SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Effie Awards: marketing & business solutions to wynik ewolucji marketingu

Tegoroczne nagrody Effie Awards po raz pierwszy zostaną przyznane w nowej kategorii - marketing & business solutions. Szczegółami na temat koncepcji i zasad przyznawania nagrody dzielą się z portalem Wirtualnemedia.pl Szymon Gutkowski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald's Polska i juror nowo utworzonej kategorii.

Szymon Gutkowski i Adam Pieńkowski (drugi i trzeci od prawej) Szymon Gutkowski i Adam Pieńkowski (drugi i trzeci od prawej)

Nowa kategoria Effie Awards będzie nagradzać innowacje marketingowe i biznesowe, za które odpowiadają liderzy marketingu w firmach. Polska jest pierwszym krajem na świecie, gdzie nagrody marketing & business solutions zostaną wręczone.

Jak narodził się pomysł na tę kategorię? - To wynik uświadomienia sobie rewolucyjnych zmian zachodzących w marketingu i zarządzaniu, tak w Polsce, jak i na świecie. Podczas obrad stwierdziliśmy, że wśród zgłoszeń do Effie jest wiele takich, które nie do końca pasują do istniejących kategorii - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Pieńkowski, zeszłoroczny przewodniczący jury Effie i dyrektor generalny McDonald's Polska, który będzie oceniać prace w nowej kategorii. - Rola marketingu i szerzej, komunikacji marki, zmienia się. Komunikacja wkracza na nowe obszary wzmacniające skuteczność marketingową - strategie produktowe, IT, digital. Ich wpływ na efektywność i sukces przedsiębiorstw jest coraz większy. Wspólnie z członkami jury Effie dostrzegliśmy potrzebę uwzględnienia tego w formule konkursu. Ta kategoria powinna być atrakcyjna dla mniejszych firm, stawiających na innowacje, startupów, firm produkujących tzw. white labels (produkty B2B). Otwieramy się na tę grupę - dodaje Pieńkowski.

Szymon Gutkowski, prezes Stowarzyszenia SAR dodaje, że rozmowy o nowej kategorii nagród Effie trwały od dłuższego czasu, i to nie tylko na rodzimym rynku. - Nad tą nagrodą myślano od dawna, i to nie tylko w SAR-ze, ale i w kolejnych komitetach Effie. Były innowacyjne marketingowo prace niedocenione przez nieco gorszą komunikację. Niektórzy narzekali, że nie są w stanie zgłosić swoich prac. Zmieniamy to. Effie jest największym świętem marketingu w Polsce. Chcemy, by ta gala pokazywała nie tylko teraźniejszość, ale i przyszłość, która już dziś zaczyna się pojawiać. Damy szansę projektom, które przesuwają obecne granice marketingu, są tam gdzie dziś marketing się rozwija - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Szymon Gutkowski, dodając: - Można oczywiście i trzeba organizować konferencje, mówić, że dyrektorzy marketingu są ważni, ale spotkań tego typu jest dużo. Ciekawsze naszym zdaniem jest stworzenie osobnej kategorii Effie, by pokazać właśnie te obszary, które nie były ich tradycyjnym obszarem działania, a teraz są. Pokazać na przykładach całe spektrum działań dzięki, którym marketing buduje biznes - wyjaśnia prezes SAR.

Nowa kategoria - dla kogo, na jakich zasadach?

Do jakich podmiotów skierowana jest nowa kategoria? - Marketing & business solutions faworyzuje firmy, które rozumieją, że marketing pełni kluczową rolę w rozwoju firmy. Kategoria ta doceniać będzie rozwiązania, które są innowacyjne w tworzeniu, dostarczaniu czy serwisowanie produktu, a nie w jego komunikowaniu - tłumaczy Szymon Gutkowski.

Firmy chcące zgłaszać swoje projekty do marketing & business solutions będą musiały tak jak w przypadku pozostałych 18 kategorii wypełnić formularz zgłoszeniowy. Ze względu na specyfikę kategorii, będzie on różnił się od standardowego. - Formularz składa się z czterech części - wskazanie wyzwania/celu biznesowego, opisu strategii, i jej realizacji oraz opisu wyników. Różnica w porównaniu z pozostałymi kategoriami polega na wadze każdej z tych składowych. Kluczowe będzie zidentyfikowanie wyzwania biznesowego i opisanie go. To stanowi o dalszych krokach. Taką samą wagę będzie miał opis wyników i uzyskanych rezultatów - mówi Adam Pieńkowski. A Szymon Gutkowski dodaje: - Formularz ten jest prostszy, bardziej opisowy. W innych kategoriach skupiamy się już w pierwszej części na insightach konsumenckich, grupie docelowej i kanałach dotarcia. Tutaj obok pokazania wyzwania i koncepcji rozwiązania, nacisk kładziemy na to, jak dział marketingu holistycznie współpracował z innymi działami, np. IT czy R&D - komentuje prezes SAR.

Prace w kategorii marketing & business solutions można zgłaszać do 6 lipca, w pozostałych - do 29 czerwca. Effie Awards w Polsce organizuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.

Dołącz do dyskusji: Effie Awards: marketing & business solutions to wynik ewolucji marketingu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
BR
skład jury kategorii (część odziedziczona) nie rokuje, ale pierwsze koty za płoty
0 0
odpowiedź