SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama outdoorowa w I kwartale: 122 mln zł, 5,5 proc. w górę

W I kwartale br. na reklamę out of home w Polsce wydano 121,8 mln zł, czyli 5,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast wartość reklamy tranzytowej wyniosła 2,7 mln zł.

Dane Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej pokazują, że w I kwartale br. wydatki na reklamę outdoorową w Polsce wróciły do poziomu sprzed dwóch lat. - Należy przypomnieć, że I kwartał ub.r. był jednym z najsłabszych w ostatnich kilku latach na rynku out of home. Warto także zauważyć, że bieżący rok branża rozpoczęła z mniejszą liczbą powierzchni ekspozycyjnych niż rok temu - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

Z roku na rok coraz większe znaczenie na reklamy out of home mają sieci handlowe i hipermarkety, a coraz mniejsze - operatorzy telefoniczni. Lech Kaczoń zauważa, że coraz mniej na reklamę zewnętrzną przeznaczają producenci żywności. - Potwierdza to postawy konsumentów z niektórych grup społecznych, którzy w sytuacji osłabienia gospodarczego i spadku potencjału nabywczego w pierwszej kolejności są skłonni oszczędzać właśnie na zakupie żywności - komentuje Kaczoń.

UDZIAŁ SEKTORÓW W RYNKU REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ
sektor1 kw. 20121 kw. 20111 kw. 2010
Sieci handlowe / hipermarkety21,37%20,74%18,65%
Systemy telefonii komórkowej12,10%13,95%14,96%
Nieokreślono sektor7,60%4,41%3,95%
Samochody6,13%5,04%5,37%
Filmy kinowe4,89%3,40%2,38%


- Dzięki stosunkowo niskim cenom druku, coraz częściej z reklam zewnętrznych korzystają nawet pojedyncze osoby, które mają coś do zakomunikowania. Interesujący jest wzrost wydatków na promocję filmów kinowych, co jest także związane z liczbą ich produkcji i koniecznością konkurowania między sobą ich dystrybutorów -
opisuje Lech Kaczoń. - I kwartał roku, podobnie jak IV, jest też okresem wzmożonej promocji samochodów - dodaje.

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY BRANŻY REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ W POLSCE W I KWARTALE 2012 r.
kategoriasprzedaż w zł
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie26 027 377
Pozostałe z sektora Sprzedaż2 927 860
Piwo1 500 103
Napoje2 654 806
Pozostałe z sektora Żywność5 459 896
Filmy kinowe5 952 560
Stacje TV3 575 181
Stacje radiowe349 815
Magazyny3 251
Gazety codzienne345 491
Edukacja4 056 151
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura1 887 301
Internet899 347
Systemy telefonii komórkowej14 730 047
Telefonia stacjonarna217 714
Pozostałe z sektora Telekomunikacja1 331 026
Środki osobistej pielęgnacji ciała1 757 153
Produkty zdrowotne/leki1 766 084
Samochody7 466 577
Oleje/Paliwa0
Stacje benzynowe1 064 884
Transport2 150 835
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport1 368 996
Banki4 212 020
Ubezpieczenia951 291
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing1 740 975
Proszki do prania1 153 102
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości623 645
Akcje społeczne non-profit560 922
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja78 423
AGD/RTV898 544
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura1 100 378
Biura podróży582 258
Usługi medyczne333 516
Pozostałe z sektora Usługi5 434 840
Budownictwo3 814 550
Produkty dla dzieci135 638
Odzież/obuwie3 242 424
Produkty dla zwierząt79 870
Przemysł59 167
Rolnictwo/ogrodnictwo5 722
Kampanie polityczne17 870
Nieokreślony sektor9 251 434
ŁĄCZNIE121 769 044



Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of home wyniósł w I kwartale br. 2,2 proc., czyli podobnie jak rok wcześniej. Wydatki na tę formę reklamy wzrosły w skali roku o 5,4 proc. Wśród członków IGRZ reklamę tranzytową oferują firmy AMS, Business Consulting i CAM Media.

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY BRANŻY REKLAMY TRANZYTOWEJ W POLSCE W I KWARTALE 2012 r.
kategoriasprzedaż w zł
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie449 957
Pozostałe z sektora Sprzedaż37 765
Piwo54 160
Napoje0
Pozostałe z sektora Żywność157 365
Filmy kinowe142 596
Stacje TV1 500
Stacje radiowe0
Magazyny0
Gazety codzienne11 455
Edukacja142 209
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura74 294
Internet8 400
Systemy telefonii komórkowej0
Telefonia stacjonarna0
Pozostałe z sektora Telekomunikacja0
Środki osobistej pielęgnacji ciała0
Produkty zdrowotne/leki503 562
Samochody46 814
Oleje/Paliwa0
Stacje benzynowe0
Transport91 118
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport13 803
Banki251 529
Ubezpieczenia85 853
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing32 275
Proszki do prania0
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości0
Akcje społeczne non-profit31 153
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja0
AGD/RTV0
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura118 865
Biura podróży77 498
Usługi medyczne0
Pozostałe z sektora Usługi32 050
Budownictwo226 670
Produkty dla dzieci0
Odzież/obuwie71 770
Produkty dla zwierząt0
Przemysł8 830
Rolnictwo/ogrodnictwo1 500
Kampanie polityczne6 504
Nieokreślony sektor4 989
ŁĄCZNIE2 684 484


Wszystkie powyższe zestawienia obejmują dane następujących firm (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS, BP Media, Business Consulting, CAM Media,  Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo. Ta lista nie zmieniła się w porównaniu z I kwartałem ub.r.

Dołącz do dyskusji: Reklama outdoorowa w I kwartale: 122 mln zł, 5,5 proc. w górę

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
miko
Jaki wzrost??? przez kilka miesięcy wiszą te same plakaty. Outdoor leci w dół. Jak nie wymienią tych rozwalających się tablic na nowe, porządne nośniki to kiepsko z nimi będzie.
odpowiedź
User
trutka
Zaśmiecanie miast i poboczy dróg trwa... na niższym czy wyższym poziomie, ale każdy jest zbyt wysoki. Jest taki jazgot reklam zewnętrznych, że mało która trafia do kogokolwiek, widać tylko śmietnik. Tak jak we wszystkim innym wladze miast nie mają koncepcji, urzędy nie egzekwują prawa, a prawo jest idiotyczne, bo pozwalające na samowolkę i bałagan oraz ciągnące się procedury w sprawach ewidentnych.
odpowiedź
User
account
Trutka popieram.
odpowiedź