SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupy Lotos ma już ponad 31 proc. udziału w hurtowym rynku paliw

Udział Grupy Lotos w hurtowym rynku paliw wzrósł o 3,1 punktu proc. do 31,3 proc. w 2010 roku, podał Lotos powołując się na raport Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN). Udział GL w rynku sprzedaży detalicznej wzrósł natomiast do 7,3 proc..

„Osiągniecie 31,3% udziału w krajowym rynku paliw oznacza, że już w ubiegłym roku Lotos przekroczył zakładany w strategii na lata 2011-2015 30-procentowy próg udziałów" – czytamy w komunikacie.

Spółka podkreśliła, że  szczególnie udany dla Lotosu okazał się ostatni kwartał 2010 r., gdyż sprzedaż paliw płynnych przez koncern utrzymywała się w tym okresie na wysokim poziomie, podczas gdy konsumpcja benzyn i oleju napędowego (grudzień 2010 r.) w Polsce miała tendencję spadkową.

„Dane jakie opublikował POPiHN okazały się lepsze od naszych szacunków" – skomentował prezes Paweł Olechnowicz. Zaznaczył, że ten wynik potwierdza wcześniej podjęte działania służb handlowych spółki, ukierunkowanych na sprzedaż większych wolumenów produktów, pochodzących z instalacji uruchomionych w ramach Programu 10+.

„Teraz, dzięki dodatkowym ilościom paliw motorowych, które zyskujemy za sprawą instalacji 10+, jesteśmy w stanie utrzymać 30-procentowy poziom udziału w rynku. Pamiętajmy, że polski rynek ciągle rośnie, więc samo utrzymanie w nim udziałów nie jest łatwe i wymaga ciągłego zwiększania sprzedaży" – podsumował wiceprezes GL ds. handlu  Maciej Szozda.

Już w lutym ubr. Przedstawiciele spółki przewidywali, że udział Grupy Lotos w hurtowym rynku paliw może wzrosnąć do 30%, szybciej niż w 2012 roku, jak przewiduje strategia. Na koniec 2009 roku Lotos osiągnął udział w rynku paliw na poziomie 28,3%, o 2,9 pkt proc. więcej niż na koniec 2008 roku.

W poniedziałek Lotos podał też, że udział GL w rynku sprzedaży detalicznej wzrósł do  7,3%, wobec 7% na koniec III kwartału 2010 roku.

Grupa Lotos, w ramach strategii do roku 2015 roku, przewidującej osiągnięcie 10% udziału w krajowym rynku detalicznym, może uruchomić 100-150 nowych stacji paliw, poinformowała wcześniej spółka.

Wiceprezes Szozda podał wtedy,  że 1 punkt procentowy udziału w rynku Lotos chce osiągnąć poprzez wzrost organiczny, a 2 punkty proc. poprzez pozyskanie nowych stacji paliw.

W ramach rozwoju sieci detalicznej Lotos chce uruchomić sieć ekonomiczną, jeszcze w 2011 roku.

Obecnie sieć stacji Lotosu liczy ok. 315 obiektów.

Dołącz do dyskusji: Grupy Lotos ma już ponad 31 proc. udziału w hurtowym rynku paliw

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl