SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Linkedin przed Goldenline, oba serwisy ze spadkami zasięgu

W polskim internecie Linkedin.com notuje dużo wyższą odwiedzalność, zwłaszcza liczbę odsłon i średni czas korzystania przez użytkowników, od Goldenline.pl. W skali roku oba serwisy zanotowały spadki zasięgów.

czekaj...Article

W grudniu ub.r. Linkedin.com odwiedziło 2,3 mln internautów, czyli 8,2 proc. wszystkich użytkowników sieci w Polsce, natomiast Goldenline.pl (należący do Agory) - 2,08 mln użytkowników, co dało 7,4 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Na Linkedin odwiedzający wykonali 14,8 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 7 minut i 6 sekund, natomiast na Goldenline.pl użytkownicy wykonali 7,57 mln odsłon i korzystali przeciętnie przez 2 minuty i 20 sekund.

Linkedin zanotował dużo wyższe statystyki od Goldenline także na komputerach. W grudniu pierwszy serwis miał na tych urządzeniach 1,55 mln użytkowników, 10 mln odsłon oraz 9 minut i 2 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę, a drugi - 1,17 mln użytkowników, 3,83 mln odsłon oraz 2 minuty i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W mobile’u przeglądarkowa wersja Linkedin zanotowała 834,8 tys. użytkowników i 4,8 mln odsłon, a aplikacja - 593,4 tys. użytkowników. Natomiast Goldenline.pl w przeglądarkach miało 1,02 mln odwiedzających i 3,75 mln odsłon.

W skali roku Linkedin straciło 0,72 pkt proc. zasięgu (to 8,1 proc. w dół). Jednocześnie liczba odsłon serwisu zmalała aż o 14,9 mln (czyli 50,2 proc.), a przeciętny czas spędzony przez użytkownika - o 7 minut i 47 sekund (52,3 proc.).

Na komputerach przy niewielkim spadku liczby użytkowników serwis osiągnął wzrosty liczby odsłon i średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast w mobile’u przy wzroście liczby użytkowników stracił większość odsłon (spadek z 20,34 do 4,8 mln) oraz przeciętnego czasu korzystania (z 32 minut i 36 sekund do 2 minut i 46 sekund).

Aplikacja mobilna Linkedin osiągnęła wielokrotny wzrost liczby użytkowników (w grudniu 2017 roku miała ich 95,1 tys.). Przy czym wynika on również ze zmiany metodologii pomiaru ruchu w aplikacjach mobilnych wprowadzonej w grudniu ub.r. w badaniu Gemius/PBI.

Z kolei Goldenline.pl przy spadku zasięgu o 0,48 pkt proc. (czyli 6,1 proc.) zanotowało wzrost liczby odsłon o 576 tys. (8,2 proc.) oraz spadek średniego czasu spędzonego przez użytkownika o 19 sekund (12 proc.).

Serwis wzrost odwiedzalności osiągnął na smartfonach i tabletach.

Dołącz do dyskusji: Linkedin przed Goldenline, oba serwisy ze spadkami zasięgu

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl