SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polacy chcą kupować ukraińskie produkty

Mimo tego, że jedynie co piąty Polak jest w stanie wymienić jakiekolwiek marki ukraińskie, produkty naszych sąsiadów chętnie widzielibyśmy na półkach polskich sklepów. Niemal 60 proc. Polaków deklaruje chęć zakupu produktów ukraińskich marek sprowadzanych na nasz rynek- wynika z  badania Inquiry.

Article

Badanie przeprowadzone przez agencję Inquiry w lipcu br. pokazuje, że obecnie niewielu Polaków (20 proc.) zna i potrafi spontanicznie wymienić jakiekolwiek ukraińskie marki, a jedynie 15 proc. z nas zauważyło pojawienie się ukraińskich produktów na polskim rynku od czasu wybuchu wojny.

W pytaniu ze wspomaganiem spośród ukraińskich marek najczęściej wskazywana jest marka wódki Nemiroff (rozpoznaje ją co trzeci Polak) oraz słodyczy Roshen (jej znajomość deklaruje co czwarty z nas).

Ogólnie bardziej rozpoznawalne są marki alkoholi (oprócz Nemiroff także Obolon czy Khlebniy Dar), co sprawia, że częściej znają je mężczyźni. Kobiety z kolei częściej wskazują marki słodyczy – Roshen czy Koronę.

Nie znamy jeszcze ukraińskich marek, lecz chcemy je kupować

Pomimo że nie znamy zbyt dobrze ukraińskich marek, jesteśmy skłonni je kupować. Najchętniej kupowalibyśmy ukraińską żywność i napoje (46 proc.), a także alkohole (35 proc.).  Najchętniej widzielibyśmy produkty ukraińskie w sieciach sklepów spożywczych (58 proc. wskazań), ale także w drogeriach (45 proc.) oraz sklepach odzieżowych (44 proc.).

Z badania Inquiry  wynika, że ponad połowa Polaków (54 proc.) jest zdania, że należy wspierać rozwój marek ukraińskich na polskim rynku. Niewiele mniej respondentów (52 proc.) sądzi, że dzięki temu oferta naszych sklepów będzie bardziej atrakcyjna.

 

 

Dodatkowo, Polacy upatrują w obecności ukraińskich marek również szans na rozwój polskich sieci sklepów poprzez poszerzanie oferty, niemniej jeszcze jeden aspekt ma znaczenie: zdaniem 48 proc. Polaków, uchodźcy z Ukrainy powinni móc odnaleźć na polskich półkach produkty znane im z rynku ojczystego. Rzadziej spotykamy się z opinią, że obecność marek ukraińskich w Polsce to zagrożenie dla polskich producentów ( z taką tezą zgadza się 38 proc. badanych).

- Widzimy wyraźnie, że z zaangażowaniem podchodzimy nie tylko do bezpośredniej pomocy naszych sąsiadom. Z podobną otwartością Polacy chcą wspierać rozwój marek ukraińskich, których sytuacja w wyniku wojny znacząco uległa pogorszeniu. Chętnie widzielibyśmy takie produkty na półkach sklepów, bo dzięki temu ich oferta będzie bogatsza, a nasi goście znajdą tam swoje ulubione produkty. Badanie zrealizowane przez agencję Inquiry pokazuje nie tylko naszą niezmienną gotowość do pomocy, ale daje także ważną wskazówkę dla rodzimego handlu, aby wspierać ukraińskie marki i zapewnić ich dostępność - komentuje wyniki badania Agnieszka Górnicka, prezes firmy Inquiry.

Badanie zostało zrealizowane w lipcu 2022 r. na reprezentatywnej próbie 10136 dorosłych Polaków metodą CAWI (sondaż online na panelu YouGov).

Dołącz do dyskusji: Polacy chcą kupować ukraińskie produkty

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Trzeźwy
Zwykła propaganda, ale i tak jest już spokojniej. W marcu gazety pisały, ze "Polacy masowo uczą się ukraińskiego". To były czasy :)
odpowiedź
User
Himars
Zwykła propaganda, ale i tak jest już spokojniej. W marcu gazety pisały, ze "Polacy masowo uczą się ukraińskiego". To były czasy

Ruskie gazety tak pisały czy wymyśliłeś?
odpowiedź
User
hmmm
Zwykła propaganda, ale i tak jest już spokojniej. W marcu gazety pisały, ze "Polacy masowo uczą się ukraińskiego". To były czasy

Ruskie gazety tak pisały czy wymyśliłeś?


https://www.newsweek.pl/polska/spolecze ... am/yvblws1
odpowiedź