SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Brytyjczycy zmieniają swoje podejście do zakupów w sieci

Trudna sytuacja gospodarcza w Wielkiej Brytanii będzie mieć mniej negatywny wpływ na sektor e-commerce niż tradycyjny rynek sprzedaży.

Tak przynajmniej wynika z raportu 'Online Shopping and Credit Crunch Survey Report', przygotowanego przez firmę E-consultancy we współpracy z immediate future oraz Logan Tod & Co. - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.

Badacze zapytali brytyjskich konsumentów w wieku co najmniej 16 lat o ich plany wydatkowe oraz o to jak ich nawyki związane z kupowaniem zmienią się wraz z potrzebą oszczędzania.

Okazało się, że ogółem 65 procent respondentów ze względu na obawę o stan swoich budżetów zamierza zmienić swoje podejście do zakupów. Jednak 56 procent stwierdziło, że ich wydatki internetowe pozostaną bez zmian albo nawet zwiększą się.

Obawy finansowe wpływają również na zachowanie konsumentów robiących zakupy przez internet. Badani potwierdzili, że coraz częściej odwiedzają strony porównujące produkty i ich ceny oraz że bardziej dokładnie podchodzą do kupowania online.

Dla 64 procent respondentów w ciągu najbliższych 12 miesięcy głównym czynnikiem wpływającym na decyzję dokonania zakupu online będzie cena. 15 procent badanych wskazało tutaj na internetowe opinie na temat produktów, 9 procent na osobiste rekomendacje, 5 procent na nazwę marki, a 1 procent na opinie spoza internetu. Z kolei 7 procent Brytyjczyków w ogóle nie zamierza w ciągu najbliższego roku kupować przez internet.

źródło: eMarketer

Dołącz do dyskusji: Brytyjczycy zmieniają swoje podejście do zakupów w sieci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl