SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy wideo w polskim internecie najczęściej oglądane na Facebooku i YouTube, Netflix najbardziej promowany

W listopadzie 2016 r. spoty reklamowe najczęściej były emitowane w serwisach Facebook i YouTube, a największy zasięg odnotowały kreacje dotyczące filmów, żywności oraz promujące sklepy - wynika z analizy Gemiusa.

Największą skutecznością w docieraniu do użytkowników sieci za pomocą filmów reklamowych wykazała się branża oferująca filmy, multimedia, książki i płyty. Spoty o tej tematyce dotarły do niemal 16,2 mln realnych użytkowników, co oznacza 59,7 proc. wszystkich internautów (źródło: gemiusAdReal). Ponad połowa z nich natrafiła na spoty wideo Netfliksa - z wynikiem 53,2 proc. uplasował się on na wyraźnym prowadzeniu przed innym dystrybutorem filmów, United International Pictures (30,1 proc.).

Pomiędzy kolejnymi reklamodawcami różnice w udziale pod względem emisji nie były już tak duże: Warner Bros. Entertainment - 26,8 proc., TVN - 23,5 proc., a Player.pl - 21,8 proc.

Wydawcą, który najczęściej emitował reklamy wideo dla tego sektora, był Facebook - w tym serwisie oglądało je 54,9 proc. z 16,2 mln realnych użytkowników, do których dotarły spoty z branży związanej z filmami, multimediami, książkami i płytami.

"Kategoria produktów związanych z mediami, książkami, CD i DVD pierwszą pozycję zawdzięcza przede wszystkim wielkiej ofensywie Netfliksa, który od kilku miesięcy prowadzi bardzo intensywne działania online. Kampania Netfliksa, którą obserwujemy nie tylko na polskim rynku, to dopiero początek wielkiej bitwy w branży SVOD - wideo na żądanie w modelu subskrypcji. Dla dystrybutorów filmowych listopad to również czas premier – w ostatnim miesiącu mieliśmy okazję obserwować spoty promujące takie produkcje jak <Sprzymierzeni> czy <Nowy początek>. Wybór wideo online jako idealnej formy dotarcia do internautów nie powinien nikogo dziwić w przypadku tej grupy reklamodawców" - komentuje Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie.

Reklamodawcy spotów promujących jedzenie wybierali serwis YouTube – za jego pośrednictwem dotarli do 42,8 proc. realnych użytkowników spośród 15,6 mln tych, którzy zobaczyli kreacje promujące żywność. Facebook znalazł się na drugim miejscu z wynikiem 39 proc. Na kolejnych miejscach w rankingu serwisów wyświetlających te reklamy znalazły się portale Grupy Wirtualna Polska i Onetu (z wynikami po ok. 24 proc.) oraz grupy TVN (15,6 proc.). Najczęściej emitowane były kreacje firmy Łowicz, które odtworzyło niemal 31 proc. internautów oglądających reklamy spożywcze. Na drugim miejscu uplasowały się przysmaki dla zwierząt. Spoty Puriny dotarły do 29,1 proc. osób oglądających w sieci kampanie reklamujące jedzenie.

Reklamodawcom z branży handlowej udało się dotrzeć do 14,7 mln realnych użytkowników, którzy stanowią 54,1 proc. wszystkich internautów. Najwięcej z nich natrafiło na kreacje reklamowe na Facebooku (41,5 proc.) i w serwisie YouTube (37,5 proc.). Polskim internautom najczęściej wyświetlano spoty firmy Zalando – odtworzyło je 46,8 proc. użytkowników sieci, którzy oglądali reklamy o tematyce handlowej. Drugim wśród najbardziej aktywnych reklamodawców wideo okazał się serwis Motomi.pl (37,2 proc.). Pozostała trójka firm handlowych promujących się przez kreacje online odnotowała zbliżone wyniki: od niecałych 22 proc. (Lidl), przez 20 proc. (IKEA), do 19,3 proc. (Allegro.pl).

Gemius w swojej analizie podkreśla również, że wszystkie trzy branże ─ związana z mediami, żywnością i handlem – są bardzo aktywne w wideo online przez cały rok. Reklamodawcy z branży spożywczej i handlowej do budowania zasięgu najczęściej wykorzystują telewizję, a wideo online używają do dobudowywania zasięgu, podczas gdy dystrybutorzy filmów koncentrują się ostatnio bardziej na internecie.

Dołącz do dyskusji: Reklamy wideo w polskim internecie najczęściej oglądane na Facebooku i YouTube, Netflix najbardziej promowany

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sloiiik
Autor zapomniał wpisać jakie wielkie premiery pojawiły się w grudniu :)

w ostatnim miesiącu mieliśmy okazję obserwować spoty promujące takie produkcje jak czy .
0 0
odpowiedź
User
fs
Nienawidzę reklam WIDEO w Internecie - przerywam je np odświeżając stronę (na YT to działa) nie jestem w stanie wytrzymać 30 sekund przy oglądaniu 2-5 mniutowego filmiku. TO NIE TELEWIZJA a Boga!
0 0
odpowiedź