SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Chodzący Johnnie Walker najskuteczniejszą reklamą (wideo)

Kampania reklamowa marki Johnnie Walker zdobyła najważniejsze nagrody w angielskim konkursie efektywności marketingowej. Trwającą od niespełna dekady akcję wyróżniono za odświeżenie wizerunku produktu zapewniające wzrost jego sprzedaży.

Podczas tegorocznego rozdania statuetek Advertising Effectiveness Awards przyznawanych najskuteczniejszym kampaniom reklamowym najważniejsze wyróżnienia zdobyła akcja "Keep Walking" promująca markę Johnnie Walker. Kampania przygotowana przez agencję Bartle Bogle Hegarty otrzymała grand prix, złotą nagrodę oraz specjalne wyróżnienie dla najlepszego międzynarodowego przedsięwzięcia marketingowego.

Rozpoczęta w 2000 roku akcja "Keep Walking" była do tej pory prowadzona w ponad 120 krajach, obejmując ponad 50 reklam telewizyjnych i 150 layuotów prasowych. Kampania doprowadziła w tym czasie do wzrostu sprzedaży whisky Johnnie Walker o 48 proc., zapewniając zwiększenie dochodów z tego tytułu o 2,21 mld dolarów.




- W kampanii "Keep Walking" imponuje przede wszystkim skuteczne odświeżenie tradycyjnego wizerunku marki - uzasadnił John Sunderland, przewodniczący jury konkursowego. - Przed rozpoczęciem prac nad akcją przeprowadziliśmy badanie, z którego wynikało, że oznaką sukcesu mężczyzny nie jest dla większości osób jego stan materialny, tylko dążenie do rozwoju - ujawnił przedstawiciel agencji Bartle Bogle Hegarty, którą wyróżniono również za kampanie KFC, Audi i Cadbury. Ogółem na gali Advertising Effectiveness Awards rozdano pięć złotych nagród, dziesięć srebrnych, osiem brązowych i dziewięć specjalnych wyróżnień.

Dołącz do dyskusji: Chodzący Johnnie Walker najskuteczniejszą reklamą (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl