SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kampania społeczna Partnerska Rodzina

Partnerska Rodzina - pod takim hasłem rozpoczęła sięogólnopolska kampania społeczna na rzecz zwiększenia zaangażowaniamężczyzn w życie rodzinne. Kampania będzie trwała do końca 2007roku.

O tym, ze prowadzenie domu może dać mężczyźnie tyle samozadowolenia, co praca zawodowa jest przekonane zaledwie 13% męskiejczęści społeczeństwa, zaś ponad 40% z tej grupy jest zdania, żekobieta prowadząc dom może odczuwać taką samą satysfakcję, jakpracując zawodowo. Takich danych dostarczają badania przeprowadzonew ramach projektu Elastyczny Pracownik - Partnerska Rodzina,którego koordynatorem jest Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku.Badania te stały się punktem wyjścia do trwającej właśnie kampaniispołecznej Partnerska Rodzina.

Zmiany społeczne, polityczne i ekonomiczne zachodzące w Polsceod kilkunastu lat, wpłynęły na przekształcenia w modelu państwaoraz społeczeństwa - mówi dr Cecylia Sadowska - Snarska, kierownikprojektu Elastyczny Pracownik - Partnerska Rodzina. Kluczowączęścią tego procesu jest przedefiniowanie ról społecznych mężczyzni kobiet. Jeszcze nie tak dawno za prawdziwego mężczyznę uważanotego, który dzięki swej pracy zapewniał byt rodzinie. Dzisiaj takadefinicja męskości jest stopniowo wypierana przez obraz mężczyzny,który odrzuca patriarchalny model rodziny, a siebie postrzega jakoopiekuna - dodaje dr Cecylia Sadowska - Snarska.

Pomimo jednak zmian zachodzących we wzorach zachowań kobiet imężczyzn oraz wydawałoby się społecznej dla nich aprobaty, ponad38% mężczyzn twierdzi, że pełnoetatowa praca kobiet ma szkodliwywpływ na życie rodzinne i tylko 10% badanych myśli tak o pracymężczyzn.

Zmianie tych właśnie zachowań służyć ma kampania społecznaPartnerska Rodzina, której celem jest promocja większegozaangażowania mężczyzn w życie rodzinne. Działania realizowane wramach kampanii skierowane są równocześnie do mężczyzn i kobietpozostających w związkach.

Chcemy pokazać, jak mężczyźni mogą angażować się w związku ipełnić w nim partnerską rolę, bez uszczerbku dla pracy zawodowej, arównocześnie pragniemy przekonywać kobiety, do tego żebyprzekazywały część swoich obowiązków partnerowi - mówi dr CecyliaSadowska - Snarska. Równocześnie będziemy starali się pokazać, żetaki partnerski układ może być źródłem satysfakcji i zadowoleniadla obu stron - dodaje dr Cecylia Sadowska - Snarska.

W czasie trwania kampanii uruchomiona zostanie strona www.partnerskarodzina.pl,opracowany i wydany zostanie zbiór rad i przepisów dotyczącychtego, jak realizować się w partnerskim związku, a przez cały czaskampanii Partnerska Rodzina prowadzona będzie komunikacjaskierowana do mediów. Promocji partnerskiego modelu związków służyćbędzie również utwór muzyczny autorstwa Jacka Cygana i AdamaSztaby, w wykonaniu polskich gwiazd. Jego premiera przewidzianajest na początek października.

Dołącz do dyskusji: Kampania społeczna Partnerska Rodzina

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl