SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” ma 133 tys. aktywnych subskrypcji cyfrowych

Na koniec ub.r. z płatnej oferty subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 133 tys. użytkowników, o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. - To znakomity wynik i świetny sygnał, potwierdzający właściwy kierunek zmian i rozwoju naszej działalności prasowej - komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory.

Płatna oferta cyfrowa „Gazety Wyborczej” została wprowadzona cztery lata temu. Składa się z dwóch pakietów: podstawowego (obejmującego nielimitowany dostęp do wszystkich serwisów „GW” zawierających teksty z jej wydań papierowych i do dodatkowych artykułów dla prenumeratorów) oraz premium (obejmującego wszystkie treści co Wyborcza, a dodatkowo dostęp do e-wydań „GW”, aplikacji mobilnej dziennika, tekstów z „Książek. Magazynu do czytania” i „Wysokich Obcasów Extra” oraz zniżek na książki w Kulturalnym Sklepie i ebooki na Publio.pl).

Pakiet podstawowy kosztuje 19,90 zł za miesiąc, 55 zł za kwartał i 198 zł za rok, a pakiet premium - 29,90 zł za miesiąc, 83,70 zł za kwartał i 298,80 zł za rok. Oferta regularnie jest wspierana promocjami cenowymi. Jesienią ub.r. Agora podpisała umowę, w ramach której darmowy dostęp do oferty na rok otrzymali wszyscy studenci i pracownicy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Nie podano, ile zapłaciła za to uczelnia. Jednocześnie rozpoczęto promocję, w ramach której 90-dniowy dostęp za darmo do oferty cyfrowej „GW” zyskali klienci sieci T-Mobile.

W październiku ub.r. Agora poinformowała, że liczba użytkowników subskrypcji cyfrowych przekroczyła 110 tys. Na koniec 2016 roku było to prawie 110 tys., na koniec 2015 roku - ponad 77 tys., a na koniec 2015 roku - prawie 55 tys.

Agora podaje, że w czwartym kwartale ub.r. przybyło 23 tys. nowych użytkowników płatnych subskrypcji, a w grudniu ub.r. zanotowało rekordową sprzedaż oferty, o 86 proc. wyższą niż rok wcześniej. W ub.r. aż 93 proc. subskrypcji wykupywano na kwartał lub rok. Ogółem w całym 2017 roku 300 tys. razy wykupiono różne pakiety.

- Cieszy nas szczególnie, że grono prenumeratorów indywidualnych zwiększyło się o 93 proc. w skali roku - to jedna z najważniejszych informacji o dynamice wzrostu biznesu online „Gazety Wyborczej”. Zaangażowanie naszych redakcji w ważnych społecznie sprawach przekłada się na wyniki - z jednej strony wielu nowych prenumeratorów przybyło „Gazecie Wyborczej” latem podczas protestów przeciwko reformie sądownictwa, z drugiej - znacznie wzrosła w ostatnim roku liczba prenumeratorów, których przekonały do zakupu informacje lokalne. Niezmiennie istotne dla płacących czytelników są treści magazynowe: reportaże „Dużego Formatu” czy teksty z „Wysokich Obcasów” - komentuje Danuta Breguła, dyrektor strategii online „Gazety Wyborczej”.

Firma nie podaje, ilu użytkowników oferty korzysta z pakietu podstawowego, a ilu z premium ani ile wynoszą łączne wpływy od nich.

Agora informuje natomiast, że nowych prenumeratorów cyfrowych „Gazety Wyborczej” udaje się skutecznie i efektywnie kosztowo pozyskiwać dzięki wykorzystaniu narzędzi Facebooka do targetowania kampanii reklamowych. Od sierpnia ub.r. w serwisach „GW” komentarze mogą zamieszczać tylko użytkownicy płatnej subskrypcji, a w tym tygodniu dziennik wprowadził rubrykę „Wyborcza to WY” z opiniami czytelników.

- Prenumerator to najcenniejszy typ odbiorcy, który średnio czyta kilkadziesiąt razy więcej niż czytelnik bez prenumeraty, dzieli się tekstami w mediach społecznościowych, komentuje artykuły, ogląda wielokrotnie więcej reklam. Jest więc w centrum naszych działań redakcyjnych, wydawniczych i rozwojowych - chcemy mu dostarczać najlepszą możliwą usługę - komentuje Danuta Breguła.

Według badania Gemius/PBI w październiku ub.r. portal Wyborcza.pl miał 6,14 mln realnych użytkowników i 58,66 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1,27 mln użytkowników i 2,53 mln odsłon.

Z danych ZKDP wynika, że w styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 96 668 egz., pierwszy raz spadając poniżej poziomu 100 tys.

- „Gazeta Wyborcza” dociera obecnie do prawie ćwierć miliona czytelników, którzy codziennie mają dostęp do prenumerowanych treści cyfrowych i kupują wydanie papierowe dziennika. To wyjątkowy wyczyn! Bardzo cieszymy się, że w czasach trudnych dla prasowego rynku reklamowego „Gazeta Wyborcza” ma stabilną pozycję opartą w ponad połowie na sprzedaży treści czytelnikom. Cały kanał online zyskuje już znaczący udział w przychodach „Gazety Wyborczej” - ocenia Jerzy Wójcik, wydawca „GW”. - Co ważne, śmiało możemy powiedzieć, że czytelnictwo „Gazety Wyborczej” nie spada – a jedynie się zmienia, w dużej mierze wspierane przez proces transformacji cyfrowej prasy, którego jesteśmy w Polsce liderem. Towarzyszymy naszym czytelnikom zawsze, gdy tego potrzebują - w ich miejscowościach, kioskach, komputerach i telefonach, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - wylicza Wójcik.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” ma 133 tys. aktywnych subskrypcji cyfrowych

51 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ciekawy
A ile z tych subskrypcji jest aktywnych?
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Proszę o przypomnienie ile subskrypcji mają prawdziwe, nieomylne i niepokorne gazetki? ;)
odpowiedź
User
Ha! Ha! Ha!
90% tych subskrypcji jest na kilka godzin, góra 1 dzień - to jest dramatyczna wręcz wiadomość.... Wyborcza po prostu tonie....
odpowiedź