SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Video Brothers pyta Lifetube o współpracę z youtuberami oskarżanymi w Pandora Gate. "Czy próbowaliście zareagować?"

Sieć partnerska Video Brothers wystosowała publiczne pytanie do konkurencyjnego Lifetube o to, czemu wbrew publicznej deklaracji agencja nie zerwała umowy z youtuberami zamieszanymi w Pandora Gate - Stuartem "Stuu" Kluz-Bartonem, Michałem Baronem "Boxdelem" czy Marcinem Dubielem. - Dlaczego zdecydowaliście się trzymać w swoim katalogu kanały, które ewidentnie wykazywały zachowania szkodliwe i toksyczne, przywołane we wspomnianych materiałach jako ogólnodostępne? - pyta w oświadczeniu Video Brothers. 

Stuu, Marcin Dubiel, fot. YoutubeStuu, Marcin Dubiel, fot. Youtube

Od kilkunastu dni przez polski internet przetacza się afera "Pandora Gate", której zasadnicze wątki ujawnił Sylwester Wardęga, a po nim zajmujący się sprawą równolegle Mikołaj Tylko "Konopskyy".

Wardęga w nagraniu "MROCZNA TAJEMNICA STUU I YOUTUBERÓW: PANDORA GATE (Boxdel, Dubiel, Fagata)" ujawnił, że youtuber Stuart Kluz-Burton (Stuu) miał utrzymywać prywatne relacje ze swoimi nastoletnimi fankami, wysłać im wiadomości o podtekście erotycznym i spotykać się z nimi. Na potwierdzenie pokazał relacje nastolatek i screeny wiadomości, które wymieniał z nim Stuu. Chwilę wcześniej w internecie znalazł się wywiad wideo dziennikarza Jakuba Wątora z Aleksandrą Adamczyk (Olciak93), która opisała, jak Stuu zachęcał ją jako nastolatkę (dziewczyna miała wtedy 13-14 lat), żeby wysłała mu swoje „miłe zdjęcia” i robił aluzje seksualne.

W niedzielny wieczór swój materiał opublikował Konopskyy. Rozwinął część wątków dotyczących relacji Stuu ze nieletnimi, podjętych przez Wardęgę i ujawnił kolejne historie. Jedna z dziewcząt relacjonowała, że Stuart Kluz-Barton wysyłał jej swoje intymne zdjęcia, gdy miała 13 lat.

Konopskyy zaatakował też Michała Barona “Boxdela”, zarzucając mu, że wiedział o zachowaniach Stuu. "Do ciebie Boxdel ludzie mają problem o to, że przez tyle lat o wszystkim wiedziałeś i nic nie mówiłeś, bo zwyczajnie ci się to nie opłacało". (…) Tuszowałeś to od lat" - mówi Konopskyy. Kwituje jednak: "Czyny Boxdela i Stuu nie są na tym samym poziomie. Boxdel nigdy nie doprowadził do spotkania w realnym życiu, Stuu robił to wielokrotnie".

 Video Brothers: Boxdel dalej jest w Lifetube. "Czy próbowaliście zareagować?"

Niektórzy youtuberzy opisywani w kontekście niestosowanych zachowań, jak np. Michał Baron "Boxdel" współpracują z siecią partnerską (MCN) Lifetube. Firma w ubiegłym tygodniu publicznie zadeklarowała, że zerwała współpracę z Michałem Baronem "Boxdelem".

Jednak jak ujawniła w oświadczeniu na Facebooku konkurencyjna firma Video Brothers, kanał Boxdela nadal podpięty jest do sieci partnerskiej Lifetube oraz pozostaje monetyzowany. "Co zaskakujące - 7 października czyli 2 dni po publikacji rzeczonego oświadczenia - Boxdel dodał swój najnowszy materiał, który za swoim pośrednictwem LifeTube nadal dystrybuuje" - pisze Video Brothers. Na dowód firma zamieszcza zrzuty ekranu z tzw. assetów z YouTube'a.

Dodatkowo Video Brothers oświadczyło, że inne kanały i youtuberzy opisywani w śledztwie Wardęgi i Konopskyy'ego: Stuu, Marcin Dubiel, Team X, DeeJayPallaside, Dizowskyy, pozostają zrzeszeni w Lifetube.

"Zatem wymienione kanały pomimo, że poznikały z katalogu na stronie http://lifetube.pl – formalnie i technicznie są nadal połączone z LifeTube" - czytamy w poście Video Brothers.

"Po stronie każdej sieci partnerskiej oraz agencji reklamowej rynku interaktywnego (i nie tylko) - spoczywa odpowiedzialność wizerunkowa i etyczna za to z kim wiążemy się współpracą. Jeśli nie reagujemy na pewne zachowania i niepokojące sygnały po stronie klienta - de facto dajemy przyzwolenie na krzywdzenie innych, szczególnie zapewniając pato-influencerom wpływy z ich kanałów. W tym konkretnym przypadku - naszym zdaniem chęć maksymalizacji zysku zaszkodziła wizerunkowi całej branży - przede wszystkim uderzając odłamkami w tych najbardziej wartościowych - twórców tematycznych" - podaje Video Brothers.

Sieć pyta dalej publicznie przedstawicieli Lifetube'a, jakie środki zamierzają podjąć by naprawić wizerunek branży internetowych twórców wideo? W kolejnym pytaniu zasugerowano, że były osoby, które wiedziały o niepokojących zachowaniach niektórych youtuberów, a mimo tego nie reagowały.  

Trzecie pytanie zaś brzmi: "Dlaczego zdecydowaliście się trzymać w swoim katalogu kanały, które ewidentnie wykazywały zachowania szkodliwe i toksyczne, przywołane we wspomnianych materiałach jako ogólnodostępne?". 

"Wzywamy LifeTube do dyskusji nad odpowiedzialnością agencji na rynku oraz do odniesienia się do listy wymienionych kanałów powiązanych z #pandoragate, gdyż jako Video Brothers wraz z naszymi partnerami - czujemy się głęboko poszkodowani zaistniałą sytuacją, którą pośrednio zgotowali nam Państwa partnerzy oraz Wy sami - latami nie reagując na to co się działo lub ignorując gigantyczny problem, który zachwiał naszą wspólną przestrzenią" - oświadczono.

LifeTube: umowę z Boxdelem zerwano

Agencja LifeTube poinformowała wczoraj, że umowa z Boxdelem została wypowiedziana 5 października, ale firmę wiąże prawny okres wypowiedzenia.

"Podjęliśmy odpowiednie kroki w stosunku do osób, pod adresem których są kierowane publiczne oskarżenia. Rozwiązaliśmy z nimi współpracę lub jesteśmy w trakcie tego procesu. Nasza oferta dla Twórców obejmuje szereg usług i część z nich nie przewiduje natychmiastowego trybu rozwiązania. W związku z tym zdecydowaliśmy, że w okresie wypowiedzenia umów, nie pobieramy żadnych prowizji z tytułu monetyzacji kanałów prowadzonych przez te osoby. Nasze powiązania z tymi podmiotami mają w tym momencie wyłącznie czasowy charakter techniczny i w żaden sposób nie są relacją biznesową" - czytamy w oświadczeniu firmy Lifetube.

Boxdel jest jednym z głównych udziałowców spółki Fame MMA - pozostali to Wojciech Gola, Krzysztof Rozpara i Rafał Pasternak. Zasiada też w jej radzie nadzorczej. Od połowy 2018 roku zorganizowano 19 gal federacji, a także kilka dodatkowych, m.in. dwie pod szyldem Fame Friday Arena. Transmisje są sprzedawane w modelu pay-per view.

W ub.r. spółka Fame MMA przy 12,62 mln zł przychodów zarobiła na czysto 1,55 mln zł, natomiast rok wcześniej zanotowała 22,32 mln zł wpływów i 1,55 mln zł zysku netto. Krzysztof Rozpara i Rafał Pasternak mają po 30 proc. akcji firmy, a Boxdel i Wojciech Gola po 20 proc. Zyski netto z 2021 i 2022 roku wspólnicy w całości dostali jako dywidendy.

Boxdel zyskał popularność na komentowaniu działań innych influencerów. Jego kanał yotube’owy ma 1,63 mln subskrybentów, a zamieszczone tam ponad 130 materiałów zanotowało łącznie 45 mln odtworzeń. Na Instagramie Boxdela obserwuje 1,3 mln użytkowników, konto jest obecnie ustawione jako prywatne.

Kim jest Stuart Kluz-Barton

Stuart Kluz-Barton to pomysłodawca internetowego reality show Team X, w ramach którego grupa influencerów mieszkała w luksusowym domu i nagrywała codziennie materiały. Uczestniczył też w pierwszej edycji, realizowanej od sierpnia 2019 do jesieni 2020 roku.

Biznesowo Team X obsługiwała Spotlight Agency (jej wspólnikiem był wówczas Stuart Kluz-Burton), która zainwestowała w projekt kilkaset tysięcy złotych. Na przełomie ub. i br. Stuu sprzedał posiadane 16,7 proc. udziałów agencji. 

W ubiegłym tygodniu influencerka Paulina Kostrzycka opisała, że goszcząc na którejś z imprez zorganizowanych przez Teamu X szukała łazienki i omyłkowo weszła jednego z pokojów. - Zobaczyłam tam seks grupowy dwóch dziewczyn z kilkoma mężczyznami znanymi ze swojej działalności w internecie, głównie kontentu dla dzieci. Jedną z nich znałam, w chwili przywoływanych przeze mnie zdarzeń miała 14 lat - stwierdził. 14-latka zadzwoniła dzień później do Kostrzyckiej, twierdząc, że nic nie pamięta, że w pewnym momencie po prostu urwał jej się film. Nie zdecydowała się zgłosić sprawy na policji.

Dołącz do dyskusji: Video Brothers pyta Lifetube o współpracę z youtuberami oskarżanymi w Pandora Gate. "Czy próbowaliście zareagować?"

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
Ależ to afera jak ona trzyma w napięciu te sensacje, szanowane persony, luksus...
odpowiedź
User
X
Juz opowiadam. Wiedzieli.
odpowiedź
User
Mirek z Wykopu
W koncu ktos zauwazyl moj komentarz i nagłośnił temat! Warto byłoby tez dopytać LifeTube o innych ich partnerów [np. Nitrozyniaka, High League, Kruszwila, Kamerzyste, Isamu, Atora], o których było głośno na tym portalu, jednak nigdy nie wymieniano z nazwy sieci, która za nimi stała.
odpowiedź