SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Glovo zamknęło centrum technologiczne w Warszawie

Glovo zamknęło Centrum Technologiczne w Warszawie (Warsaw Tech Hub) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jak tłumaczy firma, ma to usprawnić działania i pomóc w reogranizacji hubów w Hiszpanii. Glovo podkreśla, że decyzja „w żadnym stopniu nie wpływa na (…) działalności firmy i jej platformy w Polsce”.

W lipcu 2020 roku firma rynku szybkiego handlu Glovo otworzyła w Warszawie Centrum Technologiczne (Warsaw Tech Hub). Był to drugi tak wyspecjalizowany oddział firmy w Europie – pierwszy mieści się w Barcelonie, gdzie powstało Glovo. Docelowo centrum miało zatrudniać około setki specjalistów IT.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, firma zdecydowała niedawno o zamknięciu centrum. - Glovo zamknęło centrum technologiczne w Warszawie pod koniec września 2023 roku, aby przeorganizować swoje huby działające w Barcelonie i Madrycie - przekazał nam Robert Tarnowski, PR&PA manager Glovo Polska. - Ta strategiczna decyzja miała na celu optymalizację pracy między zespołami, usprawnienie działań oraz zapewnienie dalszego, sukcesywnego rozwoju zespołu ponad 500 inżynierów – dodał.

Koncern podkreśla, że ta decyzja „w żadnym stopniu nie wpływa na funkcjonowanie biura Glovo w Polsce ani działalności firmy i jej platformy w Polsce”. - Glovo pozostaje w pełni zaangażowane w dalszy rozwój biznesu i inwestycji na tym rynku, sukcesywnie zmierzając do pozycji lidera na polskim rynku - zaznaczył Tarnowski.

Spytaliśmy, czy w związku z likwidacją hubu firma rozstała się z wszystkimi tam zatrudnionymi. Jednak jednoznacznej odpowiedzi nie otrzymaliśmy. - Podjęta decyzja nie była dla nas łatwa. Oferujemy nasze wsparcie wszystkim dotkniętych przez nią pracowników – zarówno poprzez pomoc w znalezienia innych pozycji w strukturach naszej organizacji, jak i wspierając ich w przejściu do nowych ról zawodowych – dodał Tarnowski.

Glovo nie odpowiedziało na nasze pytanie, ile konkretnie osób zostało zwolnionych.

Glovo traci przez wojnę

Glovo to platforma internetowa do zamawiania produktów i usług. Firma należy do niemieckiego koncernu Delivery Hero, który na początku stycznia ub.r. zwiększył swój udział w platformie z 39,4 do 83,4 proc. Za 44 proc. udziałów zapłacił 2,6 mld dolarów. Wówczas Glovo zatrudniało 3,5 tys. osób, oferując dostawy w 1,3 tys. miast z 25 krajów i współpracując z ponad 70 tys. kurierów aktywnych chociaż raz w miesiącu.

W 2021 roku przychody platformy sięgnęły 904,53 mln dolarów, a organiczny wzrost wyniósł 80 proc. W ub.r. dynamika była już znacznie niższa - w trzecim kwartale wartość zamówień obsłużonych na Glovo zwiększyła się rok do roku o 40 proc. Wpłynęło na to m.in. ograniczenie działalności w Ukrainie, która przed wojną była dla platformy trzecim rynkiem do co wielkości.

Dołącz do dyskusji: Glovo zamknęło centrum technologiczne w Warszawie

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Niech nie zwalają na wojnę. Klienci się jorgnęli, że koszty współpracy z Glowo zaczynają przewyższać zysk.
0 0
odpowiedź
User
Zert
Centrum technologiczne dla firmy ktorej.pracownicy jezdza na rowerach...
0 0
odpowiedź
User
Zert
Centrum technologiczne dla firmy ktorej.pracownicy jezdza na rowerach...
0 0
odpowiedź