SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Obciąganie guzików' w reklamie Cropp Town zgodne z dobrymi obyczajami

Rada Etyki Reklamy odrzuciła protest zarzucający reklamie marki odzieżowej Cropp Town wywoływanie nieprzyzwoitych skojarzeń oraz obrażanie starszych ludzi. Rada uznała, że hasła "Obciąganie guzików", "Obrabianie dziurek" i "Krochmalenie poszwy" nie naruszają prawa.

Kontrowersyjne reklamy outdoorowe marki odzieżowej Cropp Town pojawiły się wiosną obecnego roku. Na billboardach przedstawione zostały kobiety wystylizowane na lata 60., które szyją lub obrabiają dziurki przy spodniach i koszulach należących do siedzącego między nimi starszego mężczyzny. Całość opatrywała jedna z trzech wersji hasła: "Obciąganie guzików", "Obrabianie dziurek" i "Krochmalenie poszwy" oraz dużo mniejszy napis "Szyjemy inaczej" z logo marki. Kreację billboardów - na zlecenie firmy LPP do której należy marka Cropp Town - przygotowała agencja reklamowa Momentum.

cropptown

Do Raty Etyki Reklamy wpłynął w związku z kontrowersyjną reklamą protest, w którym zarzucano jej, że "przedstawiając ludzi i obok nich hasło 'obciąganie guzików' czy 'obrabianie dziurek', nie powinna pojawiać się publicznie, gdyż wywołuje nieprzyzwoite skojarzenia oraz obraża starszych ludzi". Na tej podstawie billboardom postawiono zarzut dyskryminacji oraz naruszania dobrych obyczajów.

Jednak Rada Etyki Reklamy odrzuciła skargę, argumentując, że reklama nie zawiera treści obraźliwych ani nieprzyzwoitych, w związku z czym nie łamie norm prawa ani zasad etyki reklamowej.

Podobne kontrowersje wzbudziły wcześniejsze kampanie billboardowe marki Cropp Town. Jedna z nich przedstawiała kopulujące jeże opatrzone hasłem "Zupełnie inna jazda", a inna - specyficzne znaki drogowe sugerujące, że marka "to miejsce stworzone dla chłopców i dla dziewczynek".

Dołącz do dyskusji: 'Obciąganie guzików' w reklamie Cropp Town zgodne z dobrymi obyczajami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl