SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel z marca: Facebook i YouTube lekko w dół, spadki Allegro i o2

W marcu br. Facebooka i YouTube’a odwiedziło nieco mniej polskich internautów niż we wcześniejszych miesiącach. Duże spadki odwiedzialności zanotowały serwisy Allegro i o2, a liczba użytkowników NK.pl ustabilizowała się na poziomie 8 mln.

Według badania Megapanel PBI/Gemius, w marcu br. Facebook miał 190 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, kiedy portal odwiedziło rekordowo dużo polskich internautów. Przy czym w skali roku serwis zyskał 750 tys. real users. Natomiast YouTube miał 25 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej i 255 tys. mniej niż rok wcześniej.

Strony Google odwiedziło w marcu 17,27 mln polskich użytkowników, czyli minimalnie więcej niż miesiąc wcześniej, ale o ponad 100 tys. mniej niż w marcu ub.r.  

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 267 726 86,08%  
2 facebook.com 13 782 508 68,71%  
3 youtube.com 13 448 996 67,04%  
4 Grupa Onet.pl 13 438 847 66,99% tak
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 160 365 60,62% tak
6 Grupa Gazeta.pl 12 098 475 60,31% tak
7 Grupa Interia.pl 11 670 232 58,18% tak
8 Grupa Allegro.pl 11 346 867 56,56% tak
9 Grupa Wikipedia 9 809 081 48,90%  
10 Grupa O2.pl 9 122 198 45,47% tak
11 Grupa GG Network 8 384 696 41,80% tak
12 Grupa Nk.pl 8 050 559 40,13%  
13 Grupa Ringier Axel Springer 6 462 368 32,22% tak
14 Grupa Polskapresse 6 185 849 30,84% tak
15 Grupa Murator 6 037 309 30,10% tak
16 Grupa Microsoft 5 450 426 27,17%  
17 Grupa Next Infor 4 937 800 24,62% tak
18 Grupa Money.pl 4 870 351 24,28% tak
19 Grupa TVN 4 839 372 24,12% tak
20 dobreprogramy.pl 4 384 611 21,86% tak


Wśród największych portali horyzontalnych Grupa Onet straciła w skali roku 90 tys. real users, a Grupa WP i Orange - 125 tys, za to Grupa Gazeta.pl i Grupa Interia.pl zanotowały minimalnie więcej użytkowników niż przed rokiem. Natomiast strony Allegro odwiedziło 375 tys. użytkowników mniej, a witryny o2 - 710 tys. mniej niż w marcu ub.r.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg
1 Grupa Onet.pl 13 438 847 66,99%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 160 365 60,62%
3 Grupa Gazeta.pl 12 098 475 60,31%
4 Grupa Interia.pl 11 670 232 58,18%
5 Grupa Allegro.pl 11 346 867 56,56%
6 Grupa O2.pl 9 122 198 45,47%
7 Grupa GG Network 8 384 696 41,80%
8 Grupa Ringier Axel Springer 6 462 368 32,22%
9 Grupa Polskapresse 6 185 849 30,84%
10 Grupa Murator 6 037 309 30,10%
11 Grupa Next Infor 4 937 800 24,62%
12 Grupa Money.pl 4 870 351 24,28%
13 Grupa TVN 4 839 372 24,12%
14 dobreprogramy.pl 4 384 611 21,86%
15 Grupa Edipresse.pl 4 272 291 21,30%
16 Grupa Media Regionalne 4 223 478 21,05%
17 filmweb.pl 4 190 587 20,89%
18 Grupa Demotywatory.pl 3 659 351 18,24%
19 Grupa Ipla 3 204 316 15,97%
20 Grupa NextWeb Media 3 178 826 15,85%


Adres google.pl odwiedziło 160 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej, a google.com - 220 tys. mniej. Onet.pl zanotował minimalny spadek, wp.pl zyskała 75 tys. real users, a allegro.pl straciło 250 tys,

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 623 621 82,87%  
2 facebook.com 13 782 508 68,71%  
3 youtube.com 13 448 996 67,04%  
4 onet.pl 12 420 116 61,91% tak
5 google.com 11 650 171 58,08%  
6 wp.pl 10 815 578 53,92% tak
7 allegro.pl 10 563 413 52,66% tak
8 wikipedia.org 9 685 638 48,28%  
9 gazeta.pl 8 853 000 44,13% tak
10 nk.pl 8 042 609 40,09%  
11 interia.pl 6 855 306 34,17% tak
12 chomikuj.pl 6 711 757 33,46% tak
13 blogspot.com 6 248 032 31,15%  
14 ceneo.pl 4 559 454 22,73% tak
15 dobreprogramy.pl 4 384 611 21,86% tak
16 microsoft.com 4 281 383 21,34%  
17 filmweb.pl 4 190 587 20,89% tak
18 gry.pl 4 070 089 20,29%  
19 n-mobile.net 4 006 156 19,97%  
20 zumi.pl 3 646 559 18,18% tak


Strony Grupy Allegro zanotowały aż 960 mln odsłon mniej niż w marcu ub.r., a witryny Grupy Onet - 125 mln mniej. Grupa WP i Orange straciła 27 mln odsłon, za to Grupa Interia.pl zyskała ich 50 mln.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon krajowych
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 4 855 826 468 11 346 867
2 Grupa Onet.pl 2 684 668 845 13 438 847
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange 2 533 302 357 12 160 365
4 Grupa Interia.pl 1 289 161 112 11 670 232
5 Grupa Gazeta.pl 1 198 160 720 12 098 475
6 Grupa O2.pl 891 588 163 9 122 198
7 tablica.pl 705 040 573 3 171 367
8 Grupa Spolecznosci.pl 613 679 699 2 661 096
9 filmweb.pl 254 960 089 4 190 587
10 Grupa Demotywatory.pl 221 486 672 3 659 351

 

Ze stron Grupy Onet przeciętny użytkownik korzystał przez 17 minut dłużej niż przed rokiem, a z serwisów WP i Orange - 19 minut dłużej. Za to witryny Grupy Allegro straciły pod tym względem 9 minut, a strony Grupy TVN - aż 48 minut.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 85 162 023 06:20:13 13 438 847
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 83 012 143 06:49:35 12 160 365
3 Grupa Allegro.pl 63 031 888 05:33:18 11 346 867
4 Grupa Interia.pl 57 685 218 04:56:35 11 670 232
5 Grupa TVN 31 911 962 06:35:39 4 839 372
6 Grupa Gazeta.pl 29 200 625 02:24:49 12 098 475
7 Grupa O2.pl 27 501 372 03:00:53 9 122 198
8 Grupa Murator 9 735 765 01:36:45 6 037 309
9 Grupa Spolecznosci.pl 7 872 720 02:57:30 2 661 096
10 tablica.pl 7 863 678 02:28:47 3 171 367
11 Grupa Demotywatory.pl 7 134 303 01:56:59 3 659 351
12 Grupa GG Network 6 496 725 00:46:29 8 384 696
13 Grupa Polskie Radio 5 220 582 04:01:28 1 297 190
14 Grupa Eurozet 4 855 757 08:25:15 576 641
15 Grupa Ipla 4 143 036 01:17:35 3 204 316
16 Grupa TVP 2 833 585 01:12:59 2 329 406
17 Grupa Polskapresse 2 674 277 00:25:56 6 185 849
18 filmweb.pl 2 390 004 00:34:13 4 190 587
19 wiocha.pl 2 299 541 01:35:50 1 439 792
20 Grupa Ling.pl 2 265 177 04:47:13 473 195


Windows Media Player zanotował 260 tys. uruchomień więcej niż miesiąc wcześniej. Skype stracił 50 tys. uruchomień, a GG - 95 tys. Za to Winamp i Ipla zanotowały niewielkie wzrosty. W marcu ub.r. dopiero wprowadzano pomiar aplikacji na podstawie liczby uruchomień, dlatego porównywanie wyników nie jest miarodajne.

Ranking  aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
lp. nazwa uruchomione aplikacje* uruchomione aplikacje (%) audyt site-centric
1 Windows Media Player 10 991 588 54,79%  
2 Komunikator Skype 9 315 926 46,44%  
3 Komunikator GG 8 460 750 42,18% tak
4 Winamp 3 439 069 17,14%  
5 Ipla 2 955 334 14,73% tak
6 Google Earth 2 732 889 13,62%  
7 VLC media player 1 489 035 7,42%  
8 RealPlayer 1 477 891 7,37%  
9 Komunikator Windows Live Messenger 1 213 454 6,05%  
10 OpenFM 1 118 173 5,57%  
11 Komunikator Facebook Messenger 750 440 3,74%  
12 iTunes 670 445 3,34%  
13 KMplayer 492 909 2,46%  
14 QuickTime 471 165 2,35%  
15 BestPlayer 438 694 2,19%  
16 Komunikator Tlen.pl 412 473 2,06% tak
17 Komunikator AQQ 377 120 1,88%  
18 Aplikacja Google Desktop 357 441 1,78%  
19 Foobar2000 233 739 1,17%  
20 GOM Player 211 912 1,06%  

 



 * Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N=9 352. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z marca: Facebook i YouTube lekko w dół, spadki Allegro i o2

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
żwirek
Allegro traci po beznadziejnych zmianach wprowadzonych ponad miesiąc temu. Na słabszych komputerach cięzko przeglądać, jest mało czytelne, starsze osoby kiepsko je widzą, cięzko coś znależć, przegladanie towarów beznadziejne. Sam po sobie zauważyłem, ze w poprzednim miesiacu na allegro kupiłem 1 rzecz a w poprzednich kupowałem miesięcznie średnio 2-3 rzeczy. Inna sprawa to sprzedaż. Na firmowym koncie sklepu sprzedaż spadła o 70-80% a liczba odsłon towarów o jakieś 70%!! Więcej teraz sprzedajemy w stacjonarnie niż on line!!!
0 0
odpowiedź
User
mmm
tak dalej ćwiczcie ze zmianami /to jakiś p..ygłup wprowadził / to spadnie do zera. to nie market że trzeba biegać między półkami.też zrezygnowałem szukam towaru na nokaucie pa allegro
0 0
odpowiedź
User
nk
nk to przeżytek kto na to wchodzi?
0 0
odpowiedź