SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Snapchat mocniej w górę niż Instagram i TikTok, Twitter stracił 1,2 mln polskich użytkowników

Zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce jest niezmiennie Facebook. W grudniu największy wzrost w czołówce osiągnął Snapchat, natomiast na Twitterze ubyło 1,18 mln polskich internautów. Niewielkie spadki zanotowały Pinterest, Blogspot i Siepomaga.pl.

Article

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Facebooka (zdecydowana większość platform w zestawieniu obejmuje zsumowany ruch w serwisach www i aplikacjach mobilnych) w grudniu ub.r. odwiedziło 26,02 mln polskich internautów, co przełożyło się na 87,56 proc. zasięgu.

Zajmujący drugą pozycję Instagram zanotował o ponad 40 proc. niższy wynik - 15,5 mln użytkowników i 52,16 proc. zasięgu. Obie platformy należą do koncernu Meta, który jest też właścicielem komunikatorów Messenger i WhatsApp (w Mediapanelu są klasyfikowanej w osobnej kategorii). W grudniu ub.r. aplikacja mobilna Messengera zanotowała 22,18 mln polskich użytkowników i 74,6 proc. zasięgu, a aplikacja WhatsaAppa - 14,76 mln użytkowników i 49,7 proc. zasięgu.

Globalnie z platform Mety na koniec września ub.r. przynajmniej raz w miesiącu korzystało 2,91 mld internautów (wobec 2,74 mld rok wcześniej), z czego 423 mln w Europie. W trzecim kwartale ub.r. przychody koncernu zwiększyły się rok do roku o 35 proc. do 29,01 mld dolarów, a zysk netto - z 7,85 do 9,19 mld dolarów.

Wśród platform społecznościowych pułap 10 mln polskich użytkowników przekroczył w grudniu jeszcze TikTok (należy do chińskiego koncernu ByteDance) - miał 12,37 mln odwiedzających i 41,64 proc. zasięgu. Przez wiele miesięcy TikTok był najczęściej pobieraną aplikacją mobilną przez internautów z całego świata. Niedawno uznano go za najszybciej rozwijającą się markę w raporcie Brand Finance Global 500.

Twitter przed Pinterestem i Blogspotem

Z Twittera skorzystało w grudniu ub.r. 8,71 mln polskich internautów, co dało 29,31 proc. zasięgu. Dalej w rankingu są inne globalne platformy: Pinterest z 7,95 mln użytkowników i 26,77 proc. zasięgu, Blogspot.com z 7,43 mln użytkowników i 24,99 proc. zasięgu oraz Snapchat z 7,08 mln odwiedzających i 23,82 proc. zasięgu.

W czołowej dziesiątce są dwie polskie platformy: Wykop miał 4,34 mln użytkowników i 14,59 proc. zasięgu, a służące do zbiórek charytatywnych Siepomaga.pl - 3,32 mln odwiedzających i 11,17 proc. zasięgu. Reddita, amerykańskiego odpowiednika Wykopu, odwiedziło 3,14 mln polskich internautów (to dało 10,57 proc. zasięgu).

Trzy czołowe platformy miesiąc do miesiąca zanotowały kilkuprocentowe wzrosty. Facebook zyskał 282 tys. użytkowników (to 1,1 proc. w górę), Instagram - 307,5 tys. (2 proc.), a TikTok - 379,7 tys. (3,2 proc.).

Natomiast na Twitterze liczba polskich internautów zmalała o 1,18 mln, czyli 11,9 proc. Pinterest zanotował spadek o 104,8 tys. użytkowników (1,3 proc.), Blogspot.com - o 200,7 tys. (2,6 proc.), a Siepomaga.pl - o 106,9 tys. (3,1 proc.).

Snapchat ma 10 proc. użytkowników więcej

Za to na Snapchacie liczba polskich internautów zwiększyła się o 654 tys., czyli 10,2 proc. Wykop osiągnął wzrost o 207,8 tys. (5 proc.), a Reddit - o 72,9 tys. (2,4 proc.).

Dołącz do dyskusji: Snapchat mocniej w górę niż Instagram i TikTok, Twitter stracił 1,2 mln polskich użytkowników

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl