SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mercedes stawia na markę

Zamiast tradycyjnego promowania konkretnych modeli samochodów, Mercedes postanowił skupić się na swojej marce.

Firma uruchomiła swój własny muzyczny show na swoim internetowym kanale telewizyjnym - informuje The Wall Street Journal. W ten sposób Mercedes chce odwrócić uwagę od indywidualnych modeli swoich aut, a zamiast tego przyciągnąć odbiorców do samej marki.

W ubiegłym miesiącu Mercedes uruchomił comiesięczny cykl programów o nazwie 'Mixed Tape Music Magazine', w którym pokazywane są klipy wideo takich artystów jak Jennifer Lopez czy Mark Ronson. Firma twierdzi, że chce w ten sposób dotrzeć do młodszych konsumentów, których zainteresowania są "poza samochodami". Producent nazywa takie osoby "klientami jutra" i zamiast skupianiu się na najnowszych modelach swoich samochodów, chce ich przyciągnąć promowaniem najnowszej muzyki. Ma to wywołać skojarzenia z marką Mercedes-Benz równoznaczne z byciem modnym.

Marketingowy plan polegający na odsunięciu konkretnych modeli aut na dalszy plan i wysunięciu na czoło samej marki przyniósł wcześniej sukces konkurującej z Mercedesem firmie BMW. W 2001 roku stworzyła ona serię ośmiu krótkich filmów, które wyreżyserowali znani na całym świecie twórcy. Filmiki te, które tylko w dyskretny sposób pokazywały samochody BMW, umieszczono na stronie producenta oraz w serwisie YouTube i zostały obejrzane ponad 100 milionów razy.

źródło: WSJ.com

Dołącz do dyskusji: Mercedes stawia na markę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl