SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mentos pokazuje, że szopy pracze są lepsze w recyklingu

Marka gum do żucia Mentos (Perfetti Van Melle) postanowiła twórczo zwrócić uwagę na kwestię zrównoważonego rozwoju - marketerzy wyszkolili szopy pracze w recyklingu odpadów, aby zademonstrować prostotę tego proekologicznego nawyku.

Mentos zwerbował szopy pracze "do brudnej roboty" zbierania śmieci w ramach nowej kampanii opartej na zrównoważonym rozwoju.

Marka zainspirowana tym, że zwierzęta te przez większość czasu grzebią w śmieciach uznała, że zwerbowanie ich do eksperymentu z recyklingiem ma sens. Rozwijanie tej umiejętności zajęło „śmieciowym pandom” 40 godzin – w instrukcji wideo futrzany bohater wyrzuca do kosza puste opakowanie po Mentos Pure Fresh Gum.

Tworząc Mentos Raccoon Recycling Task Force, firma wyszkoliła "małą armię" zwierzaków do zbierania pojemników Mentos Pure Fresh Gum, które są produkowane w USA i w 90 proc. powstają z materiałów nadających się do recyklingu. Szkolenie odbyło się w Simi Valley w Kalifornii.

Spot prezentuje proces szkolenia, w trakcie którego zwracano uwagę na to, aby zwierzęta nie zostały w tym czasie skrzywdzone. Karmiono je różnymi drogimi smakołykami i „traktowano po królewsku”. Widzowie mogą obserwować, jak grupa zadaniowa przetwarza pojemniki Mentos przez różne przeszkody, z komicznym głosem podkreślającym, że „nie mają nawet przeciwstawnych kciuków”

- Praca z Raccoon Recycling Force to fajny sposób na podkreślenie, jak wszyscy możemy działać trochę lepiej, jednocześnie ucząc się od tak uroczej i utalentowanej paczki stworzeń – powiedział Craig Cuchra, wiceprezes ds. marketingu w Perfetti Van Melle, producent Mentosów.

W ramach trwającej kampanii konsumenci do 26 listopada mogą wysłać SMS-a na wyznaczony numer, aby poprosić grupę zadaniową z reklamy o wizytę w ich mieście.

Kampania obejmuje również elementy mobile i out-of-home (OOH), uruchomiono też specjalną infolinię Mentos RRF. Konsumenci mogą wysyłać SMS-y „szop pracz” na numer 1-833-RACYCLE do 26 listopada, aby sprowadzić grupę zadaniową do swojego miasta.

Dodatkowo, na TikToku i na Instagramie pojawią się aktywacje zachęcające użytkowników do złożenia „oficjalnej deklaracji RRF”, aby właściwie poddawać recyklingowi opakowania po produktach Mentos.

Grupa Robocza ds. Recyklingu Raccoon to jeden z przykładów tego, jak marki twórczo rozpoczynają rozmowy na temat zrównoważonego rozwoju. Inni przenieśli się w kosmos, a Coors Light w marcu zadeklarował inwestycję 85 milionów dolarów, aby usunąć plastikowe pierścienie z opakowania. Aby promować ten ruch, marka piwa otworzyła wyskakujące okienko „Plastic-Free Future Mart” w Nowym Jorku. W zeszłym roku Nature Valley zobowiązało się, że do 2025 roku będzie mieć w pełni nadające się do recyklingu opakowania, a następnie stworzyło wyzwanie TikTok, aby promować ekologiczne nawyki.

Twórcy nowej kampanii Mentosa mają nadzieję, że ich przykład zainspiruje ludzi do właściwego pozbywania się odpadów. Jako spostrzeżenie autorzy projektu wykorzystali dane z badania Agencji Ochrony Środowiska (EPA), które wykazało, że tylko 32 proc. Amerykanów poddaje recyklingowi odpady z gospodarstw domowych.

 

Dołącz do dyskusji: Mentos pokazuje, że szopy pracze są lepsze w recyklingu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl