SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dlaczego warto brać udział w konkursie Young Creatives Cannes?

Swoje wrażenia z udziału w międzynarodowym etapie konkursu Young Creatives Cannes 2018 opisuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Agnieszka Witkowska, senior data analyst z domu mediowego Mullenlowe MediaHub.

Konkurs – etap w Polsce

Udział w konkursie to tak naprawdę maksymalnie 24 godziny poświęcone na przygotowanie swojego pomysłu. O godzinie 18:00 na briefingu Klient wyjaśnia problem biznesowy, na który uczestnicy mają odpowiedzieć i to od nich zależy czy najbliższa noc będzie nieprzespana czy ze świeżym umysłem rozpoczną pracę następnego dnia. Finalny efekt prac dla kategorii media to dziesięcioslajdowa prezentacja, którą trzeba wygłosić w 10 minut. Czy to nie za mało czasu? Zdecydowanie nie. W etapie międzynarodowym czas prezentacji skraca się do 5 minut i okazuje się, że tyle wystarcza by przekazać najważniejsze elementy strategii mediowej. Jury spędza 10 godzin na poznawaniu pomysłów uczestników, w naszej kategorii swoje pomysły prezentowało 30 zespołów z całego świata. Jeżeli w pięć minut nie uda się nam wyjaśnić jak nasza kampania zdobędzie uwagę konsumentów, to znaczy że pomysł jest zbyt skomplikowany lub nieczytelny.

Konkurs – etap międzynarodowy - Cannes

Praca nad jednym zagadnieniem przez cały dzień nie przypominała typowego dnia w biurze, w trakcie którego przygotowujemy analizy i dashboardy dla kilku klientów. Tego dnia nie sprawdzałam firmowego maila, nie korzystałam z mediów społecznościowych i starałam się nie rozpraszać niepotrzebnymi rozmowami. Razem z Kasią całą uwagę skupiłyśmy na analizie briefu i wymyślaniu pomysłów. Miejscem pracy było biurko w sali, tuż obok innych zespołów, ale można było je zmienić na wygodny fotel lub krzesło na tarasie z widokiem na morze. Oprócz prezentacji w Power Poincie przygotowałyśmy opis pomysłu: łącznie 450 słów na temat strategii, grupy docelowej i realizacji, wszystko w języku angielskim.

Young Lion Competitor – co daje wejściówka?

Największą korzyścią jest wstęp na wszystkie wystąpienia na 2018 Cannes Lions International Festival of Creativity. Oprócz niesamowitej dawki inspiracji: innowacyjnych strategii i przykładów zastosowania najnowszych technologii w marketingu polecam wybrać się na wystąpienia, w których osoby związane przez wiele lat z branżą kreatywną mówią o swoim podejściu do pracy – o tym jak uwolnić kreatywność, jak tworzyć kampanie, które zapamiętamy na długo oraz jak budować swoją markę.

Przestrzeń Festiwalu w Cannes to również stoiska sponsorowane przez marki, w których możemy poznać ofertę globalnych firm, które oferują m.in rozwiązania analityczne najnowszej generacji, prezentują swoja ofertę contentową lub marketingową. Boksy sponsorskie i plaże zaaranżowane przez marki to miejsca, w których można zrelaksować się popijając świeże owocowe smoothie, mrożoną kawę lub drinka. Poza chwilą odpoczynku, marki oferowały ciekawe doświadczenia: można było odwiedzić interaktywne instalacje, zobaczyć jak działa VR, głosowy asystent, robot- artysta, zrobić sobie zdjęcie w technologii 360 °. Większość marek przygotowała strefę edukacyjną. Dyskusje i prelekcje często odbierało część widowni wystąpieniom na Festiwalu.

Każde z tych miejsc jest dobre do nawiązania nowych znajomości, ale by to ułatwić Festiwal w Cannes oferuje również specjalną strefę networkingową i spotkania typu meet-up, na których organizatorzy zachęcają do przedstawienia się i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami. Dla sportowych freaków Festiwal oferuje otwarte treningi na plaży, warto wstać wcześniej i o 8:30 rozpocząć zajęcia z kickboxingu, poranne godziny dają okazje na plażowanie bez tłumu.

Tym, którzy w upalny dzień wolą pozostać w klimatyzowanym pomieszczeniu polecam wystawy nagrodzonych prac w Awards Hub Stage. Można poznać idee kreatywne podzielone na kilka kategorii m.in. print, media, outdoor, digital, PR. Niektóre prace zrobiły na mnie większe wrażenie, niż prezentacje festiwalowe. Szczególnie prace w kategorii outdoor zaskoczyły mnie swoją prostotą i siłą przekazu. Każdy wieczór i noc to okazja do imprezowania na plaży lub w pobliskim, ekskluzywnym hotelu.

Pierwszy i ostatni dzień Festiwalu to największe otwarte imprezy dla wszystkich uczestników, z muzyką na żywo, pysznymi przekąskami i winem rose, które najlepiej smakuje przy zachodzie słońca. Festiwal w Cannes to było dla mnie niesamowite doświadczenie, polecam udział w konkursie, a jeśli jesteście już nieco starsi, to jest kilka innych sposobów na to by pojawić się za rok w Cannes.

Moim zdaniem 3 najlepsze wystąpienia to:
1.    Burger King – The Rise of Hackvertising
2.    Coca Cola - Coca-Cola Small World Machines - Bringing India & Pakistan Together
3.    Renault - Life on Board: Turning the Car into Media

Dołącz do dyskusji: Dlaczego warto brać udział w konkursie Young Creatives Cannes?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl