SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przeczytał poradnik, kupił wymarzony samochód. Jak content marketing wspiera użytkowników OTOMOTO

Decyzja o kupnie wymarzonego samochodu rzadko kiedy jest spontaniczna. Kupujący tygodniami potrafią analizować i porównywać parametry upatrzonych modeli i szukać najlepszych ofert. Nieocenioną pomocą w wyborze okazują się także testy aut czy bieżące rankingi modeli - tu ze wsparciem przychodzi Motopedia, portal wydawany przez OTOMOTO z bogatą bazą tekstów nie tylko o samochodach, ale także o szeroko pojętym rynku motoryzacyjnym.

Samochód to w milionach polskich domów jedno z podstawowych dóbr. Polska jest drugim najbardziej zmotoryzowanym krajem w UE. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), w Polsce na każdy tysiąc mieszkańców przypada aż 747 aut. 

Po naszych drogach może poruszać się nawet 25 milionów aut. Nic dziwnego, że Polacy szukają co dzień w sieci informacji o rynku samochodowym, chcą wiedzieć, ile jest warte ich auto, ile kosztują naprawy czy choćby jakie modele są obecnie najbardziej "na czasie".

Motopedia - kompendium wiedzy motoryzacyjnej

Odpowiedzi na te i setki innych pytań od dwóch lat dostarcza internautom Motopedia (motopedia.otomoto.pl). Ten contentowy serwis publikuje teksty tworzone na bazie najświeższych danych z rynku, z serwisu ogłoszeniowego Otomoto (Grupa OLX). Redakcja działa w ścisłym powiązaniu z kanałem na YouTube OTOMOTO TV, gdzie  w regularnie pojawiają się kolejne testy samochodów nowych i używanych – opisywane także w formie tekstowej     .

Zespół przy tworzeniu tekstów korzysta z danych z platformy OTOMOTO - gdzie swojego      wymarzonego samochodu szukają nawet najbardziej wymagający kierowcy.

O sukcesie serwisu najlepiej świadczą liczby. W marcu treści produkowane w ramach kanałów OTOMOTO - Motopedii oraz OTOMOTO TV - zostały obejrzane przez 1,8 mln unikalnych użytkowników. To więcej niż widownia najpopularniejszych seriali telewizyjnych w Polsce!

Motopedia w nowej formule

Kluczem do sukcesu portalu contentowego jest jego stałe dostosowywanie do potrzeb użytkowników. Motopedia nie zwalnia więc tempa i od kwietnia zaprasza na odświeżoną wersję strony, jeszcze bogatszą w treści. Jedną z kluczowych i cenionych przez odbiorców nowych funkcji są praktyczne teksty poradnikowe. Jak dobrać żarówkę? Jak zmienić akumulator? Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak spisać umowę sprzedaży samochodu? Na te i dziesiątki innych pytań wszyscy poszukujący informacji( związanej ze swoim obecnym lub przyszłym samochodem) mogą znaleźć w jednym miejscu kompleksowe odpowiedzi podane w przystępnej, gotowej do wykorzystania formie.

Motoryzacyjny portal contentowy, kierowany do szerokiego grona odbiorców nie powinien pomijać też nowinek ze świata motoryzacji. Powód, by odwiedzać portal ze stajni OTOMOTO codziennie mają także ci, którzy w tym momencie nie są na etapie zmiany samochodu. Motopedia jest aktualizowana o newsy na temat premier nowych modeli aut, zapowiedzi i wieści z zagranicznych rynków. Serwis trzyma także rękę na pulsie, ostrzegając kierowców przed oszustwami internetowymi czy demaskując metody działania złodziei aut (np. popularnej metody "na walizkę").  

Znajdziemy tu także wiele praktycznych tekstów poświęconych bieżącym zmianom w kodeksie drogowym i legislacji rynku motoryzacyjnego, co jest przydatne dla każdego, kto korzysta z samochodu.

Nową, wzbogacającą portal sekcją są newsy dnia w formie WEB STORIES - pionowe wideo znakomicie dostosowane jest do mobilnego użytkownika i młodszych grup wiekowych. WEB STORIES to także propozycja dla tych, którzy lubią newsy podane w "socialmediowej" formie znanej z popularnych platform jak Instagram czy TikTok.

Dla polepszenia komfortu korzystania ze strony, posiada ona teraz bardziej precyzyjne filtrowanie treści - artykuły i testy można wyszukiwać także z uwzględnieniem marki i modelu samochodu. Funkcja pozwala jeszcze prościej wyszukać informacje o pożądanych modelach, a co za tym idzie - przybliża do zakupu upragnionych czterech kółek. Dla zdecydowanych na dany model portal oferuje wyszukiwarkę treści po marce i modelu auta.

Bardzo przydatną i docenianą przez odbiorców sekcją Motopedii są testy aut - absolutny must read przed dokonaniem wyboru danego modelu. Teksty rzetelnie pokazują wady i zalety sprawdzanych modeli, dzięki czemu każdy odbiorca może podjąć właściwą dla siebie decyzję, nie ryzykując błędu. Obok testów znajdziemy też rankingi porównujące nie tylko parametry aut, ale też np. zakorkowanie ulic czy… irytujące nowinki techniczne. 

 

- Tworząc i rozwijając Motopedię od początku kierowaliśmy się chęcią dostarczania użytkownikom OTOMOTO wiedzy i możliwie najpełniejszej informacji o samochodach i rynku motoryzacyjnym. Zależało nam na integracji z platformą, której odwiedzenie często jest kolejnym krokiem dla naszych odbiorców – po zebraniu informacji o modelach i cenach mogą od razu skierować się tam, gdzie zweryfikują możliwości zakupu kolejnego swojego samochodu – mówi Marcin Domagała, redaktor naczelny Motopedii i OTOMOTO TV.

Sprzedajesz czy kupujesz? Masz wsparcie w postaci contentu     

Motoryzacyjny, codzienny portal motoryzacyjny adresuje potrzeby zarówno kupujących, jak i tych, którzy planują sprzedaż auta. W szerokiej ofercie contentowej serwisu zarówno ci, którzy chcą sprzedać samochód prywatnie, jak i profesjonalni dealerzy czy osoby prowadzące małe motoryzacyjne biznesy znajdą praktyczne porady związane ze sprzedażą pojazdów, a także poznają dobre praktyki i wskazówki pozwalające dobrze wykorzystać potencjał narzędzi sprzedaży na platformie.

Motopedia nie zapomina także o najgorętszym trendzie ostatnich lat, czyli elektromobilności. Odwiedzający serwis znajdą tu szereg artykułów wyjaśniających wszystkie zawiłości związane z zeroemisyjnością, autami elektrycznymi czy paliwami alternatywnymi i systemami ładowania. Ta część serwisu powstaje we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych i serwisem elektromobilni.pl, co gwarantuje najwyższą, jakość publikowanych treści.

- OTOMOTO działa w Polsce już od ponad 18 lat. Kiedyś przenieśliśmy giełdy samochodowe do internetu, a dziś znów stoimy na progu rewolucji w motoryzacji. Zgodnie z przegłosowaną ostatnio dyrektywą unijną „Fit for 55", już za 12 lat nie będzie można rejestrować nowych samochodów spalinowych. Pojazdy zeroemisyjne są naszą przyszłością i chcemy, by nasi użytkownicy byli na nią gotowi. Motopedia i OTOMOTO TV są miejscem, w którym mamy możliwość wspierać edukacyjne działania sprzedających samochody elektryczne, dzielić się wiedzą i odpowiadać na wszystkie pytania nurtujące Polki i Polaków – a wiemy, że tych dotyczących elektromobilności nie brakuje – mówi Agnieszka Czajka, General Manager OTOMOTO.

Od poradnika do kluczyka, czyli jak Motopedia wspomaga sprzedaż  

Dla każdej redakcji najcenniejszy feedback to ten otrzymywany od czytelników. Na skrzynkę redakcji Motopedii i kanału OTOMOTO TV codziennie trafiają podziękowania od zadowolonych czytelników. "Zawsze przed zmianą auta szukałem u was filmu z poradami", "życzę dalszych sukcesów w rozwijaniu kanału" - czy może być lepszy dowód na zaufanie i motywacja do dalszej pracy?

Z listu innego czytelnika, pana Pawła: "Chciałbym Państwu podziękować za pracę, jaką wkładacie w filmy, które przedstawiają test różnych samochodów. Są konkretne, rzeczowe i na temat. Dzięki Państwu, zakup następnego auta w moim życiu stał się o wiele prostszy".

Głosy zadowolenia pojawiają się także pod filmami na YouTube. "Dobrą robotę robicie z recenzjami, oby tak dalej", "naprawdę fajnie się ogląda Wasze materiały. Harmond fajnie przedstawia furki, wie co mówi, charyzma jest, żarcik. Oby tak dalej!".

Takie słowa dają motywację do dalszego działania i rozwoju serwisów Motopedia i kanału OTOMOTO TV. Zespoły obiecują, że w dalszym ciągu będą dawały z siebie wszystko - dla satysfakcji i zadowolenia Czytelników.