SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dzięki komunikatorom internetowym nastolatki unikają zażenowania

Ponad 40 procent amerykańskich nastolatków używa komunikatorów internetowych do powiedzenia czegoś, czego nie powiedzieliby osobiście.

Kolejne 22 procent używa komunikatorów do umawiania się na randki, a 13 procent do zrywania z kimś bliskim - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na badanie przeprowadzone przez agencję Associated Press i portal AOL.

W sumie blisko połowa badanych w wieku od 13 do 18 lat korzysta z internetowych komunikatorów. Dla porównania, w przypadku osób dorosłych wskaźnik ten wynosi około 20 procent. Około 80 procent dorosłych Amerykanów korzystających z komunikatorów, wysyła za ich pomocą wiadomości będąc w pracy. Z kolei około połowa loguje się do nich przynajmniej raz dziennie.

Nastolatki dwa razy częściej od dorosłych wysyłają wiadomości, zdjęcia i pliki poprzez internetowe komunikatory na telefony komórkowe swoich znajomych. Również w przypadku czasu przeznaczanego na korzystanie z takich programów dominują młodsi badani. 10 procent z nich poświęca na nie co najmniej trzy godziny dziennie, w porównaniu do 5 procent dorosłych. 17 procent nastolatków (około trzy razy więcej niż w przypadku dorosłych) wysyła ponad 100 wiadomości dziennie.

Biorąc pod uwagę łącznie obie grupy badanych, najpopularniejszym komunikatorem internetowym jest AIM/AOL, z którego korzysta 54 procent respondentów. Następne są programy: Yahoo IM (41 procent), Windows Messenger (35 procent), MySpace IM (15 procent) oraz Skype (4 procent).

źródło: Marketing Charts

Dołącz do dyskusji: Dzięki komunikatorom internetowym nastolatki unikają zażenowania

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl