SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kraft Foods Polska zmienia nazwę na Mondelez Polska

Koncern Kraft Foods Polska zmienił nazwę na Mondelez Polska. Od wczoraj firma stosuje identyfikację wizualną marki korporacyjnej Mondelēz International.

Rebranding Kraft Foods Polska na Mondelez Polska wynika z przeprowadzonego w październiku ub.r. międzynarodowego podziału koncernu Kraft Foods Inc. na dwie niezależne spółki giełdowe. Pierwsza z nich zachowała nazwę Kraft Foods i działa w sektorze spożywczym w Ameryce Północnej. Druga jako Mondelēz International Inc. prowadzi na całym świecie działania w tylko kategorii przekąsek (czekolad, cukierków, gum do żucia, ciastek słodkich i słonych, kawy oraz napojów w proszku).

Nazwę Mondelēz International wybrano w konkursie, w którym ponad tysiąc pracowników Kraft Foods Inc. na całym świecie zgłosiło ok. 1,7 tys. propozycji. Mondelēz to połączenie słowa „Monde”, pochodzącego z języka łacińskiego i oznaczającego „świat”, „oraz delēz”, inaczej „delicious”, czyli „wyśmienity, pyszny”.

Logotyp Mondelēz International został zaprojektowany przez brytyjską agencję Attik. Stopniowo będzie wprowadzany na opakowania wszystkich produktów firmy.

Mondelez Polska zarządza wszystkimi markami wcześniej należącymi do Kraft Foods Polska, tzn. kawami Jacobs, Maxwell House i Carte Noire, czekoladami Milka i Alpen Gold, wafelkami Prince Polo, batonami 3BIT, ciastkami Milka, OREO, belVita, LU Petitki, Lubisie, Delicje i San, Łakotki, krakersami TUC, cukierkami Halls i systemem gorących napojów Tassimo, Marki te zachowają swoje dotychczasowe, indywidualne nazwy.

- Dołączenie do Mondelēz International daje nam nowe szanse na rozwój. Dzięki opartemu na zarządzaniu poszczególnymi kategoriami modelu organizacyjnym zyskujemy możliwość wspólnego wypracowywania strategii marketingowych, wprowadzania innowacyjnych produktów, zacieśniania współpracy z ekspertami z centrali oraz innych rynków - podkreśla Zoltán Novák, prezes Mondelez Polska.

- Nie planujemy międzynarodowej  kampanii marketingowej ani lokalnych działań reklamowych dedykowanych promocji nowej nazwy firmy - informuje Agnieszka Kępińsk-Sadowska, kierownik ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji oraz rzecznik prasowy Mondelez Polska. - W początkowym okresie skoncentrujemy się na rzetelnym poinformowaniu mediów oraz naszych partnerów biznesowych o rozpoczęciu działalności  firmy pod nowym szyldem - dodaje.

Dołącz do dyskusji: Kraft Foods Polska zmienia nazwę na Mondelez Polska

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cseiwopo
nie bedzie kampanii bo i tak mało kto wie że te firmy należą do takich korporacji
0 0
odpowiedź
User
mamec
Z ta firma to sa ciekawe historie, ale powiem Wam, że chyba dobry ruch. Jak nie wierzycie to poczytajcie gowork.pl/opinie_czytaj,23839 tam to opisali ich dopiero..
0 0
odpowiedź