SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Antyalkoholowa kampania społeczna

Celem kampanii jest ograniczenie sprzedaży alkoholu nieletnim poprzez zmianę postaw sprzedawców i dorosłych Polaków

W lipcu rusza ogólnopolska kampania społeczna ALKOHOL - NIELETNIM DOSTĘP WZBRONIONY. Celem kampanii jest ograniczenie sprzedaży alkoholu nieletnim poprzez zmianę postaw sprzedawców i dorosłych Polaków. Kampania realizowana jest przez firmę konsultingową Marketing & Communications Consultants w imieniu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP) Browary Polskie oraz Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA).

Dotychczasowe doświadczenia i obserwacje pokazują, że sprzedaż alkoholu nieletnim to wciąż zjawisko zbyt częste. Po raz pierwszy sektor publiczny oraz przedstawiciele przemysłu piwowarskiego podjęli decyzję o wspólnym przedsięwzięciu, które ma temu zjawisku zapobiec.

Adresatami kampanii "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!" są przede wszystkim sprzedawcy i właściciele sklepów oraz punktów prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia na miejscu - restauracji, pubów i kawiarni. Kampania ma przypomnieć sprzedawcom o obowiązku sprawdzania wieku kupującego alkohol, jeśli jego wygląd sugeruje, że może być to osoba niepełnoletnia. Uprawnienia takie daje sprzedawcy ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Art. 15). Odbiorcami kampanii są również świadkowie sprzedaży. Kampania ma więc także za zadanie uwrażliwić dorosłych Polaków na sprzedaż alkoholu nieletnim oraz apelować o bardziej odpowiedzialne działania w ich trosce.

Koncepcją strategiczną kampanii oraz jej prowadzeniem zajmuje się firma konsultingowa Marketing & Communications Consultants.

Kreacja została przygotowana przez Studio Opus B z Warszawy. Motywem przewodnim jest "taśma", nawiązująca do taśmy policyjnej i kojarząca się z sytuacjami realnego zagrożenia. "Taśma" ma symbolizować granicę dostępu do alkoholu, sugerując w prosty i jednoznaczny sposób, że granica wieku jest granicą prawa. Wszelkie próby jej przekroczenia mogą grozić poważnymi następstwami. "Taśma" jest piktogramem kampanii, który występuje na wszystkich materiałach ATL i BTL.

W ramach kampanii przygotowano zestaw materiałów BTL: ulotki eduakcyjne dla sprzedawców, plakaty oraz taśmę, która może być wykorzystywana do obklejania półek sklepowych, barowych, progów drzwi, itp. Do końca lipca br. przedstawiciele handlowi browarów dotrą z materiałami do około 80 tys. punktów sprzedaży alkoholu na terenie całego kraju.

Na działania ATL składają się dwa 30-sekundowe spoty telewizyjne, modelujące zachowania sprzedawców i obserwatorów, czyli dorosłych Polaków, pt. "Bar" i "Sklep". W tym drugim swój udział zaoferował Pan Piotr Fronczewski, którego bohater modeluje zachowanie dorosłego Polaka, zwracającego uwagę na wiek nastolatka proszącego o alkohol. Spoty będą emitowane na antenie TVP oraz innych telewizji komercyjnych, kanałach tematycznych, a także lokalnych lub tekstowych wybranych największych telewizji kablowych w Polsce. Jak do tej pory wsparcie dla kampanii potwierdziły: Autocom Kraków, TK Poznań i WTK, Toya, UPC TK, Vectra. Patronem medialnym kampanii jest Radio Zet, które będzie wspierało przekaz poprzez emisję wspólnie przygotowanego spotu radiowego oraz działania informacyjne. Kampania będzie prowadzona na różnych nośnikach reklamy zewnętrznej w 9 głównych miastach Polski (lipiec) oraz w miescowościach wypoczynkowych (lipiec i sierpień). Za planowanie mediów odpowiedzialny jest niezależny dom mediowy Media Group. Kampania trwać będzie przez całe wakacje.

Dołącz do dyskusji: Antyalkoholowa kampania społeczna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl