SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Atmedia tracą kolejne stacje. Kanały Universala przechodzą do Polsat Media

Polsat Media od stycznia 2014 roku przejmie sprzedaż reklam w kanałach filmowych 13 Ulica, Universal Channel oraz Scifi Universal należących do Universal Networks International. Obecnie stacje te są w portfolio Atmedia.

- Rozszerzenie oferty o stacje tak renomowanego nadawcy nie tylko zwiększy nasz udział w rynku, ale będzie uzupełnieniem naszego pakietu kanałów tematycznych o atrakcyjne stacje, dynamicznie rozwijające się na polskim rynku. W ostatnim czasie nasze portfolio tematyczne stale rośnie, a dołączenie kanałów UNI będzie kolejnym znaczącym wzmocnieniem naszej oferty dla reklamodawców - mówi Stanisław Janowski, dyrektor zarządzający Polsat Media.

- Z nowymi partnerami będziemy szukać synergii w innych obszarach wykraczających poza sprzedaż reklam - dodaje Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat. Trzeba dodać, że już od wiosny tego roku wszystkie stacje Universala są dostępne w Cyfrowym Polsacie, który obecnie jest jedyną platformą satelitarną dystrybuującą te kanały.

Jak informowaliśmy, w ostatnim czasie kanały należące do UNI przeszły zmiany. 13th Street Universal zmienił w połowie miesiąca nazwę na 13 Ulica (więcej na ten temat), a Universal Channel zyskał nowe logo i hasło promocyjne (poznaj szczegóły).  Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że łączny udział stacji 13 Ulica, Universal Channel i SciFi Universal w sierpniu br. wyniósł 0,49 proc. w grupie 4+ i 0,36 proc. w grupie 16-49.

Dzięki porozumieniu z UNI, portfolio kanałów obsługiwanych przez Polsat Media wzrośnie do 28 stacji. Universal Networks International to piąty międzynarodowy koncern mediowy, po A+E Networks, BBC Worldwide, Viasat Broadcasting oraz Food Network, którego kanały znajdą się w ofercie Polsat Media. Poza tym broker sprzedaje oczywiście reklamy w kanałach Polsatu, a także w Superstacji i ATM Rozrywce. Spółka reprezentuje również ofertę reklamową platformy internetowej ipla i PRN Polska.

Do końca roku reklamy w stacjach UNI sprzedają Atmedia. - Decyzja NBC nie została poprzedzona przetargiem, nie znamy więc powodów zmiany. Można się domyślać, że kluczowa była tu kwestia dystrybucji kanałów Universal Networks - mówi Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group - W najbliższych miesiącach mocno koncentrujemy się na działaniach nowobiznesowych, a o ich pierwszych efektach już informowaliśmy - dodaje.

W przeszłości Atmedia na rzecz Polsat Media straciły stacje koncernów BBC Worldwide i A+E Networks. Od 1 października br. natomiast z jej portfolio znikły kanały The Walt Disney Company, które sprzedaje teraz TVN Media (więcej na ten temat). Wiosną 2014 roku Atmedia mają jednak poszerzyć ofertę o nowe naziemne stacje Stopklatka TV (dowiedz się więcej) i Fokus TV (poznaj szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Atmedia tracą kolejne stacje. Kanały Universala przechodzą do Polsat Media

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mikołaj K.
Zły pieniądz wypiera dobry pieniądz. Narobili mądrych badań, napyskowali na zaniżony panel badawczy, to się Polsat i TVN zabrały za uspokojenie towarzystwa.
0 0
odpowiedź
User
ekspert
oj at media ciężko przędą, ciekawe kto odejdzie następny...

nie wróżę, że ta firma przetrwa do końca 2014 roku ...
0 0
odpowiedź
User
Obserwator123
Cóż... widomo duopolu już krąży nad rynkiem reklamowym... Oby się Atmedia szybko odbiły, bo to niczego dobrego nie wróży.



0 0
odpowiedź