SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cannes Lions 2014: rekordowa liczba zgłoszeń, 135 z Polski

Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions została zgłoszona rekordowa liczba 37 427 prac z rekordowej liczby 97 krajów, co stanowi blisko 5-proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Polskie agencje przesłały do konkursu 135 zgłoszeń.

Konkurs jest podzielony na 17 kategorii, wśród których pojawiła się jedna nowa - Product Design Lions. Najwięcej zgłoszeń napłynęło w kategoriach Outdoor Lions i Press Lions, a najmniej - w Innovation Lions, Product Design Lions oraz Creative Effectiveness Lions.

W porównaniu z ubiegłym rokiem najbardziej wzrosła liczba zgłoszeń w kategoriach PR Lions i Cyber Lions. Natomiast największe spadki odnotowano w kategoriach Creative Effectiveness Lions i Innovation Lions. Ponadto zmalała liczba prac w kilku tradycyjnych kategoriach, takich jak Film Lions, Press Lions i Radio Lions.

ZGŁOSZENIA DO CANNES LIONS 2014

Kategoria

2013

2014

Zmiana % r/r

Branded Content & Entertainment Lions

968

1 179

22%

Creative Effectiveness Lions

120

80

-33%

Cyber Lions

2 627

3 660

39%

Design Lions

2 373

2 624

11%

Product Design Lions (nowa kategoria)

-

194

-

Direct Lions

2 578

2 676

4%

Film Lions

3 125

2 838

-9%

Film Craft Lions

2 029

2 073

2%

Innovation Lions

270

206

-24%

Media Lions

3 031

3 127

3%

Mobile Lions

1 061

1 187

12%

Outdoor Lions

5 613

5 660

1%

PR Lions

1 296

1 850

43%

Press Lions

5 711

5 007

-12%

Promo & Activation Lions

2 974

3 241

9%

Radio Lions

1 552

1 448

-7%

Titanium & Integrated Lions

437

378

-14%

SUMA

35 765

37 428

5%


Patrząc na rozkład prac ze względu na kraj pochodzenia, w czołowej dziesiątce znalazły się USA (6213 zgłoszeń), Brazylia (3321), Wielka Brytania (2757), Niemcy (2376), Francja (1838), Australia (1543), Japonia (1146), Kanada (995), Indie (976) oraz Chiny (952). Kraje, które zgłaszały prace po raz pierwszy, to Albania, Ghana i San Marino.

W przypadku Polski w konkursie biorą udział łącznie 32 firmy, które zgłosiły 135 prac. Najwięcej z nich konkuruje w kategoriach Media Lions (27), Cyber Lions (18), Promo & Activation Lions (15) oraz PR Lions (14).

Nadesłane prace będą oceniać międzynarodowe składy jurorskie złożone łącznie z 327 osób z 44 krajów. Nominacje i wyniki poznamy podczas 61. edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, który odbędzie się w dniach 15-21 czerwca br. Wiadomo już, że nagrodę dla creative marketera roku odbierze firma McDonald's (więcej na ten temat), a dla człowieka roku mediów - Richard Plepler, szef HBO (więcej o tym).

Po raz pierwszy w historii odbędzie się Lions Health (13-14 czerwca br.) - część Cannes Lions poświęcona kreatywności i komunikacji w branży farmacji i zdrowia, w ramach której odbędą się dwudniowe seminaria oraz uroczysta gala wręczenia nagród. Do konkursu Lions Health wpłynęły w sumie 1423 prace z 49 krajów, w tym 2 z Polski.

Dołącz do dyskusji: Cannes Lions 2014: rekordowa liczba zgłoszeń, 135 z Polski

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl