Cannes Lions 2013: rekordowo dużo zgłoszeń, 144 z Polski
W tegorocznej edycji konkursu reklamowego Cannes Lions zgłoszono rekordowe 35 765 prac z 92 krajów. Polskie agencje przesłały 144 zgłoszenia, najwięcej DDB Warszawa i Leo Burnett Warsaw.
W tym roku do Cannes Lions zgłoszono o 4 proc. więcej prac niż w ub.r. W konkursie pojawiła się jedna nowa kategoria - Innovation Lions. W skali roku mocno wzrosła liczba zgłoszeń w kategoriach Creative Effectiveness Lions oraz Branded Content & Entertainment Lions, a znacząco zmalała w kategoriach Titanium & Integrated Lions oraz Radio Lions.
Zdecydowanie najwięcej zgłoszeń pochodzi z USA - 6078. Z Brazylii zgłoszono 3476 prac, z Wielkiej Brytanii - 2671, z Niemiec - 1994, z Francji - 1454, z Australii - 1404, z Kanady - 1106, a z Japonii - 1093.
Zgłoszenia do Cannes Lions |
|||
Kategoria |
2012 |
2013 |
Zmiana % r/r |
Branded Content & Entertainment Lions |
800 |
968 |
21% |
Creative Effectiveness Lions |
92 |
120 |
30% |
Cyber Lions |
2458 |
2627 |
7% |
Design Lions |
2182 |
2373 |
9% |
Direct Lions |
2357 |
2578 |
9% |
Film Lions |
3475 |
3125 |
-10% |
Film Craft Lions |
1721 |
2029 |
18% |
Innovation Lions |
- |
270 |
n/a |
Media Lions |
3247 |
3031 |
-7% |
Mobile Lions |
965 |
1061 |
10% |
Outdoor Lions |
4843 |
5613 |
16% |
PR Lions |
1130 |
1296 |
15% |
Press Lions |
6056 |
5711 |
-6% |
Promo & Activation Lions |
2674 |
2974 |
11% |
Radio Lions |
1784 |
1552 |
-13% |
Titanium & Integrated Lions |
517 |
437 |
-15% |
SUMA |
34 301 |
35 765 |
4% |
Polskie agencje przesłały w tym roku do Cannes Lions 144 prace. 29 zgłosiła DDB Warszawa, a 27 - Leo Burnett Warsaw. Od 180 Heartbeats + Jung von Matt pochodzi 11 zgłoszeń, od Saatchi & Saatchi - 9, od Havas Worldwide - 8, od Interactive Solutions - 7, a od MEC i Young & Rubicam - po 5.
W ubiegłorocznej edycji Cannes Lions DDB Warszawa zdobyła dwa Srebrne Lwy i Brązowego Lwa za reklamę "Rozkład jazdy" McDonald's (zobacz więcej).
Tegoroczny festiwal Cannes Lions będzie się odbywał od 16 do 22 czerwca. W jury konkursu znalazły się dwie osoby z Polski: Katarzyna Przewuska i Piotr Chrobot (więcej na ten temat). Wiadomo już, że nagrodę dla Człowieka Roku odbierze Salar Kamangar, dyrektor wykonawczy YouTube’a (więcej o tym).
Dołącz do dyskusji: Cannes Lions 2013: rekordowo dużo zgłoszeń, 144 z Polski