SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Miłość do kwadratu” przyciąga amerykańskich użytkowników Netfliksa

Netflix opublikował listę państw, z których pochodzące tytuły są najchętniej oglądane przez amerykańskich subskrybentów streamingowego serwisu.

Kadr z filmu "Miłość do kwadratu" Kadr z filmu

Netflix już wcześniej podkreślał rosnące znaczenie produkcji nieanglojęzycznych w ofercie serwisu. W zeszłym roku oglądalność takich tytułów wzrosła na platformie aż o 50 proc.

Teraz Netflix podzielił się listą dziesięciu państw, w których powstają filmy i seriale cieszące się największą popularnością wśród subskrybentów z USA. Nie ma tutaj szczegółowych statystyk oglądalności. Wiadomo tylko, że zestawienie obejmuje okres dwunastu miesięcy od lutego 2020 r.

W TOP 10 najpopularniejszych kierunków znalazła się Polska, a to przede wszystkim dzięki "Miłości do kwadratu" - pierwszej własnej, polskiej komedii romantycznej Netfliksa, która miała swoją premierę w zeszłym miesiącu.

 

Oprócz Polski na liście znalazły się (w nawiasach najpopularniejsze produkcje z poszczególnych państw): Kanada ("Renowatorzy z Doliny Rdzy), Francja ("Lupin", "Gwiazdeczki"), Niemcy ("Barbarzyńcy"), Włochy ("Życie przed sobą"), Japonia ("Alice in Borderland", "The Seven Deadly Sins: Imperial Wrath of the Gods"), Meksyk ("Mroczne pożądanie"), Korea Płd. ("Love Alarm", "#Alive), Hiszpania ("Dom z papieru") i Wielka Brytania ("Bridgertonowie").

Ponad 200 milionów subskrybentów Netfliksa

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.

Według badania Mediapanel w lutym 2021 r. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 5,1 mln polskich internautów. Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Comapritech wynika, że może ich być 900 tys.

W 2020 r. Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 r. może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 r. - 26 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: „Miłość do kwadratu” przyciąga amerykańskich użytkowników Netfliksa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl