SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowa strategia portalu Interia.pl

W roku 2007 Interia.pl skupi się na rozwoju technologicznym w szczególności w obszarze multimediów i serwisów społecznościowo-komunikacyjnych - zapowiada prezes spółki.

Wczoraj nowy prezes Interia.pl - Grzegorz Błażewicz zaprezentował plany kierowanego przez niego portalu na 2007 rok. Interia.pl ma zamiar skupić się na rozwoju technologicznym w szczególności w obszarze multimediów i serwisów społecznościowo-komunikacyjnych oraz usprawnieniu zarządzania w ramach nowej struktury organizacyjnej.

W ramach nowej struktury organizacyjnej struktura firmy zostaje podzielona na pięć niezależnych sektorów. Serwisy Informacyjne, Magazyny i Poradniki, Społeczności i Komunikacja, Multimedia i Rozrywka Interaktywna oraz sektor Nowych Technologii.

- Nowy podział to nasz pomysł na wortalizację portalu, który znacznie usprawni zarządzanie spółką, oraz umożliwi wyznaczanie jasnych celów dla poszczególnych sektorów biznesowych. Staramy się konsekwentnie budować realną wartość spółki. - mówi Grzegorz Błażewicz, Prezes Zarządu Interia.pl. – Przewidujemy  dalszy wzrost sprzedaży reklamy oraz e-commerce. Jesteśmy bardzo optymistyczni co do perspektyw rozwoju dla spółki.

Głównym obszarem rozwoju w 2007 będą Multimedia i Rozrywka Interaktywna z kluczowymi projektami Telewizji Interaktywnej na żywo, oraz Platformą Dystrybucji Treści Multimedialnych. W 2007 roku duży nacisk zostanie położony na rozwój profilu technologicznego spółki, jako źródła budowania realnej przewagi konkurencyjnej na rynku Internetowym.

 – Jesteśmy przekonani, że źródłem prawdziwego sukcesu w Internecie może być przede wszystkim innowacja technologiczna. Google nie pozycjonuje się jako firma medialna, tylko jako firma technologiczna. Przy czym nadal chcemy nadal wzmacniać serwisy informacyjne i dostarczać jak najwięcej własnej unikalnej treści. – mówi Grzegorz Błażewicz.

Interia.pl  postawi na decentralizację portalu. W sferze informacyjnej oznacza to mocne wejście w segment informacji lokalnej. W sferze technologicznej odejście od przeglądarki internetowej jako jedynego sposobu dostępu do portalu. Pod strategię decentralizacji przygotowywany jest dział sprzedaży regionalnej.

- Interia.pl utrzyma wysoki poziom rentowności operacyjnej w 2007. Wykonujemy aktualnie bardzo dużą pracę, żeby wejść w nowy rok z nowym systemem zarządzania operacyjnego, przede wszystkim  zarządzania projektami, co przyczyni się do optymalizacji zasobów przy jednoczesnym wdrażaniu nowoczesnych produktów. Będziemy innowacyjni a jednocześnie ściśle kontrolować koszty spółki. – mówi Dariusz Mazurkiewicz, Dyrektor Finansowy, Wiceprezes Zarządu Interia.pl SA.

Interia.pl SA po trzech kwartałach br. zwiększyła zysk netto o 143% w stosunku do ubiegłego roku, do ponad 4,7 mln zł. Przychody łącznie za trzy pierwsze kwartały 2006 r. są wyższe o 42% od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie 2005 r. i wynoszą aktualnie ponad 37,6 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Nowa strategia portalu Interia.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl