SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Brytyjczycy idą na wojnę z reklamami opartymi o płciowe stereotypy

Brytyjski Urząd ds. Standaryzacji Reklamy zadeklarował walkę z reklamami, które opierają się na stereotypach w postrzeganiu płci. To wynik coraz częstszych skarg konsumentów, dotkniętych zwłaszcza sposobem pokazywania kobiet.
 

Brytyjska ASA (Advertising Standards Agency) zaproponowała nowe regulacje dotyczące tych przekazów, których reklamowy wydźwięk polega na pokazaniu różnic między płciami w najbardziej stereotypowy sposób. Organizacja proponuje zakaz posługiwania się stereotypami płciowymi w reklamach.

Jak podkreśla ASA w swoim raporcie, głównym celem nowych regulacji ma być eliminacja „niewłaściwych i nierealistycznych” form rozróżniania kobiet i mężczyzn w reklamach. Chodzi np. o pokazywanie kobiet w rolach opiekunek bądź osób przesadnie dbających o figurę, a mężczyzn jako przedstawicieli zawodów technicznych lub nieradzących sobie z obowiązkami domowymi.

Obecne regulacje ASA narzucają reklamodawcom zakaz przedstawiania kobiet w roli obiektów seksualnych oraz reklamowania produktów przez nadmiernie chude osoby, głównie kobiety.

- Przekazy wzmacniające podział ról płciowych odgrywają dużą rolę w kreowaniu niesprawiedliwych z punktu widzenia społeczeństwa ocen - powiedział  Guy Parker, szef ASA.

Advertising Standards Agency wskazuje także, że konsumencie coraz częściej składają skargi na reklamy bazujące na płciowych stereotypach. Jako przykład wskazano kreację producenta żywności dla niemowląt Aptamil, gdzie mała dziewczynka marzyła o zawodzie baletnicy, a chłopiec inżyniera.

Liczne skarg wpłynęły także na reklamy odzieżowej marki Gap, gdzie małemu chłopcu przypisano zawód inżyniera, a dziewczynce „duszy towarzystwa”.

ASA chce, by nowe przepisy zaczęły obowiązywać od 2018 roku.

Dołącz do dyskusji: Brytyjczycy idą na wojnę z reklamami opartymi o płciowe stereotypy

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Chorzy ludzie, chore pomysły. Czy tego samego chcecie w Polsce tzw. "europejczycy"?
0 0
odpowiedź
User
Wszyscy tacy sami.
Tacy sami. Bez płci. Bez tożsamości. Bez mózgu. Tacy sami, w sam raz na wspaniały nowy świat.
0 0
odpowiedź
User
lewica forever
Teraz w reklamach w ramach walki ze "stereotypami" faceci będą karmić piersią i tańczyć "Jezioro łabędzie", a baby grzebać w w warsztacie samochodowym i wybierać szambo.
0 0
odpowiedź