SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet.pl zrywa współpracę z CR Media

Dlaczego portal internetowy Onet.pl zerwał współpracę z CR Media?

Jak już wczoraj informowaliśmy z dniem 14 lutego 2005 roku Biuro Reklamy Onet.pl zakończyło współpracę z CR Media i w konsekwencji przestało przyjmować zlecenia reklamowe od tego brokera. Powód? - odmienne interesy. 

Onet chce działać bez pośredników, dlatego już sam współpracuje z największymi domami mediowymi - Mindshare'm  czy firmą Starcom.

"Stawiamy na budowę silnych, bezpośrednich relacji z domami mediowymi, które dotychczas były klientami CR Media. W tym celu rozbudowaliśmy dział sprzedaży Onet.pl, aby zapewnić klientom lepszy serwis oraz umożliwić efektywną edukację rynku, na temat możliwości reklamy internetowej. Onet.pl proponując bezpośrednie kontakty, bez udziału pośrednika jakim jest broker,  pragnie zapewnić agencjom i ich klientom znacznie lepszą komunikację, pozwalającą na przygotowanie ofert w pełni uwzględniających ich potrzeby" - mówi dyrektor biura reklamy Onet.pl Jacek Makowski.

Rezygnacja z udziału pośrednika jakim dotychczas były CR Media (w relacjach z niektórymi domami mediowymi i klientami) podyktowana była również faktem powiązania CR Media z innymi podmiotami (w tym kapitałowymi), które zmuszają Onet.pl do traktowania CR Media nie jako brokera lecz jako biuro sprzedaży tych podmiotów - czytamy w informacji portalu Onet.pl.

 "Sytuacja, w której CR Media są właścicielem sieci reklamowej oraz poprzez nią współpracują z innymi konkurentami Onet.pl - w tym z jednym z portali - nie pozwala  Biuru Reklamy Onet.pl na przekazywanie swoich ofert, propozycji i koncepcji dla klientów i agencji za pośrednictwem tego brokera" - dodaje Jacek Makowski.

A co na to CR Media?

- Podjęta przez Onet.pl decyzja w naszych oczach jest konsekwencją działań, jakie biuro reklamy portalu prowadziło już od dłuższego czasu. Już w roku 2004 współpraca pomiędzy CR Media a Onet.pl była zagrożona, gdyż ze strony portalu były silne naciski na podpisanie umów deklaracyjnych, dzięki którym portal miał mieć zagwarantowane ponad rynkowe poziomy udziałów w naszych obrotach. Na takie rozwiązanie, silnie ograniczające naszą niezależność, CR Media zgodzić się nie chciało.

Celem nadrzędnym, który zawsze przyświecał CR Media Consulting, było dostarczanie pełnej i obiektywnej wiedzy na temat aktualnej sytuacji na rynku, przygotowywanie najlepszych ofert, które w pełni odpowiadałyby potrzebom zarówno domów mediowych, agencji reklamowych, a co za tym idzie klientom końcowym. W obliczu tego przywoływanie przez Onet powiązań kapitałowych CR Media z siecią reklamową Ad.net brzmi nieco absurdalnie. Postrzegamy to jako nieudolną próbą zdyskredytowania niezależnego brokera, jakim jest CR Media Consulting przez biuro reklamy dążące do pozyskania większego niż wynika to z badań dostępnych na rynku udziału w budżetach reklamowych.

Jednocześnie trudno nam się odnosić do informacji rozpowszechnianych przez Onet.pl, jakoby Ad.net był biurem reklamy jakiegokolwiek innego dużego portalu. Nam o tym nic nie wiadomo.

Bezpośrednią współpracę z domami mediowym przez biuro reklamy Onet.pl postrzegamy nie w kategoriach poprawy obsługi klienta lecz w kategoriach walki o wyższy udział w budżetach klientów. Zastanawia nas fakt, iż tak znaczący podmiot jakim jest Onet.pl dąży do nawiązania bezpośredniej współpracy z domami mediowymi, nie poprzez zaoferowanie im jakiejś wartości dodanej, ale poprzez zablokowanie możliwości zakupu podmiotowi te domy obsługującemu. Nie jest to zachowanie zgodne z zasadami wolnego rynku. 
Co więcej, jak pokazują nasze doświadczenia blokada pośredników z reguły nie jest do końca skuteczna, a podmioty je wprowadzające z czasem odstępują od jej stosowania - czytamy w oświadczeniu CR Media.

Tymczasem przedstawiciele WP zapewniają, że są niezależni od CR Media i dynamicznie rozwijają swoje biuro reklamowe.

Dołącz do dyskusji: Onet.pl zrywa współpracę z CR Media

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl