SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Startuje platforma Mój GOV. Wszystkie usługi e-administracji w jednym miejscu

Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło platformę internetową o nazwie Mój GOV. Według zapowiedzi ma ona stanowić dla polskich użytkowników miejsce, w którym znajdą oni wszystkie usługi oferowane przez administrację publiczną w formie cyfrowej. Do korzystania z Mój GOV konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego lub e-dowodu.

Andreas Maierhofer i Marek Zagórski, fot.: MC Andreas Maierhofer i Marek Zagórski, fot.: MC

O wprowadzeniu nowego narzędzia pozwalającego na cyfrowy sposób kontaktów użytkowników z administracją publiczną poinformował Marek Zagórski, minister cyfryzacji podczas konferencji prasowej w Warszawie.

Ministerstwo Cyfryzacji (MC) podkreśla, że obecnie w ramach portalu GOV.pl działają m.in. strony internetowe 19 ministerstw, pięciu urzędów (w tym czterech urzędów wojewódzkich). Użytkownicy znajdą tam także 141 ze 195 kart usług i sześć serwisów tematycznych.

Resort informuje, że jedną z nowości na portalu GOV.pl jest panel Mój GOV. Jego powstanie to efekt wielomiesięcznej pracy zespołów Ministerstwa Cyfryzacji i Centralnego Ośrodka Informatyki. W pracach projektowych zastosowano nowe trendy w dziedzinie User Experience (doświadczenie użytkownika) oraz przyjęto zasadę „mobile first” (najpierw wersja mobilna) - tak, by wszystkie rozwiązania były dostępne z użyciem urządzeń mobilnych.

- Jedno proste i intuicyjne logowanie daje dostęp do naszych osobistych danych zgromadzonych m.in w rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych oraz danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów nt. posiadanych pojazdów - wyjaśnia Marek Zagórski. - Po zalogowaniu do panelu Mój GOV, bez konieczności dodatkowego uwierzytelniania, użytkownik dostaje też dostęp do systemów PUE ZUS oraz Indywidualnego Konta Pacjenta - dodał szef MC.

MC zapowiada, że logowanie do panelu Mój GOV daje obecnie dostęp do następujących e-usług:

  • Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
  • Dopisanie się do spisu wyborców
  • Zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego (usługa dla osób z orzeczoną niepełnosprawnością)
  • Uzyskanie dostępu do informacji publicznej
  • Zgłoszenie narodzin dziecka
  • Wysłanie pisma ogólnego

Zgodnie z zapowiedzią w kolejnych tygodniach Mój GOV będzie wzbogacany o kolejne, intuicyjne e-usługi.  MC zaznacza, że istotną nowością w Mój GOV jest nowa skrzynka (jeszcze w wersji beta) służąca do wymiany korespondencji z urzędami.

Od teraz, aby wysłać pismo do urzędu nie trzeba wchodzić na platformę ePUAP. Nowa skrzynka ma możliwość konfiguracji i prowadzi użytkownika krok po kroku.

MC zaznacza, że już dziś ponad 40 proc. użytkowników łączy się z GOV.pl z telefonów. Dlatego skrzynkę zaprojektowano zgodnie z potrzebami dzisiejszego mobilnego użytkownika, który załatwia usługi w smartfonie, z dowolnego miejsca. Panel Mój GOV jest dostępny ze strony głównej serwisu GOV.pl.

 

Dołącz do dyskusji: Startuje platforma Mój GOV. Wszystkie usługi e-administracji w jednym miejscu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
fajnie. Wyrobiłem nowy dowód i się okazuje że ma błędy i nie spełnia norm UE. Założyłem profil pacjenta ale o receptach elektronicznych mogę pomarzyć - lekarze nie mają w przychodniach komputerów na biurku i przepisują ręcznie recepty. Znając zasobność służby zdrowia, nie prędko będą pieniądze na laptopy czy tablety dla lekarzy.
12 4
odpowiedź