SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy informacyjne bez 15 proc. użytkowników. Onet przed WP.pl, o2.pl wyprzedziło Interię

W kwietniu br. czołowe platformy informacyjno-publicystyczne miały 15 proc. użytkowników mniej niż w marcu, spadki zanotowały wszystkie witryny z pierwszej dziesiątki. Liderem zasięgowym pozostaje Onet, na nieco dłużej internautów przyciąga WP.pl, a o2.pl pod względem liczby odwiedzających wyprzedziło Interię.

Część Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami i publicystyką ogólnokrajową (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) w kwietniu br. odwiedziło 11,06 mln internautów, co przełożyło się na 36,78 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie (stronie www i aplikacji mobilnej) średnio 58 minut i 30 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Analogiczna sekcja WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała 10,8 mln użytkowników, 35,93 proc. zasięgu oraz 62 minuty i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania. Jedyną stacją telewizyjną w czołówce jest TVN24 - jej platforma w kategorii informacyjno-publicystycznej miała 8,09 mln odwiedzających, 26,92 proc. zasięgu oraz 25 minut i 57 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę.

Dużo niższej w zestawieniu są platformy informacyjno-publicystyczne stacji radiowych. Na portalu Radia ZET taka sekcja zanotowała 6,65 mln użytkowników, 22,11 proc. zasięgu oraz 6 minut i 38 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego, a RMF24.pl - 6,42 mln użytkowników, 21,37 proc. zasięgu oraz 11 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W rankingu są też witryny tytułów prasowych. W kategorii informacji i publicystyki platformę „Gazety Wyborczej” (Agora), jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 5,59 mln internautów (dało to 18,6 proc. zasięgu), spędzając średnio po 20 minut i 37 sekund, a na portalu tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) 5,35 mln internautów (17,81 proc. zasięgu) korzystało przeciętnie przez 8 minut i 16 sekund.

Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) sekcja informacyjno-publicystyczna zanotowała 7,87 mln użytkowników, 26,19 proc. zasięgu oraz 17 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania, na Interii (Grupa Polsat-Interia) - 7,24 mln odwiedzających, 24,07 proc. zasięgu oraz 32 minuty i 49 sekund spędzonych przeciętnie przez internautę, a na Gazeta.pl (Agora) - 6,38 mln użytkowników, 21,21 proc. zasięgu oraz 17 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania.

Miesiąc do miesiąca wszystkie platformy zanotowały duże spadki ruchu. Łącznie, bez uwzględnienia współodwiedzalności, miały w kwietniu 75,47 mln użytkowników, co wobec 88,81 mln w marcu oznacza spadek o 15 proc.

Ogromny wzrost odwiedzalności witryny informacyjno-publicystyczne osiągnęły zaraz po wybuchu wojny w Ukrainie. Według danych z Mediapanelu w dniach 24-27 lutego codziennie notowały średnio 12,4 mln odwiedzających, wobec 8 mln tydzień wcześniej.

Onet nadal liderem, o2.pl z najmniejszym spadkiem

Natomiast w kwietniu miesiąc do miesiąca zmalał także przeciętny czas korzystania z każdej z czołowych witryn. Onet w kategorii informacji i publicystyki ogólnej stracił 1,98 mln użytkowników (to 15,2 proc. w dół) oraz 23 minuty i 33 sekundy średniego czasu korzystania (28,7 proc.), a WP.pl - 1,38 mln użytkowników (11,3 proc.) oraz 20 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania (24,9 proc.).

Tylko sekcje informacyjno-publicystyczne platformy TVN24 i o2.pl zanotowały jednocyfrowe spadki liczby odwiedzających. W pierwszej ubyło 695 tys. internautów (7,9 proc.), a średni czas spędzany przez użytkownika zmalał o 8 minut i 52 sekundy (25,5 proc.), a w drugiej liczba odwiedzających zmniejszyła się o 186,6 tys. (2,3 proc.), a przeciętny czas korzystania - o 3 minuty i 24 sekundy (16,2 proc.).

W efekcie o2.pl wysunęło się nad Interię, której część z informacjami i publicystyką straciła 1,01 mln użytkowników (12,3 proc.) oraz 12 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania (27,1 proc.).

RMF24.pl zanotowało spadek o 1,76 mln internautów (21,5 proc.) oraz 3 minuty i 55 sekund spędzone średnio przez odwiedzającego (25,1 proc.), a sekcja informacyjno-publicystyczna Gazeta.pl - o 1,26 mln użytkowników (16,5 proc.) oraz 9 minut i 25 sekund przeciętnego czasu korzystania (35,3 proc.).

Obie witryny zostały wyprzedzone pod względem zasięgu przez sekcję portalu Radia ZET z informacjami i publicystką, która straciła 893,1 tys. użytkowników (11,8 proc.) oraz minutę i 30 sekund średniego czasu korzystania (18,4 proc.).

Analogiczna sekcja na platformie internetowej „Gazety Wyborczej” zanotowała spadek o 1,97 mln użytkowników (26,1 proc.) oraz 3 minuty i 38 sekund spędzonych średnio przez internautę (15 proc.), a na Wprost.pl - 2,2 mln użytkowników (29,1 proc.) oraz 3 minuty i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (28,1 proc.).

Dołącz do dyskusji: Serwisy informacyjne bez 15 proc. użytkowników. Onet przed WP.pl, o2.pl wyprzedziło Interię

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Heh :)
O2 niby czym miało tak zainteresować tak czytelników? Przecież to jest przetwórstwo newsów wczesnien podanych przez jedynkę WP. To co? Nagle ludzie zaczęli wchodzić na O2 by pocztac to samo co było przed kilkoma dniami na WP? Znowu jakieś wały w tych "badaniach"
odpowiedź
User
Dziwne
Jedyne czym o2 jakoś tam sciagalo UU, to poczta z możliwością przesłania większych załączników. No dobrze, ale to jest nowinka atrakcyjna 10 lat temu. Już od dawna na Onecie nie mam problemu z wysłaniem czegoś większego.Poza tym no oczywiście Gmail.
odpowiedź
User
?????
"sekcja informacyjno-publicystyczna" Na O2??? A co ti takiego? Jak Na to wejść i kto tam pisze? Nie zauważyłem istnienia czegoś takiego. Jaja :)
odpowiedź