SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Presspublica w internecie: traci „Rz”, tygodniki słabo

Serwisy Presspubliki osiągnęły w ciągu ostatniego roku nieznaczny wzrost odwiedzalności. Sporo zyskała Kariera.pl, za to spadek zanotował serwis „Rzeczpospolitej”.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że zdecydowanie najpopularniejszym serwisem Presspubliki jest Rp.pl. W listopadzie ub.r. odwiedziło go 1,09 mln realnych użytkowników (czyli ponad dwa razy więcej niż drugą w rankingu stronę Kariera.pl), którzy wykonali 18,4 mln odsłon (czyli trzy razy więcej niż na drugim pod tym względem serwisie Parkiet.com). Przy czym jeśli chodzi o czas spędzany na stronie przez przeciętnego użytkownika, zdecydowanym liderem jest właśnie Parkiet.com, z którego internauta korzystał średnio przez prawie 84 minuty, czyli pięć razy dłużej niż w przypadku Rp.pl.

Więcej użytkowników niż Parkiet.com, ale mniej odsłon miały w listopadzie serwis z ogłoszeniami o pracę Kariera.pl oraz witryna z informacjami gospodarczymi Ekonomia24.pl. Na pierwszej przeciętny użytkownik spędził 9,5, a na drugiej - 10 minut.

>>> Megapanel z listopada: YouTube i GG w górę. Onet, WP, Gazeta.pl i NK.pl tracą

Mało popularne są natomiast serwisy wydawanych przez Presspublikę magazynów „Uważam Rze”, „Przekrój”, „Sukces” i „Bloomberg Businessweek Polska”. Po części wynika to z faktu, że na stronach są udostępniane tylko krótkie fragmenty tekstów z tych pism, natomiast za całe artykuły trzeba zapłacić. W efekcie serwisy Sukcesmagazyn.pl i Bloombergbusinessweek.pl odwiedziło tak niewielu internautów, że nie zostały one ujęte w wynikach Megapanelu. Przekroj.pl zanotował jedynie 36 tys. użytkowników i 268 tys. odsłon, a Uwarzamze.pl - 81 tys. użytkowników i 1,04 mln odsłon.

Mniej więcej dwa razy wyższą odwiedzalność niż Przekroj.pl miała w listopadzie strona „Życia Warszawy”, stołecznego dodatku do „Rzeczpospolitej”.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w listopadzie 2012 roku

Serwisy Presspubliki w listopadzie 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
serwis real users odsłony zasięg czas na RU [godz:min:s]
rp.pl 1 093 284 18 403 357 5,64% 00:16:33
kariera.pl 460 119 3 541 272 2,37% 00:09:31
ekonomia24.pl 215 950 2 232 055 1,11% 00:09:59
parkiet.com 105 442 6 040 493 0,54% 01:23:52
uwazamrze.pl 81 170 1 043 363 0,42% 00:10:04
zyciewarszawy.pl 61 508 416 551 0,32% 00:04:09
przekroj.pl 35 893 268 221 0,19% 00:06:13


Przez rok serwis Rp.pl stracił 95 tys. real users i 5,1 mln odsłon, a przeciętny użytkownik przebywał na nim ponad 5 minut krócej. Za to Kariera.pl osiągnęła duży wzrost: 200 tys. real users i 2,4 mln odsłon. Nieznacznie zmieniła się też odwiedzalność stron Ekonomia24.pl (50 tys. real users i 125 tys. odsłon więcej) oraz Parkiet.com (25 tys. real users mniej, 115 tys. odsłon więcej).

Sporo zyskały witryny tygodników „Uważam Rze” i „Przekrój”. Za to serwis „Życia Warszawy” zanotował 190 tys. odsłon mniej niż przed rokiem, a użytkownicy przebywali na nim średnio dwa razy krócej.

Bardzo słabo radzą sobie uruchomione przez Presspublikę w połowie 2010 roku serwisy lifestyle’owe Warszawianki.pl i Kulinarnik.pl. Z końcem 2011 roku obie strony przestały być aktualizowane.

Serwisy Presspubliki rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwis listopad 2012 listopad 2011
real users odsłony czas na RU [godz:min:s] real users odsłony czas na RU [godz:min:s]
rp.pl 1 093 284 18 403 357 00:16:33 1 189 269 23 502 631 00:21:45
kariera.pl 460 119 3 541 272 00:09:31 262 833 1 162 837 00:04:14
ekonomia24.pl 215 950 2 232 055 00:09:59 165 821 2 106 112 00:13:40
parkiet.com 105 442 6 040 493 01:23:52 132 012 5 925 348 01:17:22
uwazamrze.pl 81 170 1 043 363 00:10:04 78 182 - -
zyciewarszawy.pl 61 508 416 551 00:04:09 56 790 609 508 00:08:18
przekroj.pl 35 893 268 221 00:06:13 - 122 967 -
warszawianki.pl - 51 237 - - 107 587 -
kulinarnik.pl - 46 339 - - 39 041 -


Wszystkie strony Presspubliki zyskały przez rok 95 tys. real users, ale straciły 2,1 mln odsłon. W listopadzie ub.r. przeciętny użytkownik korzystał z nich przez 4,5 minuty krócej niż rok wcześniej.

Serwisy Presspubliki w ciągu roku (Megapanel PBI/Gemius)
  real users odsłony średni czas na użytkownika zasięg
XI 2011 1 648 958 34 250 818 00:24:36 8,65%
XII 2011 1 581 472 30 928 994 00:22:38 8,27%
I 2012 1 844 997 35 782 392 00:21:22 9,62%
II 2012 1 642 066 35 710 657 00:24:02 8,51%
III 2012 1 691 012 36 191 113 00:23:50 8,72%
IV 2012 1 548 417 31 172 358 00:22:04 7,95%
V 2012 1 617 962 30 607 433 00:20:40 8,31%
VI 2012 1 699 363 29 838 540 00:19:10 8,69%
VII 2012 1 794 316 31 138 055 00:19:33 9,21%
VIII 2012 1 573 573 29 651 323 00:20:52 8,09%
IX 2012 1 556 008 30 098 595 00:21:07 8,01%
X 2012 1 758 725 35 873 152 00:22:30 9,04%
XI 2012 1 745 235 32 145 419 00:19:59 9,00%

 


 

Dołącz do dyskusji: Presspublica w internecie: traci „Rz”, tygodniki słabo

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
od grudnia bedzie wielki spadek co widac chociazby po alexa.com
0 0
odpowiedź
User
Cava
Niestety, serwis internetowy rp.pl jest po prostu słaby
0 0
odpowiedź
User
zuza
Główne serwisy Presspubliki mają zamknięty dostęp, stąd niewielkie spadki. Wydawca pobiera opłaty za content, więc zarabia inaczej.
Wiadomo powszechnie, że nawet wielkie portale mają kłopoty z utrzymaniem się - reklama internetowa jest tania. A dostęp do treści jest relatywnie droższy i monetyzowanie tego jest chyba lepszym pomysłem.
Podsumowując: liczy się kasa;)
0 0
odpowiedź