprzedaży. Spółka jest w trakcie rejestracji zmiany nazwy na Answear.com.

- Już niedługo Answear.com dołączy do grona spółek publicznych. To naturalny krok związany z dynamicznym rozwojem biznesu, dużą już obecną skalą działalności i jeszcze większym apetytem na przyszłość - komentuje Krzysztof Bajołek, prezes Wearco.

Prospekt spółki zostanie upubliczniony po zatwierdzeniu go przez Komisję Nadzoru Finansowego.

- Answear.com dynamicznie rośnie zarówno pod względem liczby klientów, jak i sprzedaży. Już ubiegły rok był bardzo dobry - przychody ze sprzedaży spółki w 2019 roku wyniosły 311,2 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 40,9 proc. r/r, a w tym roku obserwujemy dalszy, skokowy wzrost zainteresowania zakupami w sieci w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej - opisuje Bajołek.

Answear.com w siedmiu krajach

Na Answear.com sprzedawane są odzież, obuwie i dodatki. Platforma oferuje około 80 tys. produktów od ponad 350 marek, m.in. marek premium takich jak Diesel, Guess Jeans, CK, Tommy Hilfiger, Valentino, DKNY. Natomiast produkty z niższej półki cenowej są głównie w ramach marki własnej Answear LAB.

Answear.com działa w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej - są to Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria i Ukraina. Właściciel platformy podkreśla, że żaden z rynków nie zapewnia więcej niż 30 proc. jej łącznych przychodów.

- Jesteśmy pierwszym graczem w segmencie elektronicznej sprzedaży odzieży i obuwia na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu osiągamy przewagę na polu rozpoznawalności marki oraz niższych kosztów marketingu. Nasi klienci doceniają nasz doskonały serwis w postaci szybkiej dostawy, łatwych zwrotów, oraz atrakcyjnego programu lojalnościowego. Jesteśmy również beneficjentami szybkiego wzrostu rynku e commerce – przekonuje Krzysztof Bajołek.

Na giełdę wejdzie Allegro

Answear.com to kolejna platforma e-commerce przygotowująca się do debiutu na warszawskiej giełdzie. W poniedziałek zamiar wejścia na giełdę oficjalnie potwierdziło Allegro, informując, że zaoferuje inwestorom mniejszościowy pakiet obecnych akcji, ponadto chce pozyskać ok. 1 mld zł ze sprzedaży nowej emisji walorów.

Allegro podało też swoje wybrane wyniki finansowe za minione półrocze oraz zapowiedziało, że po debiucie giełdowym nie będzie płacić dywidendy, ponieważ skupi się na inwestycjach w rozwój, m.in. usługi Allegro Smart!

Dołącz do dyskusji: Answear.com chce wejść na giełdę, w ub.r. jego wpływy wzrosły o 41 proc. do 311 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl