SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa 4fun Media ze wzrostem wpływów i stratą. Mniej z reklamy tv, 1,4 mln zł z e-commerce

W zeszłym kwartale grupa kapitałowa 4fun Media przy wzroście wpływów sprzedażowych o 13 proc. do 12,89 mln zł zanotowała 547 tys. zł straty netto (wobec 1,54 mln zł zysku rok wcześniej). Zmalały wpływy reklamowe stacji 4Fun, a wzrosły przychody z reklamy zewnętrznej i e-commerce.

Przy największe źródła wpływów grupy 4fun Media to reklamy w stacjach telewizyjnych 4fun.tv, 4fun Dance i 4fun Gold Hits, spółka Screen Network zajmująca się cyfrową reklamą zewnętrzną i agencja reklamowa Bridge2Fun.

W minionym kwartale wpływy z reklam telewizyjnych zmalały w skali roku o 26 proc. do 3,99 mln zł. Firma uzasadnia to spadkiem o 0,16 pkt proc. oglądalności jej kanałów. W sprawozdaniu finansowym dodano, że zarząd „przyjął plan restrukturyzacji kosztów w tym segmencie, co powinno przełożyć się na poprawę rentowności w kolejnych kwartałach”.

Screen Network osiągnęła natomiast wzrost przychodów o 27 proc. do 3,11 mln zł. Do spółki należy 23,6 tys. ekranów reklamowych, co stanowi ok. 40 proc. udziału w polskim rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej. - Plany zarządu 4fun Media. na ten rok zakładają kolejne inwestycje w rozbudowę sieci nośników reklamowych oraz infrastruktury technologicznej, co powinno zapewnić dynamiczny wzrost sprzedaży oraz poprawę rentowności tego segmentu w kolejnych kwartałach - stwierdzono w raporcie firmy.

Natomiast wpływy Bridge2Fun zmalały w skali roku o 1 proc. do 2,93 mln zł. Wiosną br. agencja zakończyła obsługę swojego największego klienta - sieci telekomunikacyjnej T-Mobile (jej nowe reklamy, ze sloganem „bez nonsensów”, przygotowuje DDB Warszawa).

1,4 mln zł z e-commerce, 522 tys. zł z naEkranie.pl

W efekcie kilku przejęć w ub.r. grupa 4fun Media weszła w segment sprzedaży internetowej. Obecnie działa tam poprzez pięć serwisów: CupSell.pl (z ubraniami i gadżetami z personalizowanymi nadrukami), Pingbig.com (opartego na kooperacji z influencerami i designerami z Wielkiej Brytanii), naImprezie.pl (z gadżetami dla młodzieży), MarsFromVenus.com (z bluzami i koszulkami z nadrukami) oraz Mustache.pl (z ubraniami od polskich projektantów). Pion e-commerce firmy obejmuje też spółkę Print Logistic specjalizującą się w produkcji nadrukowanych tkanin i odzieży

W minionym kwartale grupa 4fun Media zanotowała 1,38 mln zł wpływów ze sprzedaży internetowej, podczas gdy w drugiej połowie ub.r. było to 2,29 mln zł. Firma prognozuje, że w całym br. te przychody wyniosą ok. 15 mln zł.

Z kolei portal naEkranie.pl, przejęty przez 4fun Media w połowie ub.r., zanotował 522 tys. zł wpływów.

Po stronie wydatków najistotniejsze są te na usługi obce (w skali roku wzrosły z 6,8 do 7,67 mln zł), a znacznie mniejsze - na wynagrodzenia (zwiększyły się z 1,19 do 2 mln zł) oraz amortyzację (w górę z 666,6 tys. zł do 1,15 mln zł).

Ogółem koszty wyniosły w minionym kwartale 13,29 mln zł, wobec 9,71 mln zł rok wcześniej.

Niższe wydatki i zysk stacji 4fun

Wydatki w segmencie telewizyjnym zmalały w skali roku z 5,12 do 4,35 mln zł. Jednocześnie pojawiły się koszty w nowych segmentach działalności firmy: e-commerce (2,63 mln zł), działalności produkcyjnej (1,03 mln zł) oraz naEkranie.pl (427,9 tys. zł).

Zdecydowanie najwięcej na amortyzację firma wydaje w pionach reklamy zewnętrznej (w skali roku nastąpił wzrost z 363,1 do 676 tys. zł) i telewizyjnym (w górę z 269,7 do 325,9 tys. zł).

Zysk EBITDA agencji Bridge4Fun zwiększył się w skali roku z 499,1 do 845,6 tys. zł. Natomiast w przypadku Screen Network ten wskaźnik zmalał z 834,5 do 791,6 tys. zł, a w przypadku pionu telewizyjnego - z 977,9 do 151,5 tys. zł.

Segment e-commerce zanotował 1,11 mln zł straty EBITDA. - Nowy obszar w działalności 4fun Media, wymaga dalszych inwestycji i poniesienia kosztów typowych dla nowych projektów na wczesnym etapie rozwoju, co w raportowanym okresie miało negatywny wpływ na rentowność operacyjną całej grupy kapitałowej - zaznaczono w sprawozdaniu firmy.

Zysk brutto grupy 4fun Media ze sprzedaży zmalał rok do roku z 3,6 do 3,07 mln zł.

Pogorszyły się też inne wskaźniki rentowności: wynik operacyjny - z 1,73 mln zł zysku do 399,2 tys. zł straty, wynik brutto - z 1,69 mln zł zysku do 471,9 tys. zł straty, a wynik netto - z 1,45 mln zł zysku do 547,5 tys. zł straty.

Dołącz do dyskusji: Grupa 4fun Media ze wzrostem wpływów i stratą. Mniej z reklamy tv, 1,4 mln zł z e-commerce

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Prawak
Czemu co drugi dzień piszecie o tej firemce? Macie jakiś układ reklamowy?
0 0
odpowiedź
User
Qwerk
Czemu co drugi dzień piszecie o tej firemce? Macie jakiś układ reklamowy?


pewnie bo jest 4fun :D
0 0
odpowiedź
User
AW
Spółka do upadłości, mają najgorszych techników od emisji, myślą że w porządku, a oni naprawdę kłamią i nie mają wiedzy na temat!!!
0 0
odpowiedź