SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Nokaut ze spadkiem wpływów i 656 tys. zł straty w br., ale w III kwartale na plusie

Grupa Nokaut, właściciel m.in. porównywarki cenowej Nokaut.pl i udziałowiec w spółce Morizon, w trzech kwartałach br. zanotowała 7,76 mln zł wpływów ze sprzedaży i 656 tys. zł straty netto. Przy czym w samym III kwartale firma osiągnęła dodatni wynik finansowy.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Wpływy Grupy Nokaut ze sprzedaży od stycznia do września br. wyniosły 7,763 mln zł, o 9,2 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast koszty operacyjne - 8,291 mln zł, o 8,1 proc. mniej niż przed rokiem. Firma zanotowała 656 tys. zł straty netto wobec 64 tys. zł straty netto w tym samym okresie ub.r.

W samym III kwartale br. przychody firmy wzrosły w skali roku o 8,9 proc. (z 2,677 do 2,915 mln zł), a koszty zmalały o 15,2 proc. (z 3,084 do 2,616 mln zł). Spółka zanotowała w tym okresie 8 tys. zł zysku netto wobec 297 tys. zł straty rok wcześniej.

Do Grupy Nokaut należy przede wszystkim porównywarka cenowa Nokaut.pl - która we wrześniu br. zanotowała 1,56 mln użytkowników i 7 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki) - oraz spółka SklepyFirmowe.pl kontrolująca kilka mniejszych serwisów e-commerce, m.in. Bazarek.pl mający we wrześniu 358,8 tys. użytkowników.

Na początku br. Grupa Nokaut za 5,9 mln zł przejęła 22,4 proc. udziałów firmy Morizon (więcej o tym).

Grupa Nokaut tłumaczy, że na jej wyniki w br. duży wpływ miał końcowy etap gruntownych modyfikacji serwisu Nokaut.pl, prowadzonych od początku ub.r. do września br. W efekcie prac prędkość indeksowania poszczególnych stron porównywarki w Google wzrosła o 30 proc., a szybkość ich wyświetlania się użytkownikom - o 65 proc. Firma szacuje, że przyniosło to jej wzrost przychodowości o 7 pkt proc.

Ponadto w ramach projektu znacząco zwiększono liczbę filtrów w katalogu Nokaut.pl, a dla kluczowych kategorii zdefiniowano mechanizmy dbające o automatyczne dodawanie filtrów do odpowiednich grup produktowych. Przebudowano i rozwinięto też Centrum Sprzedawcy, umożliwiając właścicielom sklepów współpracujących z porównywarką efektywniejsze dzielenie środków finansowych na zakup ruchu do sklepu zarówno na poziomie grup produktowych jak i pojedynczych ofert. Grupa Nokaut podkreśla, że u większości klientów dało to poprawę efektywności o 5-10 proc.

Dołącz do dyskusji: Grupa Nokaut ze spadkiem wpływów i 656 tys. zł straty w br., ale w III kwartale na plusie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl