SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co wpływa na pozycjonowanie strony?

Internet stał się dla wielu ludzi głównym źródłem informacji. Codziennie z wyszukiwarki Google korzystają miliony użytkowników, którzy szukają nie tylko odpowiedzi na pytania, ale również konkretnych usług czy produktów. Nic więc dziwnego, że każdy przedsiębiorca chce, aby to właśnie jego firmowa witryna znalazła się w Top 10 wyników wyszukiwania. Jak zdobyć lepszą widoczność w sieci? Sprawdź, od czego zależy pozycjonowanie stron WWW. Poznaj kluczowe czynniki rankingowe.

Co ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?

Bez względu na to, w jakiej branży działasz, co sprzedajesz i jakie usługi oferujesz, to firmowa witryna internetowa stała się obecnie wręcz koniecznością. Samo jej posiadanie nie jest jednak jednoznaczne z pozyskiwaniem klientów. Kluczem do sukcesu okazuje się pozycjonowanie stron WWW.

Za tym terminem kryją się wszelkie praktyki, dzięki którym serwis może uzyskać wyższe pozycje w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Nie jest to jednorazowe działanie, a długi proces, którego efekty mają jednak wymierny i trwały charakter. Dzięki właściwiej optymalizacji firmowej witryny możesz zyskać lepszą widoczność w sieci.
Dlaczego warto być wysoko w Google? Przede wszystkim dlatego, że jest to najpopularniejsze narzędzie do wyszukiwania informacji, z którego korzystają zarówno użytkownicy konsumujący treści, jak i przedsiębiorcy działający w sieci. Roboty wyszukiwarki oceniają wartość stron WWW i decydują, która witryna znajdzie się na szczycie rankingu. Pamiętaj, że im wyższa pozycja serwisu, tym lepsza rozpoznawalność marki.

Analiza, segregacja i ocena stron internetowych to główny cel algorytmów Google. Zadanie, które stoi przed nimi, nie należy jednak do najprostszych – na każde zapytanie użytkownika pojawia się mnóstwo adresów, które muszą zostać odpowiednio sklasyfikowane według wielu czynników rankingowych. Skuteczne pozycjonowanie wymaga więc dostosowania witryny do wciąż zmieniających się wytycznych wyszukiwarki.   

Pozycjonowanie stron WWW – kluczowe czynniki rankingowe Google

Dzięki wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarce możesz dotrzeć do klientów, gdy poszukują produktów oraz usług, które oferuje również Twoja firma. Jest to niewątpliwie jedna z największych przewag pozycjonowania nad innymi formami marketingu internetowego. Pamiętaj jednak, że tylko wysokiej jakości serwis, który spełnia rygorystyczne wymogi Google oraz oczekiwania użytkowników może znaleźć się w Top 10.

Jakie więc czynniki wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?

1. Czynniki rankingowe on-site
Nie od dziś wiemy, że roboty Google umieszczają w Top 10 tylko wartościowe dla użytkowników strony WWW. Większość internautów wybiera właśnie tę wyszukiwarkę, ponieważ zwracane wyniki wyszukiwania dają im dokładnie to, czego szukali. Aby zyskać wyższą pozycję, musisz więc rozpocząć optymalizację witryny od elementów znajdujących się w serwisie – m.in. od tych, które wymieniliśmy poniżej.

•    Słowa kluczowe
Algorytmy Google wyszukują strony, które najlepiej pasują do zapytań użytkowników, dlatego tak ważny jest właściwy dobór fraz zgodnych z tematyką witryny. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w tytułach, nagłówkach, opisach, artykułach czy metadanych.

•    Unikalne i wartościowe treści
Kluczem do sukcesu strony w wyszukiwarce są wysokiej jakości teksty pod SEO. Aby być wysoko w Google, musisz pisać merytoryczne, nasycone frazami kluczowymi, aktualne i wyczerpujące temat wpisy. Jednym z najważniejszych obecnie czynników jest E-A-T, który określa trzy wskaźniki skutecznej treści: autorytet, wiedza ekspercka i wiarygodność. Oznacza, to że Twoje treści powinny opierać się na fachowej wiedzy i sprawdzonych źródłach, dzięki czemu będą wzbudzać zaufanie użytkowników oraz wyszukiwarki.

•    Core Web Vitals
Kolejnym niezwykle istotnym czynnikiem rankingowym jest Core Web Vitals. Nowy algorytm koncentruje się na trzech aspektach doświadczenia użytkownika na stronie internetowej: ładowaniu, interaktywności i stabilności wizualnej. Jak widzisz, Google kładzie coraz mocniejszy nacisk na tzw. User Experience. Nieco upraszczając, można powiedzieć, że im witryna jest przyjaźniejsza dla internautów, tym roboty oceniają ją wyżej.

•    Metadane
Istotny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej mają również prawidłowo zoptymalizowane meta dane, czyli meta title i meta description. To od nich w dużej mierze zależy, czy użytkownik zdecyduje się skorzystać z serwisu. Warto podkreślić, że tytuł witryny, który pojawia się w wynikach wyszukiwania, jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych.

