SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Komputery i internet powszechne wśród Polaków, ponad 90 proc. firm z dostępem do sieci

W 2015 roku 77,9 procent gospodarstw domowych w Polsce miało przynajmniej jeden komputer, a 75,8 procent było połączonych z internetem. 92,7 procent firm posiada dostęp do sieci, a 65,4 procent prowadzi własną stronę internetową - podał Główny Urząd Statystyczny.

Dane GUS wskazują, że z roku na rok rośnie odsetek Polaków korzystających z komputerów. W br. posiadanie przynajmniej jednego takiego urządzenia zadeklarowało 77,9 proc. gospodarstw domowych. Oznacza to wzrost o 0,8 p. proc. rok do roku i skok o 4,5 p. proc. w porównaniu z rokiem 2012.

Nieco mniejsza jest liczba Polaków, którzy dysponują w swoich domach dostępem do internetu. Obecnie odsetek gospodarstw domowych podłączonych do sieci to 75,8 proc., co oznacza wzrost o 1 p. proc. w zestawieniu z ub.r. Okazuje się przy okazji, że zdecydowana większość gospodarstw (71 proc.) korzysta z łączy szerokopasmowych, a najbardziej powszechne wykorzystanie internetu jest w rodzinach wychowujących dzieci.


Pomimo rosnącej liczby internautów w Polsce wciąż pewna część mieszkańców kraju nie korzysta z internetu. Wśród przyczyn braku dostępu do sieci największy odsetek respondentów (63 proc.) wskazuje brak potrzeby korzystania z internetu, a 49,5 proc. - na niewystarczające umiejętności w obsłudze sieci.

GUS zbadał też sytuację związaną z nowymi technologiami w segmencie przedsiębiorstw. Okazuje się, że obecnie prawie wszystkie duże firmy (zatrudniające ponad 250 osób) korzystają z internetu – jest ich 99,5 proc. Wśród wszystkich badanych podmiotów odsetek tych z dostępem do sieci wynosi 92,7 proc., natomiast na poziomie 91,9 proc. jest wykorzystanie łączy szerokopasmowych.

Jednym z najpopularniejszych sposobów wykorzystania przez firmy dostępu do sieci jest prowadzenie przez nie strony WWW. Posiadanie własnej witryny deklaruje obecnie 65,4 proc. przedsiębiorstw. To nieco więcej niż w ub.r., ale z kolei o 2,3 p. proc. mniej niż w roku 2012. Polskie firmy używają strony internetowej przede wszystkim do prezentacji swoich produktów i usług (60,3 proc.).


Coraz więcej polskich przedsiębiorstw docenia znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji z klientami. Według raportu GUS obecnie 22,2 proc. firm deklaruje korzystanie z platform social media w swojej działalności, podobny odsetek (21,7 proc.) zanotowano w ub.r.

W roku 2015 po raz pierwszy w raporcie GUS zgodnie z zaleceniami Eurostatu uwzględniono moduł dotyczący bezpieczeństwa w internecie. Według badań 34,5 proc. Polaków tworzy kopie zapasowe plików w komputerze, zaś 31,5 proc. użytkowników wie, że pliki cookies mogą być wykorzystywane do śledzenia zachowań internautów w sieci.

Informację opracowano na podstawie wyników badań GUS „Wykorzystanie technologii informacyjno‐telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach” oraz „Wykorzystanie technologii informacyjno‐telekomunikacyjnych w gospodarstwach domowych”, zrealizowanych w 2015 r. Badaniem „Wykorzystanie technologii informacyjno‐telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach” objęte były przedsiębiorstwa o liczbie pracujących 10 osób i więcej. Badaniem „Wykorzystanie technologii informacyjno‐telekomunikacyjnych w gospodarstwach domowych” objęte były gospodarstwa domowe z przynajmniej jedną osobą w wieku 16‐74 lata w wylosowanych mieszkaniach oraz osoby w wieku 16‐74 lata wchodzące w skład badanych gospodarstw domowych.

Dołącz do dyskusji: Komputery i internet powszechne wśród Polaków, ponad 90 proc. firm z dostępem do sieci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl