SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix to 56 proc. streamingu w Polsce. Sweet.TV przed Polsat Box Go i SkyShowtime

W sierpniu Netflix nieznacznie zwiększył swój udział w czasie korzystania ze streamingu, pozostaje zdecydowanym liderem na polskim rynku. Przy czym na dłużej przyciągała internautów aplikacja Sweet.TV, wyprzedzając m.in. Polsat Box Go, SkyShowtime i CDA Premium.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu br. Netfliksa, jako stronę www oraz aplikację na urządzenia mobilne (bez smart TV, nieobjętych badaniem), odwiedziło 10,72 mln polskich internautów, co dało 36,29 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 42 minuty i 37 sekund, co przełożyło się na 55,75 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform ze streamingiem wideo.

Kolejne miejsca od miesięcy zajmują inne globalne platformy, obecne w Polsce od ub.r. Disney+ zanotował 3,69 mln użytkowników, 2 godziny, 19 minut i 18 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 7,8 proc. udziału w łącznym czasie korzystania, a HBO Max - 2,87 mln odwiedzających, 2 godziny, 35 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 6,8 proc. udziału w łącznym czasie korzystania.

Prawie 7 godzin na Sweet.TV

Pod względem średniego czasu korzystania najlepszy wynik osiągnęła wywodząca się ze Słowacji platforma Sweet.TV ze streamingiem stacji telewizyjnych, w Polsce dostępna od października ub.r. W sierpniu przyciągnęła 448,4 tys. polskich użytkowników (to 1,52 proc. zasięgu), każdego średnio na 6 godzin, 45 minut i 30 sekund, co przełożyło się na 2,76 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.

W tej ostatniej statystyce Sweet.TV wyprzedziła m.in. obie platformy streamingowe Cyfrowego Polsatu. Działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go zanotował 1,43 mln użytkowników, 4,83 proc. zasięgu, godzinę, 34 minuty i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 2,05 proc. udziału w łącznym czasie korzystania, a oferujący treści za darmo Polsat Go (zamknięty z końcem sierpnia) - 748,8 tys. odwiedzających, 2,53 proc. zasięgu, godzinę, 58 minut i 25 sekund spędzonych średnio przez użytkownika oraz 1,35 proc. udziału w łącznym czasie.

Niżej niż Sweet.TV są też dwie inne witryny. SkyShowtime, obecny w Polsce od lutego br., odwiedziło 1,67 mln internautów (5,64 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 57 minut i 18 sekund, co dało 1,45 proc. udziału w łącznym czasie korzystania. Z kolei CDA Premium przyciągnął 1,52 mln internautów (5,14 proc. zasięgu), każdego średnio na 60 minut i 11 sekund, notując 1,39 proc. udziału.

CDA Premium to jedyna platforma w rankingu, której właściciel, z racji obecności na giełdzie regularnie, publikuje dane o sprzedaży subskrypcji. Na koniec czerwca br. oferta (licząc z pakietem startowym i podstawowym opcji CDA TV obejmującej streaming stacji telewizyjnych) miała 501 tys. aktywnych subskrypcji, co wobec 423 tys. rok wcześniej daje wzrost o 18,4 proc.

TVP VOD i Player nad Prime Video

W czołówce oprócz Netfliksa, Disney+, HBO Max i SkyShowtime jest jeszcze jedna globalna platforma. Prime Video, należący do Amazona, odwiedziło 1,93 mln internautów (6,52 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę, 56 minut i 22 sekundy, co dało 3,4 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wyżej są platformy dwóch dużych nadawców telewizyjnych. TVP VOD zanotowała 2,09 mln użytkowników, 7,06 proc. zasięgu, 2 godziny, 47 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 5,32 proc. udziału w łącznym czasie, a Player (TVN Warner Bros. Discovery) - 2,67 mln odwiedzających, 9,02 proc. zasięgu, 2 godziny, 9 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania oraz 5,26 proc. udziału w łącznym czasie.

Z kolei Canal+ online przyciągnął 2,45 mln internautów (co dało 8,29 proc. zasięgu), każdego średnio po godzinę, 29 minut i 54 sekundy, oraz zanotował 3,34 proc. udziału w łącznym czasie korzystania.

W porównaniu z lipcem Netflix zyskał 15,2 tys. użytkowników (0,1 proc. w górę) oraz 9 minut i 14 sekund spędzonych średnio przez każdego (2,8 proc.), co dało wzrost udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu o 0,52 pkt proc., czyli 0,9 proc.

Disney+ osiągnął wzrost o 70,6 tys. odwiedzających (1,9 proc.), minutę i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania (1,3 proc.) oraz 0,09 pkt proc. udziału w łącznym czasie korzystania (1,2 proc.), a HBO Max przy spadku liczby użytkowników o 347,5 tys. (10,8 proc.) i wzroście średniego czasu o 21 minut i 3 sekundy (15,6 proc.) zwiększył swój udział o 0,08 pkt proc. (1,2 proc.).

Mocno w górę poszła odwiedzalność Sweet.TV: o 94,4 tys. użytkowników (26,7 proc.), 2 godziny, 20 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania (52,8 proc.) oraz 1,31 pkt proc. udziału w łącznym czasie (90,3 proc.). Z kolei CDA Premium przy wzroście liczby odwiedzających o 299,9 tys. (24,6 proc.) i minimalnym spadku średniego czasu (o 14 sekund, czyli 0,4 proc.) zwiększyło swój udział o 0,25 pkt proc. (21,9 proc.).

Udział TVP VOD wzrósł natomiast o 0,48 pkt proc. (9,9 proc.), bo przybyło 185,3 tys. internautów (9,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 3 minuty i 21 sekund (2 proc.). Canal+ online zanotował wzrost o 283,3 tys. użytkowników (13,1 proc.), spadek średniego czasu korzystania o 2 minuty i 33 sekundy (2,8 proc.) oraz wzrost udziału w łącznym czasie korzystania o 0,24 pkt proc. (7,7 proc.), SkyShowtime - wzrost o 116,5 tys. odwiedzających (7,5 proc.), 26 sekund średniego czasu (0,8 proc.) i 0,09 pkt proc. udziału (6,6 proc.), a Polsat Go - wzrost o 64,8 tys. użytkowników (9,5 proc.), spadek przeciętnego czasu o 10 sekund (0,1 proc.) i wzrost udziału o 0,1 pkt proc. (8 proc.).

Polsat Box Go i Prime Video w dół

Z kolei Polsat Box Go stracił 27,7 tys. użytkowników (1,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 9 minut i 34 sekundy (9,2 proc.), przez co jego udział w łącznym czasie korzystania spadł o 0,29 pkt proc. (12,4 proc.).

Udział Playera zmniejszył się o 0,19 pkt proc. (3,5 proc.), ponieważ platforma co prawda zyskała 383 tys. odwiedzających (16,8 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego skrócił się o 24 minuty i 18 sekund (15,7 proc.). Natomiast Prime Video zanotował spadek o 82,5 tys. użytkowników (4,1 proc.), 2 minuty i 33 sekundy średniego czasu korzystania (2,8 proc.) oraz 0,26 pkt proc. (7,1 proc.) udziału w łącznym czasie.

Dołącz do dyskusji: Netflix to 56 proc. streamingu w Polsce. Sweet.TV przed Polsat Box Go i SkyShowtime

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ochroniarz z wysypiska
Polsat zajął godne siebie miejsce
0 0
odpowiedź
User
Mark
Sweet.tv od startu oferował abonament za 1 euro. Promocja już się skończyła więc liczba subskrybentów poleci w dół.
18 0
odpowiedź
User
Janek
Netflix jest przereklamowany. Jak chce się coś obejrzeć to ciekawego filmu trzeba szukać dłużej niż później się go ogląda.
29 4
odpowiedź