SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Internet lepszy od radia

Rosną wydatki na reklamę w Internecie - felieton Hirka Wrony, dyrektora zarządzającego Tequila Digital.

Nakłady na reklamę w internecie w Anglii pierwszy raz przekroczyły budżety wydawane na reklamę w stacjach radiowych. Taka informacja jeszcze kilka lat temu wzbudzałaby posądzenie o kontakty kosmitami lub co najmniej chorobę psychiczną. Dziś to fakt. Podobnie jak nakłady na to samo medium w Polsce. Ostatni rok przyniósł prawie podwojenie budżetów internetowych. Jednak nie stało się to z dnia na dzień. Internet skutecznie konkuruje z telewizją, ponieważ jest po prostu połączeniem wszystkich mediów: prasy, radia i tv. Jednocześnie bardzo okrzepł od strony biznesowej. Firmy które przetrwały najpierw bum, a później kryzys z początku tego stulecia, są dziś mocne i skutecznie rozwijają swoją potęgę. Internet stał się bardzo istotnym, łatwym do spersonalizowania dystrybutorem treści reklamowych.

Jednocześnie można w nim wykorzystywać takie formy reklamy, których nie można stworzyć w innych mediach. Tezę tę potwierdzają konkursy reklamowe. W tym roku jedną z najważniejszych "Kreatur" otrzymała agencja interaktywna Artengence za kampanię portalu Bombadoo, zajmującego się dystrybucją gier i gadżetów komórkowych. To nie tylko docenienie działającej od kilku lat - niezwykle kreatywnej - agencji, ale przede wszystkim dostrzeżenie potęgi marketingu wirusowego. Kreatywność Artengence znana jest w branży e-reklamy od lat (to twórcy kultowego "frugowego" Mariana). Teraz doceniono to "myślenie do przodu" przy konkretnym zadaniu marketingowym. Należy jedynie życzyć Artengence by za rok poszła ze swoimi "produktami" jeszcze dalej niż Max Weber w tym roku.

Otóż nominację w kategorii Finanse do tegorocznych Webby Awards otrzymała właśnie agencja Max Weber! A Webby są bodaj najbardziej prestiżowym konkursem stron internetowych na świecie. Przyznaje je Międzynarodowa Akademia Sztuki Cyfrowej i Nauki (IADAS) jak i sami internauci. W tym roku rozdano je w ponad 60 kategoriach. Głosowało ponad 200 tys. internautów z całego świata, którzy wydali podobny co jury wedykt w 13 przypadkach. Warto zobaczyć kilka witryn z rzeczonej wspaniałej trzynastki: Virgin Radio, BBC OneMusic, SK Telecom Mobile Museum, Central's Indecision 2004 czy ChannelOne.com. Z Nowego Jorku z podwójnym wyróżnieniem jurorów i internautów wyjechali też przedstawiciele Google'a. Agencja Max Weber otrzymała nominację za stronę Powszechnego Domu Kredytowego - http://www.pdk.pl/. Jakie są różnicę pomiędzy polską produkcją, a resztą świata?

Wystarczy spojrzeć na nagrodzone w tej kategorii witryny: Fortune.com i PayPal.com. Moim zdaniem zdecydowanie widać różnice w budżetach na naszą niekorzyść, ale za to bijemy świat kreatywnością. I tę siłę musimy wykorzystywać.

Autor jest dyrektorem zarządzającym Tequila Digital, współpracownik TVP i radiowej Trójki.

Dołącz do dyskusji: Internet lepszy od radia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl