SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IO Pekin 2008: najwięcej widzów miała Ceremonia Otwarcia

Ceremonia Otwarcia Letnich Igrzysk Olimpijskich w Pekinie miała najwięcej widzów spośród wszystkich transmisji z olimpiady pokazanych dotychczas na kanałach TVP. Jej oglądalność była jednak mniejsza niż przy igrzyskach w 2004 roku w Atenach.

Średnia widownia Ceremonii Otwarcia, która emitowana była w piątkowe popołudnie, wyniosła w TVP 1 3,72 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 52,07 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Dla porównania Ceremonię Otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Atenach cztery lata temu oglądało 6,84 mln osób (udział TVP 1 wyniósł 54 proc.), ale nadawana była ona wieczorem, po godz. 20.00.

Ceremonia Otwarcia tegorocznych igrzysk emitowana była równolegle z Jedynką także na antenie TVP Sport, gdzie śledziło ją 23 tys. widzów (udział 0,33 proc.) oraz w Eurosporcie - tam widownia wyniosła 77 tys. (udział 1,09 proc.)

Ceremonia otwarcia 08-08-2008

Wszyscy 4+
16-49
Stacja Start Koniec AMR SHR % SHR %
TVP1 13:58 18:07 3 716 857 52,07% 47,53%
TVP Sport 13:58 18:07 23 356 0,33% 0,21%
Eurosport 13:43 18:10 76 744 1,09% 1,08%


Średnia oglądalność wszystkich transmisji z igrzysk w okresie od piątku do niedzieli w TVP 1 i TVP 2 (łącznie z Ceremonią Otwarcia) wyniosła 1,88 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 37,22 proc., natomiast relacje z olimpiady w TVP Info (głównie nadawane w nocy) przyciągnęły 78 tys. osób (udział 5,85 proc.)

Prze całą dobę transmisje i retransmisje z igrzysk nadają dwa kanały sportowe - TVP Sport, na którym zawody śledziło w pierwszych trzech dniach średnio 13 tys. widzów (udział 0,26 proc.) i Eurosport - 86 tys. oglądających (udział 1,45 proc.).

Top 5 transmisji z igrzysk


Wszyscy 4+
16-49
Data i opis Stacja Start Kon. AMR SHR SHR
08-08-2008





IO PEKIN 2008 - CEREMONIA OTWARCIA TVP1 13:58 18:07 3 716 857 52,07% 47,53%
10-08-2008





IO PEKIN 2008 TVP1 12:19 18:06 3 163 795 36,39% 37,03%
09-08-2008





IO PEKIN 2008 TVP1 12:18 16:52 1 777 964 26,63% 27,02%
10-08-2008





IO PEKIN 2008 TVP2 05:59 12:17 1 532 494 31,35% 28,08%
09-08-2008





IO PEKIN 2008 TVP2 06:00 12:15 1 509 657 36,29% 34,89%


Letnie Igrzyska Olimpijskie w Pekinie oglądają głównie mężczyźni, widzowie powyżej 40. roku życia, mieszkańcy małych i dużych miast oraz osoby ze średnim wykształceniem (dane dotyczą stacji TVP 1 i TVP 2).



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 119 57,28%

Kobiety 82 42,72%
Wiek 4- 9 46 2,87%

10- 15 39 2,95%

16 - 19 43 2,69%

20 - 24 53 4,64%

25 - 29 43 3,63%

30 - 34 87 6,86%

35 - 39 77 5,16%

40 - 44 98 6,41%

45 - 49 126 9,73%

50 - 54 144 11,87%

55 - 59 176 12,67%

60+ 166 30,52%
Wlk.miasta Wieś 89 34,16%

< 50 tys. 101 24,10%

50-100 tys. 84 7,50%

100-200 tys. 138 10,99%

> 200 tys. 111 23,25%
Zawód Top management 100 8,25%

Pracownicy szczebla średniego 90 12,08%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 106 20,82%

Emeryci 160 41,47%

Inne 53 17,38%
Wykształcenie Podstawowe 99 43,57%

Średnie 131 39,29%

Wyższe 95 11,32%

Inne 42 5,82%


Wpływy z reklam i plansz sponsorskich emitowanych przy transmisjach z pierwszych trzech dni igrzysk na antenach TVP 1, TVP 2, TVP Info i TVP Sport wyniosły w sumie 3,04 mln zł (najwięcej zarobiła Jedynka - 2,23 mln zł). Przy relacjach z zawodów z reklamy skorzystało 51 reklamodawców. Wyemitowano do tej pory w sumie 521 spotów i plansz sponsorskich.

Największym reklamodawcą jest firma Reckitt Benckiser, która wydała 884 tys. zł. Na drugim miejscu znalazł się Panasonic (293 tys. zł), a na trzecim - Procter & Gamble (246 tys. zł). Powyższe ceny są danymi cennikowymi i nie uwzględniają rabatów.

Lp. Firma Liczba spotów Czas trwania reklam Wydatki
1 RECKITT BENCKISER 79 00:39:29 883 550
2 PANASONIC 62 00:08:24 293 200
3 PROCTER & GAMBLE 29 00:10:45 246 330
4 POLKOMTEL SA 22 00:07:15 235 940
5 LOREAL 20 00:08:01 217 820
6 ALFA STAR BIURO PODROZY 19 00:02:15 190 750
7 PTK CENTERTEL 29 00:07:09 90 630
8 PKO BP SA 8 00:02:32 86 400
9 NIKE 6 00:03:31 80 700
10 LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA 3 00:01:30 70 300
11 TOTALIZATOR SPORTOWY SP Z OO 35 00:05:46 60 000
12 COLGATE PALMOLIVE 4 00:02:00 57 700
13 UNILEVER 5 00:01:41 56 970
14 GRUPA PZU 4 00:02:01 54 600
15 KALISZANKA SP Z OO 4 00:01:01 33 950
16 ABRA SA 5 00:01:15 31 920
17 MOBILE ENTERTAINMENT COMPANY SA 4 00:02:00 29 900
18 NOVARTIS 4 00:02:00 25 200
19 NESTLE 2 00:00:45 24 680
20 SAMSUNG 43 00:05:48 22 650

Dołącz do dyskusji: IO Pekin 2008: najwięcej widzów miała Ceremonia Otwarcia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl