SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Promocja Opcomu niezgodna z prawem?

Do IAB Polska trafił wniosek o przyjrzenie się czy działania firmyOpcom (Grupa Eskadra) - przy promowaniu systemu do e-mailmarketingu Freshmail - były nieetyczne i niezgodne z prawem.

- Najpoważniejsze zarzuty dotyczą rozpowszechnianianieprawdziwych informacji dotyczących świadczonych usług i ichkosztów oraz działalności na szkodę klientów - mówi nam KrzysztofDębowski, szef grupy roboczej "E-mail marketing" IAB Polska,dyrektor zarządzający SARE.

Opcom reklamując systemu do e-mail marketingu Freshmail podaje,że jest on pierwszym systemem w Polsce udostępniającym śledzenieprzesyłek w Google Analytics. Tymczasem Google śledzi większośćtego typu systemów w Polsce. - System reklamowany jest jakonajnowocześniejszy na rynku, wyprzedzający konkurencję, co jestnadużyciem i nieprawdą - dodaje Dębowski.

Chodzi również o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacjidotyczących kosztów świadczonych usług. - Opcom reklamując systemFreshmail podaje, że jest on najtańszy w Polsce, tymczasem nanaszym rynku jest wiele tego typu produktów dostępnych bezpłatnie.Również po porównaniu cenników z płatnymi systemami do e-mailmarketingu, wychodzi na to, że nie jest on najtańszy - mówiDębowski.

sare

We wniosku oprócz SARE do IAB Polska zwracają się teżkonkurencyjne IM Partner, Webtel i ThinkOpen. Podają one, żestosowana przez Opcom reklama porównawcza nie spełnia przyjętychnorm, firma nakłania klientów do rezygnacji z świadczonych im usługw zakresie e-mail marketingu, dyskredytuje konkurencyjne firmy,korzysta z materiałów konkurencji i ich efektów pracy, stosujeniedozwolone metody pozycjonowania, a także wykorzystuje w kampaniireklamowej podrobione znaki konkurencji.

Wnioskodawcy wnoszą też do IAB Polska o wykluczenie z gronaczłonków firmy Opcom Grupa Eskadra.

Jest to pierwszy taki wniosek, który wpłynął do InteractiveAdvertising Bureau Polska od początku działalności związku.Niezależnie od niego planowane jest skierowanie sprawy na drogępostępowania sądowego.

Jednym z ważniejszych zadań stowarzyszenia InteractiveAdvertising Bureau jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresiemetod wykorzystania internetu.

Krzysztof Adamus, creative director Opcom EskadraGroup
Opracowany przez nas produkt w naszej opinii zagroził status quorynku, czyli zmowie polegającej na nałożeniu stałych opłat naużytkowników systemów do e-mail marketingu. FreshMail od samegopoczątku komunikował politykę niskich cen polegającą przedewszystkim na odejściu od opłat abonamentowych, które nakładane sąna klientów przez takie firmy jak: Sare, IM Partner (system JetMail), ThinkOpen (system Open Mail), będące jednocześniesygnatariuszami pisma skierowanego do IAB.

Ponadto zupełnie niezrozumiałe jest dla nas stwierdzenie:"Skierowane do IAB pismo wskazuje również na zagrożenia dlaklientów Opcomu związane z nieznajomością lub celowymniestosowaniem się do obowiązujących reguł prawnych, które dotycządziałalności promocyjnej".

Autorzy powyższego ogólnikowego stwierdzenia starają sięprzestraszyć Klientów FreshMail i wprowadzić niepotrzebny niepokój,co do bezpieczeństwa użytkowników systemu, zarówno obecnych jak iprzyszłych. Nic jednak konkretnego o tych rzekomych zagrożeniachnie piszą.

Na koniec raz jeszcze pragnę podkreślić, że działania, doktórych się tutaj odnośmy, to nic innego jak próba zdyskredytowanianowego produktu na rynku i nie dopuszczenia do obniżenia kosztówdziałań e-mail marketingowych w Polsce.

Dołącz do dyskusji: Promocja Opcomu niezgodna z prawem?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl