SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Debiutuje społecznościowy miesięcznik komputerowy Burdy (wideo)

Wydawnictwo Burda Media Polska wprowadza na rynek miesięcznik "Enter Najlepsze programy", który publikować będzie rekomendacje programów komputerowych nadsyłane przez czytelników. Pismo zadebiutuje 16 września i kierowane będzie do wszystkich korzystających z komputerów.

Nowy magazyn nosi taki sam tytuł jak zamknięty przez Burdę w 2007 roku miesięcznik komputerowy, który na rynku wydawniczym ukazywał się przez 16 lat. "Enter" Najlepsze Programy" różni się jednak znacząco od tamtego pisma. - Jest to pierwszy w Polsce miesięcznik społecznościowy dla użytkowników komputerów. Tytuł wzorowany jest na serwisach społecznościowych, których użytkownicy podpowiadają sobie nawzajem i polecają różne rzeczy - mówi Michał Adamczyk redaktor naczelny "Entera". Jak podaje np. społeczność skupiona wokół serwisu Chip.pl to ponad 1,2 mln osób.

Formuła nowego pisma jest taka sama jak wydawanego z dużym sukcesem przez Burdę miesięcznika "Przyślij przepis!", który publikuje przepisy nadsyłane przez czytelników. W przypadku "Entera" czytelnicy nadsyłają do redakcji swoje rekomendacje programów komputerowych (za pośrednictwem serwisu Enter.pl), a za każdą opublikowaną opinię jej autor otrzymuje 50 zł. Wszystkie opisane w wydaniu programy są następnie testowane przez redakcję i znajdują się na płycie DVD dołączanej do magazynu. Są to zarówno darmowe aplikacje, jak i płatne pozyskane od partnerów. Poza rekomendacjami programów w 68-stronicowym piśmie umieszczono także porady i ciekawostki.

"Enter" kierowany jest do wszystkich użytkowników komputerów, zarówno tych zaawansowanych jak i korzystających z komputera od czasu do czasu. - Roboczo nazywamy go rodzinnym tytułem komputerowym - mówi Adamczyk. - Tworząc "Entera" myśleliśmy o użytkownikach, którzy dotąd prasą komputerową się nie interesowali - dodaje Cezary Żelazowski, szef działu reklamy pisma.

enterokladka

Cena magazynu to 3,99 zł, a nakład pierwszego wydania wynosi 150 tys. egz. - Wierzymy, że sprzedaż będzie ponad 100 tys. egz. - mówi nam Michał Helman, dyrektor wydawniczy "Entera" - Jesteśmy w stanie dodrukować pierwszy numer - dodaje Adamczyk.

Cała strona reklamowa w miesięczniku kosztuje 15 tys. zł. Oprócz możliwości zareklamowania się w samym tytule, "Enter" wchodzi też w skład łączonej oferty reklamowej obejmującej pozostałe magazyny komputerowe Burdy jak "Chip" i "CRN" oraz ich serwisy internetowe. W pierwszym numerze znalazły się głównie reklamy firm komputerowych, ale jak podkreśla Żelazowski, wydawca liczy na reklamy z różnych branż.

Wprowadzanie tytułu na rynek wspierane będzie kampanią promocyjną o wartości 2,2 mln zł. Będzie ona realizowana w prasie drukowanej (wszystkie tytuły Burdy poza "Elle" i "Elle Decoration"), radiu (stacje Grupy Eurozet, Roxy FM) i internecie (serwisy komputerowe Burdy, Onet.pl, Wp.pl, Gazeta.pl i Ceneo.pl). Dodatkowo na portalu YouTube.pl i serwisach społecznościowych pojawi się specjalny film reklamowy. Kreację kampanii i mediaplan przygotował we własnym zakresie dział marketingu Burda Media Polska. Prowadzone będą też niekonwencjonalne działania promocyjne, m.in. marketing szeptany, którymi zajmie się firma Streetcom.



Dotychczas w portfolio Burda Media Polska znajdowały się dwa magazyny komputerowe. Są to: adresowany do indywidualnych użytkowników miesięcznik "Chip" i dwutygodnik "CRN", kierowany do branży komputerowej. Oba te tytuły wraz z "Enterem" mają wspólną redakcję, która wraz z osobami zajmującymi się testami, liczy ponad 30 osób.

Dołącz do dyskusji: Debiutuje społecznościowy miesięcznik komputerowy Burdy (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl