SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Helios zadowolony z frekwencji w III kwartle. Rosną wydatki reklamowe

Frekwencja w kinach Helios w trzecim kwartale 2023 roku była bardzo dobra, w czwartym kwartale może być na podobnym poziomie - poinformował PAP Biznes prezes Heliosa i członek zarządu Agory Tomasz Jagiełło. Dodał, że w związku z trwającym strajkiem aktorów w 2024 roku będzie "wyrwa" w hollywoodzkim repertuarze.

"Trzeci kwartał dla branży kinowej w Polsce i dla Heliosa upłynął zaskakująco bardzo dobrze za sprawą takich tytułów jak +Barbie+, która będzie tegoroczną królową frekwencji oraz +Oppenheimera+. Tradycyjnie czwarty kwartał jest z reguły najlepszym kwartałem pod względem frekwencji, więc zazwyczaj notowaliśmy w tym okresie najlepsze wyniki. Czy tak będzie w tym roku, tego bym jeszcze nie przesądzał. Zakładamy, że czwarty kwartał może dorównywać frekwencją trzeciemu. Z powodu strajku aktorów w Hollywood mamy bowiem przesunięcie drugiej części +Duny+ z listopada tego roku na marzec 2024 roku. To spora luka w repertuarze, ponieważ zastąpienie tak dużej premiery w ciągu kilku tygodni, czy miesiąca jest dość trudne" - powiedział prezes.

"Przed pandemią brylowały filmy polskie, czyli takie komedie romantyczne jak +Listy do M+ czy filmy Patryka Vegi, które gromadziły po dwa i pół miliona widzów. W tym momencie nie mamy takiego krajowego repertuaru. Jesienią dobrze został przyjęty film +Chłopi+. Z zagranicznych premier mamy +Psi patrol+ i +Igrzyska Śmierci+" - dodał.

Helios ma 54 kina

Helios należy do grupy Agory i dysponuje obecnie 54 kinami mającymi łącznie 302 ekrany i ponad 55 tysięcy miejsc. W pierwszym półroczu sieć Helios sprzedała 4,9 mln biletów – to o 6,5 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2022 r.

Jagiełło poinformował, że według podwyższonych w sierpniu przewidywań grupy Agora wydatki na reklamę w kinach mają w tym roku sięgnąć 20-25 proc. i ta prognoza jest aktualna.

Prezes Heliosa zapowiedział, że w 2024 roku będzie dużo polskich filmów, ale szykuje się "wyrwa" w hollywoodzkim repertuarze.

"Polska produkcja nie stanęła, mamy sporo zaplanowanych na kolejne kwartały. W styczniu będzie premiera +Akademii Pana Kleksa+. To jest film, z którym wiążemy spore nadzieje frekwencyjne. W pierwszym kwartale wchodzi też kolejna część filmu +Kogel-Mogel+ i +Sami swoi+. Mam nadzieję, że do kinowego repertuaru wejdzie też druga część +Diuny+. Z powodu trwającego ciągle strajku aktorów w Hollywood, w przyszłym roku w kinach zapowiada się wyrwa w repertuarze. Jej zasięg nie jest mi obecnie w pełni znany" - powiedział.

Strajk aktorów w Hollywood trwa od około 6 miesięcy. Miesiąc temu ze Stowarzyszeniem Producentów Filmowych porozumieli się scenarzyści.

Wiosną tego roku pojawiły się informacje o sprzedaży przez Multikino sprzedaży belgijskiemu deweloperowi działki na warszawskim Ursynowie, na której stoi najstarsze kino tej sieci w stolicy.

"W Polsce ostatnio informowano o zamknięciu kilku obiektów. Jest to efekt przeglądu lokalizacji pod kątem opłacalności, którego dokonuje każdy operator kin. Również my prowadzimy taki monitoring i mamy kilka kin, w których model ekonomiczny może się nie sprawdzić. W takich przypadkach będziemy musieli rozmawiać z wynajmującymi. Według przewidywań PwC frekwencja kinowa na świecie może nie wrócić do poziomów sprzed pandemii nawet do 2027 roku, choć pod kątem przychodów powinna wrócić wcześniej" - powiedział Jagiełło.

"Osobiście szczególnie cieszy mnie powrót dzieci i młodzieży do kin. Jest to bowiem optymistyczny prognostyk" - dodał.

W II kwartale grupa Agora osiągnęła wzrost przychodów o 24,9 proc. do 326,9 mln zł, a po przejęciu kontrolnego pakietu Eurozetu jej wpływy reklamowe poszły w górę o 40 proc. Firma drugi kwartał z rzędu zanotowała dodatnią rentowność netto, w całym półroczu jej zysk netto wyniósł 47,2 mln zł.

Sprzedaż biletów do kin Helios przyniosła w drugim kwartale br. 42,1 mln zł (o 7,7 proc. więcej niż przed rokiem), a sprzedaż barowa w kinach - 25,1 mln zł (9,1 proc. w górę rok o roku).

Dołącz do dyskusji: Helios zadowolony z frekwencji w III kwartle. Rosną wydatki reklamowe

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krasawica
Agora: jedyna na świecie firma, w której działy internetu i kina utrzymuje radio (kupione przez wujka z Ameryki).
0 0
odpowiedź
User
fgh
W innym artykule można przeczytać że wszystkie duże kina przynoszą milionowe straty... przez brak dobrych filmów.
0 0
odpowiedź