SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Disney+ ma mieć w USA ponad 72 mln użytkowników do końca 2020 roku

Do końca 2020 roku liczba użytkowników w USA korzystających z serwisu Disney+ osiągnie 72,4 mln – wynika z prognoz eMarketera. Zgodnie z przewidywaniami w 2024 roku grupa amerykańskich odbiorców Disney+ przekroczy 123 mln, platforma będzie bardziej popularna od Hulu, innego serwisu VoD należącego do Disneya.

Serwis Disney+ zadebiutował 12 listopada 2019 r., w pierwszej kolejności był jednak dostępny jedynie w trzech krajach: USA, Kanadzie i Holandii. Później usługa pojawiła się również w Australii, Nowej Zelandii i Puerto Rico. W czerwcu 2020 r. platforma trafiła do kolejnych krajów europejskich. Od wtorku jest dostępna także w Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji i Portugalii.

Kraje obecnie w których działa Disney+ to także: Austria, Francja, Hiszpania, Indie, Indonezja, Irlandia, Japonia, Monako, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy.

Na razie nie wiadomo, kiedy Disney+ ma wystartować w Polsce. Według nieoficjalnych informacji serwis może zadebiutować na naszym rynku dopiero w 2021 r. Można przypuszczać że polscy użytkownicy Disney+ nie będą mieli okazji skorzystania z darmowego okresu próbnego.

Rośnie liczba subskrybentów

Firma analityczna eMarketer dostarczyła dane świadczące o tym, że przyszłość Disney+ wygląda optymistycznie pomimo faktu, że w czerwcu br. serwis zlikwidował możliwość skorzystania przez nowych użytkowników z darmowego okresu próbnego na platformie.

Zgodnie z prognozami analityków do końca 2020 r. liczba użytkowników serwisu osiągnie w USA poziom 72,4 mln. To będzie oznaczało, że udział platformy w całej grupie amerykańskich odbiorców serwisów wideo wyniesie 32,1 proc.

Według eMarketera w kolejnych latach dynamika wzrostu użytkowników Disney+ będzie stopniowo spadać. To jednak nie zmienia faktu, że zgodnie z prognozami w 2024 r. liczba odbiorców serwisu w USA sięgnie 123,4 mln, a z oferty Disney+ będzie korzystało 52 proc. amerykańskich odbiorców platform OTT. Podane liczby oznaczają też, że w 2024 grono widzów Disney+ przerośnie grupę odbiorców platformy Hulu (115,6 mln), która także należy do Disneya.

Czytaj także: Nowy „The Mandalorian” z datą premiery. Drugi sezon wystartuje 30 października 2020 roku

eMarketer podaje także inne prognozy dotyczące popularności streamingowych serwisów  wideo w USA. Zgodnie z nimi na koniec 2020 r. najwięcej użytkowników na tamtejszym rynku (168,9 mln) będzie miał Netflix, na 2. miejscu znajdzie się Amazon (130,1 mln), a podium będzie zamykać Hulu (94,5 mln). Analizy wskazują też, że do końca br. Disney+ zdobędzie znaczną przewagę na Apple TV+, który przyciągnie do siebie jedynie 18,8 mln subskrybentów.

W trzecim kwartale obecnego roku fiskalnego The Walt Disney Company zanotował przychody w wysokości ponad 11,7 mld dolarów, co oznacza spadek rok do roku o 42 procent. Koncern miał kwartalną stratę netto przekraczającą 4,7 mld dolarów, najgorzej wypadł segment parków rozrywki Disneya zamkniętych w dobie koronawirusa.

Czytaj także: Hybrydowa premiera „Mulan” bez komercyjnego sukcesu. „Disney nie miał wyjścia, chciał ograniczyć straty”

 

Dołącz do dyskusji: Disney+ ma mieć w USA ponad 72 mln użytkowników do końca 2020 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl