SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat: wartość rynku reklamy TV spadnie w IV kw.

Wartość polskiego rynku reklamy telewizyjnej może spaść w IV kwartale, ale w całym roku nieznacznie wzrośnie dzięki wynikowi z pierwszej połowy roku, ocenia prezes Cyfrowego Polsatu Dominik Libicki.

Według spółki, wartość rynku reklamy TV i sponsoringu spadła w III kw. br. o 1 proc. względem III kwartału 2010 roku. W tym czasie przychody Polsatu z reklamy i sponsoringu poszły do góry o 1 proc.

- Rynek reklamy TV w IV kwartale zanotuje podobny spadek jak w III kwartale. Jednak wzrost z I połowy roku sprawi, że 2011 r. zakończy się na małym jednocyfrowym plusie - powiedział Libicki na konferencji prasowej.

Taka prognoza jest zgodna z oczekiwaniami przedstawionymi przez grupę TVN. Spółka ta w ub. tygodniu obniżyła swoją oficjalną prognozę wzrostu wartości polskiego rynku reklamy TV, ze "średniej jednocyfrowej dynamiki" do "niskiej jednocyfrowej dynamiki"

Również w ub. tygodniu swoje prognozy dla całego rynku reklamy (do 2-4 proc. wzrostu ) obniżyła Agora - już po raz drugi w tym roku. W maju spółka obniżyła swoje prognozy dotyczące wzrostu wartości rynku reklamowego w tym roku do 3-5 proc. z 6-7 proc.

Jak wynika z wypowiedzi Macieja Steca, członka zarządu Telewizji Polsat, w całym 2010 roku stacja ma osiągnać wzrost przychodów z reklam na wyższym poziomie niż rynek. Po 9 miesiącach Polsat rósł o 5,8 proc., podczas gdy cały rynek tylko 2,7 o proc.

Przychody Telewizji Polsat sięgnęły w III kwartale br. 226 mln zł (wzrost rok do roku o 6 proc.), a jej zysk netto - 21 mln zł (wzrost o 40 proc.).

Dołącz do dyskusji: Polsat: wartość rynku reklamy TV spadnie w IV kw.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
miron żółtokrawiecki
cyfrowy polsat zyski z reklamy osiągnął pewnie niemałe, bo ma ogromną widownię, a wiadomo, że zainteresowanie widzów, liczba abonentów, popularność programów telewizyjnych przekłada się bezpośrednio na zainteresowanie firm reklamowaniem się w danej stacji.
0 0
odpowiedź