SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kafeteria, Ek i Wizaz na czele serwisów kobiecych. VUMag z 1,5 mln użytkowników, Kafeteria.tv z 365 tys.

Wśród serwisów lifestyle’owych dla kobiet zdecydowanie najpopularniejsze są Kafeteria.pl, Ek.pl, Wizaz.pl i Polki.pl. Rok po starcie VUMag.pl ma prawie 1,5 mln użytkowników, a Kafeteria.tv w pierwszych miesiącach działania notowała od 250 do 365 tys.

W styczniu br. Kafeterię.pl (należącą do Grupy O2) odwiedziło 2,87 mln użytkowników, którzy wykonali na stronie 23,93 mln odsłon - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tylko o 49 tys. real users mniej miał Ek.pl, który jako jedyny w zestawieniu nie jest objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim internauci.

We wrześniu ub.r. Grupa O2 (obecnie, po połączeniu z Wirtualną Polską, działająca jako Grupa WP) uruchomiła wersję wideo Kafeterii - Kafeteria.tv (przeczytaj o tym więcej). W październiku nowy serwis zanotował 247,5 tys. użytkowników, 720,8 tys. odsłon i 2:04 minuty na użytkownika, w listopadzie - 363,3 tys. użytkowników, 1,16 mln odsłon i 1:59 minuty na użytkownika, w grudniu - 270,4 tys. użytkowników, 800 tys. odsłon i 2 minuty na użytkownika. Rekordowe jak dotąd wyniki witryna osiągnęła w styczniu - 364 tys. użytkowników, 1,37 mln odsłon i 2:17 minuty na użytkownika.

Michał Brański, wiceprezes Grupy WP ds. strategii, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zwraca uwagę, że redakcja Kafetrii.tv przygotowuje też treści publikowane na innych stronach firmy, takich jak Snobka.pl, Kimono.pl i Pudelek.tv. Natomiast w najbliższym czasie rozwijana będzie podobna współpraca z dotychczasowymi serwisami Wirtualnej Polski.

- Treści Kafeteria.tv z jednej strony będą formatowane pod kątem odbiorcy portalu WP, z drugiej strony widzimy już naturalne miejsca ekspozycji produkcji Kafeteria.tv w serwisach Grupy WP - deklaruje Brański. - Zakładamy, że na koniec tego roku Kafeteria.tv będzie smieć około miliona realnych użytkowników miesięcznie - dodaje.

Oprócz Kafeterii.pl i Ek.pl po ponad 2 mln internautów odwiedziło jeszcze w styczniu dwie witryny należące do Edipresse Polska: Wizaz.pl i Polki.pl. Ta pierwsza zanotowała 36,6 mln odsłon i 17:04 minuty na użytkownika, najwięcej spośród wszystkich czołowych serwisów kobiecych.

Styl.pl (należący do Interii) miał 1,61 mln użytkowników, natomiast uruchomiony przez Onet w styczniu ub.r. VUMag.pl - 1,48 mln.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku

W poniższym zestawieniu uwzględniliśmy tylko strony działające w osobnych domenach, pomijając kobiece działy portali horyzontalnych.

TOP15 serwisów lifestyle'owych dla kobiet w styczniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

kafeteria.pl

2 874 526

23 931 859

4 811 638

00:09:33

13,61%

ek.pl

2 815 628

-

-

-

13,33%

wizaz.pl

2 640 559

36 607 032

4 925 253

00:17:04

12,50%

polki.pl

2 400 406

17 921 678

2 717 984

00:04:39

11,36%

styl.pl

1 611 034

14 322 719

1 451 740

00:09:18

7,63%

vumag.pl

1 485 089

7 267 950

948 846

00:04:56

7,03%

ofeminin.pl

856 283

8 721 616

1 195 794

00:05:28

4,05%

papilot.pl

792 102

21 510 423

2 413 853

00:11:57

3,75%

lula.pl

471 429

5 847 281

771 639

00:07:30

2,23%

wysokieobcasy.pl

465 925

3 108 902

343 639

00:07:49

2,21%

snobka.pl

394 371

5 494 995

633 005

00:07:52

1,87%

kafeteria.tv

364 065

1 367 819

66 620

00:02:17

1,72%

iwoman.pl

361 118

1 975 333

198 035

00:03:34

1,71%

styl.fm

314 988

12 319 588

1 454 659

00:11:29

1,49%

glamki.pl

238 822

1 066 066

175 422

00:02:24

1,13%


W skali roku Kafeteria.pl zanotowała spadek o 111 tys. użytkowników, 5,9 mln odsłon i 4:18 minuty na użytkownika (to, odpowiednio, 4, 20 i 28 proc. w dół). Jeszcze więcej stracił Ofeminin.pl (Grupa Onet -RASP): 331 tys. użytkowników i 3,1 mln odsłon (28 i 26 proc. w dół), przy czym czas przypadający na jednego internautę wydłużył się ponad dwukrotnie.

Z kolei liczba użytkowników Ek.pl i Polki.pl z roku na rok podwoiła się. Drugi serwis zyskał też 6 mln odsłon (wzrost o 51 proc.) i 4:27 minuty na użytkownika (67 proc. w górę). Spore wzrosty zanotowały też Styl.pl (z wyjątkiem liczby odsłon), Papilot.pl, Snobka.pl (Grupa O2) i Glamki.pl (Grupa Murator - Time).

Serwisy lifestyle'owe dla kobiet rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

styczeń 2014

styczeń 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

kafeteria.pl

2 874 526

23 931 859

00:11:07

2 985 574

29 858 800

00:15:25

ek.pl

2 815 628

-

00:21:20

1 398 797

-

-

wizaz.pl

2 640 559

36 607 032

00:03:52

2 430 080

43 583 515

00:24:47

polki.pl

2 400 406

17 921 678

00:11:07

1 163 367

11 891 565

00:06:40

styl.pl

1 611 034

14 322 719

00:21:20

1 135 187

17 952 667

00:15:39

vumag.pl

1 485 089

7 267 950

00:03:52

494 898

2 499 235

00:07:17

ofeminin.pl

856 283

8 721 616

00:11:07

1 194 177

11 821 140

00:04:56

papilot.pl

792 102

21 510 423

00:21:20

713 213

17 722 794

00:16:04

lula.pl

471 429

5 847 281

00:03:52

456 295

7 376 195

00:12:45

wysokieobcasy.pl

465 925

3 108 902

00:11:07

374 026

3 583 049

00:13:35

snobka.pl

394 371

5 494 995

00:21:20

259 013

5 974 553

00:17:04

kafeteria.tv

364 065

1 367 819

00:02:17

-

-

-

iwoman.pl

361 118

1 975 333

00:03:34

368 602

3 000 482

00:04:52

styl.fm

314 988

12 319 588

00:11:29

625 576

13 157 937

00:08:27

glamki.pl

238 822

1 066 066

00:02:24

94 111

540 133

00:03:48

Dołącz do dyskusji: Kafeteria, Ek i Wizaz na czele serwisów kobiecych. VUMag z 1,5 mln użytkowników, Kafeteria.tv z 365 tys.

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pytanie
Dlaczego górna tabela styczeń 2014 ma inne czasy na RU aniżeli dolna w kolumnach za styczeń 2014?
Ciekaw jestem jak to jest możliwe, że te same dane dają inne czasy.
odpowiedź
User
Gość
Szkoda, że w danych nie pojawił się jeden z najpopularniejszych serwisów dla kobiet przepisyjoli.com
odpowiedź