•    Nagłówki h1-h3
Właściwa struktura nagłówków sprawia, że czytelnik otrzymuje łatwiejszy w odbiorze i nawigacji tekst. Jednak nie tylko! Dzięki nagłówkom od h1 do h3 (które zawierają słowa kluczowe) roboty Google łatwiej rozumieją hierarchię publikowanych treści.

•    Linkowanie wewnętrzne
Użycie odnośników wewnętrznych ułatwia komfortowe i poprawne poruszanie się po stronie. Jak się okazuje, tego rodzaju linkowanie jest również ważne z perspektywy optymalizacji strony – wymaga jednak zadbania o prawidłowe anchory. Linki pomagają użytkownikom i robotom dotrzeć do wszystkich treści.

•    Szybkość ładowania strony
Do określania pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google bierze również pod uwagę szybkość jej ładowania. Jest ona weryfikowana na podstawie rozmiaru pliku i kodu witryny. Pamiętaj, że serwis, który długo się wczytuje, będzie miał dużo większy wskaźnik odrzuceń. 

•    Mobilność
Dostosowanie strony WWW do wszystkich urządzeń – w tym przede wszystkim smartfonów – to jedno z najważniejszych działań SEO. Według idei Mobile-First Index boty najpierw oceniają witrynę na podstawie jej wersji mobilnej. Poprawność i funkcjonalność serwisu możesz zapewnić dzięki technologii RWD. 

•    Certyfikat bezpieczeństwa SSL
Choć trudno ocenić, w jakim stopniu bezpieczeństwo witryny ma wpływ na jego pozycję w Google, to nie od dziś mówi się o faworyzowaniu przez wyszukiwarkę stron z wdrożonym certyfikatem SSL. Co ważne, ten protokół sieciowy zwiększa również wiarygodność serwisu w oczach użytkowników.

W ramach walki o wyższą pozycję w Google zadbaj również o użyteczność witryny, intuicyjne menu, dane strukturalne (elementy umieszczone w kodzie) oraz o optymalizację mapy strony, adresów URL, grafik i treści wizualnych.

2. Czynniki rankingowe off-site

O pozycję w wynikach wyszukiwania możesz powalczyć również poprzez działania poza firmową stroną WWW. Jak się okazuje, najważniejszym obok wysokiej jakości treści czynnikiem rankingowym jest link building, czyli budowanie profilu linkowego. Dzięki wartościowym i zróżnicowanym odnośnikom zewnętrznym wzrasta wiarygodność witryny i tym samym jej widoczność w Google.
W przypadku linkowania zewnętrznego liczy się jakość, a nie ilość pozyskanych odnośników. Wśród miejsc, z których można pozyskać wartościowe linki, wyróżnia się:
•    katalogi firm,
•    artykuły sponsorowane,
•    portale społecznościowe,
•    serwisy tematyczne,
•    fora internetowe.

Przy budowaniu profilu linkowego należy zadbać o wartość, treść i aktualizację linków oraz autorytet strony WWW. Warto też pamiętać, że pośrednio na pozycję witryny oddziałuje również obecność firmy w mediach społecznościowych. Możesz tam promować i bezpośrednio linkować do swoich produktów, usług czy najnowszych wpisów w serwisie. 

Zastanawiasz się, co jeszcze wpływa na pozycjonowanie? Jak się okazuje, wyszukiwarka zwraca dużą uwagę na wiek domeny oraz okres rejestracji. Google z reguły obdarza większym zaufaniem adresy, które istnieją dłużej. Podobnie dzieje się w przypadku opłacenia domeny na kilka lat z góry – to sygnał, że witryna jest wartościowa i nie wygaśnie w najbliższym czasie.

Od czego zależy pozycjonowanie strony w wyszukiwarce? Podsumowanie

Zadbanie o wszystkie wymienione wyżej czynniki rankingowe wymaga czasu i specjalistycznej wiedzy. Ponadto algorytmy są wciąż aktualizowane, więc stale zmieniają się wytyczne oraz wymogi wyszukiwarki, dlatego musisz być cały czas na bieżąco.
Jeśli więc nie masz czasu i umiejętności, by wszystkim zająć się samodzielnie, walkę o wysoką pozycję Twojej strony warto powierzyć specjalistom z WeNet. Agencja SEO i SEM zadba o pozycjonowanie Twojej witryny i zagwarantuje bogaty pakiet usług, w ramach którego wykona audyt SEO, przeprowadzi optymalizację techniczną strony, zbuduje wartościowy profil linkowy oraz przygotuje unikalne treści eksperckie. A to jeszcze nie wszystko!

Wejdź na WeNet.pl i wybierz pakiet, dzięki któremu wyróżnisz się na tle konkurencji, dotrzesz bezpośrednio do swoich klientów i wzmocnisz swoją pozycję w wyszukiwarce. Nie czekaj i już teraz zacznij walczyć o lepszą widoczność w Google.

Dołącz do dyskusji: Co wpływa na pozycjonowanie strony?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl