SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polski rynek poligraficzny na konieć 2013 r. może być wart 11,8 mld zł

Wartość rynku poligraficznego w Polsce wyniosła 9,9 mld zł w 2010 roku wobec 9,3 mld zł w roku poprzednim, wynika z raportu firmy doradczej KPMG i Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga. W 2013 r. wartość tego rynku może wzrosnąć do 11,8 mld zł.

"Kryzys finansowy przyniósł cięcia wydatków na marketing i tym samym zmniejszenie ilości zamówień na materiały reklamowe, na czym straciło środowisko poligraficzne.Przychody polskiego sektora poligraficznego w 2009 roku wyniosły nieco ponad 2,1 mld euro (około 9,1 mld zł), co stanowiło 2,3% przychodów sektora w Unii Europejskiej - wartość rynku w całej UE liczona wielkością przychodów przekroczyła w 2009 roku 90 mld euro (388,8 mld zł)" - czytamy w raporcie.

Analitycy oceniają, że w 2010 roku wartość rynku poligraficznego w Polsce wyniosła 9,9 mld zł, a do roku 2013 rynek może wzrosnąć do 11,8 mld zł.

W raporcie podano też, że Polska z 8.429 przedsiębiorstwami poligraficznymi (według danych Eurostat na 2009 rok) zajmuje siódme miejsce w Unii Europejskiej, gdzie jest zarejestrowanych blisko 130 tysięcy firm poligraficznych.

"Po spowolnieniu gospodarczym sektor poligraficzny w Polsce powoli powraca na ścieżkę stabilnego rozwoju. Do 2013 roku wartość rynku może zwiększyć się nawet o 19%, co oznacza, że ilość firm generujących zyski wyniesie 80%. Jak wynika z deklaracji przedsiębiorców, aż 58% jest zdania, że ich sprzedaż wzrośnie do 2013 roku. Tempo rozwoju uzależnione jest jednak od specjalizacji w technice drukarskiej. W najlepszej sytuacji znajdują się drukarnie fleksograficzne" - powiedział partner KPMG Marek Gajdziński, cytowany w raporcie.

Dokładnie połowa przedsiębiorstw poligraficznych sprzedaje swoje produkty lub usługi na rynkach zagranicznych. Najbardziej popularny w eksporcie jest fleksodruk (79% firm stosujących tę metodę sprzedaje swoje produkty za granicą), a najmniejszy udział w eksporcie mają przedsiębiorstwa specjalizujące się w sitodruku (46%). Taki podział wynika ze specyfiki prowadzonej działalności.

"Eksport może być motorem napędowym rynku, podobnie jak fundusze unijne. Jedynie 20% spośród wszystkich ankietowanych firm korzystało w ciągu ostatnich 2-3 lat z funduszy Unii Europejskiej. Najczęściej wybieranym programem była ,Innowacyjna Gospodarka, a środki najczęściej przeznaczano na zakup nowych maszyn i urządzeń" - czytamy w raporcie.

Dołącz do dyskusji: Polski rynek poligraficzny na konieć 2013 r. może być wart 11,8 mld zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl