SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pracownicy w dobie pandemii koronawirusa ufają uczciwie komunikującym się pracodawcom

Uporządkowana komunikacja wewnętrzna firmy daje pracownikom poczucie, że pracodawca w kryzysie pandemii koronawirusa troszczy się o zdrowie zespołu bardziej niż o zysk - pokazują badania przeprowadzone w USA na zlecenie Weber Shandwick przez KRC Research.

W Stanach Zjednoczonych badano, w jaki sposób firmy radzą sobie z komunikacją wewnętrzną w okresie pandemii koronawirusa. Badanie przeprowadzono w dwóch turach - w dniach 4-6 marca oraz 16-18 marca.

Komunikacja w firmie w czasach koronawirusa

Między pierwszą a drugą turą badania znacząco wzrósł odsetek pracowników, którzy uważają, że pracodawca w wystarczający sposób poinformował ich o swoich działaniach w okresie rozprzestrzeniania się koronawirusa – z 39 proc. w pierwszym do 81 proc. w drugim badaniu.

Więcej respondentów zyskało przekonanie, że firma, dla której pracują, bardziej ceni zdrowie i bezpieczeństwo swojego zespołu niż zysk (54 proc. ankietowanych w pierwszej vs. 79 proc. w drugiej). Przekonanie to było szczególnie powszechne w grupie pracowników, która otrzymywała informacje związane z koronawirusem od firmy, w której pracują. 88 porc. spośród nich uważa, że dla pracodawcy ważniejsze jest ich zdrowie niż wynik finansowy.

Kiedy firma reaguje adekwatnie na pandemię?

Znaczna część pracowników uważa, że odpowiedź firmy na problem epidemii była adekwatna do sytuacji – w badaniu przeprowadzonym w dniach 16-18 marca zadeklarowało tak 77 proc. ankietowanych.

Odsetek pozytywnie odnoszących się do reakcji firmy na epidemię rośnie w grupie, która otrzymała od pracodawcy informacje związane z działaniami w dobie koronawirusa i wynosi 88 proc., w porównaniu z 33 proc. pośród osób pracujących w firmach, w których zabrakło jasnej komunikacji na ten temat.

– Nawet najlepsze, realne działania pracodawcy mogą zostać błędnie zinterpretowane, jeśli nie zostaną w odpowiedni sposób przekazane pracownikom. Komunikację wewnętrzną, szczególnie w okresie kryzysu, należy prowadzić w sposób zaplanowany, uporządkowany, klarowny i przede wszystkim spójny. Oczywiście musi ona być rzetelna i adekwatna do sytuacji, jednak – szczególnie w przypadku tak newralgicznego problemu jak epidemia, która w naturalny sposób wywołuje wiele emocji – należy prowadzić działania z dużą dozą empatii – podkreśla Agnieszka Dziedzic, partner zarządzający Weber Shandwick Polska.

– W przypadku firm, które nie mają wypracowanych zasad, również nie jest za późno. Nawet teraz, już w trakcie kryzysowej sytuacji, wciąż można – a nawet trzeba – uporządkować komunikację wewnętrzną i wprowadzić odpowiednie procedury dotyczące składu i funkcjonowania sztabu kryzysowego, możliwych scenariuszy czy kanałów komunikacji – dodaje ekspertka.

Badanie online przeprowadzone w dniach 4-6 marca oraz 16-18 marca 2020 roku na reprezentatywnej grupie 1004 pracujących Amerykanów w Stanach Zjednoczonych.

Dołącz do dyskusji: Pracownicy w dobie pandemii koronawirusa ufają uczciwie komunikującym się pracodawcom

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl