SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowo dużo Polaków korzysta z internetu, Facebook i YouTube coraz popularniejsze

Z internetu korzysta już 57,5 proc. Polaków, czyli 17,3 mln osób - wynika z najnowszego badania NetTrack. Już 57 proc. internautów używa sieci od ponad 5 lat.

57,5 proc. to poziom penetracji internetu zanotowany w fali NetTracku listopad 2012 - styczeń 2013. W przeliczeniu na populację daje to 17,31 mln użytkowników.

To rekordowa penetracja internetu. Poprzedni najwyższy wynik zanotowano w fali badania od kwietnia do czerwca ub.r. - 57 proc. i 17,17 mln osób w przeliczeniu na populację.

W styczniu br. po raz pierwszy zapytano internautów, czy korzystają z internetu mobilnego. Twierdząco odpowiedziało 5,63 proc. respondentów.

Natomiast w całym ub.r. 56,8 proc. polskich internautów - o 5,9 pkt proc. więcej niż rok wcześniej - deklarowało, że korzysta z sieci od ponad 5 lat. Jedynie 3,4 proc. użytkowników nie łączy się z internetem w domu. Pod względem cech demograficznych internautów nie nastąpiły znaczące zmiany.

Nieco bardziej rozpoznawalne i częściej odwiedzane niż rok wcześniej były Google, Allegro, Wirtualna Polska i Wikipedia. Duże wzrosty zanotował Facebook, a spory - YouTube, za to wyraźnie straciła NK.pl.

>>> Top 100 serwisów w Polsce: kto zyskał, a kto stracił 

Zwyczaje
  I - XII 2012 I - XII 2011
Od jak dawna korzysta z internetu?
  od 1 miesiąca 0,1% 0,1%
  od 2-3 miesięcy 0,2% 0,2%
  od 4-6 miesięcy 0,3% 0,5%
  od 7-12 miesięcy 1,5% 2,3%
  powyżej 1 roku do 2 lat 3,9% 5,6%
  powyżej 2 lat do 3 lat 6,0% 7,9%
  powyżej 3 lat do 5 lat 21,8% 25,3%
  powyżej 5 lat 56,8% 50,9%
  trudno powiedzieć 9,5% 7,3%
     
Jak często korzysta z internetu?
  codziennie lub prawie    codziennie 69,3% 70,8%
  kilka razy w tygodniu 21,9% 20,1%
  raz na tydzień 5,2% 5,3%
  kilka razy w miesiącu 2,5% 2,7%
  raz na miesiąc 0,6% 0,7%
  rzadziej niż raz na miesiąc 0,4% 0,5%
  trudno powiedzieć 0,0% 0,0%
     
Gdzie korzysta z internetu?
  w domu 96,6% 95,2%
  w pracy 23,6% 23,5%
  w szkole / na uczelni 6,9% 6,5%
  w innym miejscu 3,0% 5,0%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Profil internautów
  I - XII 2012 I - XII 2011
Płeć
  mężczyźni 49% 50%
  kobiety 51% 50%
     
Kategoria wieku
  15-24 lata 27% 28%
  25-39 lat 40% 39%
  40-59 lat 28% 28%
  60 lub więcej 6% 5%
     
Poziom wykształcenia
  podstawowe 14% 15%
  zasadnicze 17% 16%
  średnie 40% 41%
  wyższe 28% 28%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Ranking
  I - XII 2012 I - XII 2011
Znajomość spontaniczna
   GOOGLE (www.google.pl) 61,7% 59,4%
   ALLEGRO (www.allegro.pl) 54,2% 53,6%
   ONET (www.onet.pl) 41,3% 42,2%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 38,7% 37,6%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 36,2% 23,3%
   NK.PL (www.nk.pl) 23,0% 25,1%
   YOUTUBE (www.youtube.pl) 22,5% 18,2%
   INTERIA.PL (www.interia.pl) 20,6% 20,4%
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) 14,0% 13,1%
   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 11,6% 11,4%
     
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?
  GOOGLE (www.google.pl) 90,7% 89,0%
  ALLEGRO (www.allegro.pl) 66,1% 66,5%
   YOUTUBE (www.youtube.pl) 59,8% 54,9%
  ONET (www.onet.pl) 53,9% 55,5%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 49,1% 37,3%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 45,4% 44,7%
  NK.PL (www.nk.pl) 39,9% 47,0%
  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 34,3% 33,4%
  INTERIA.PL (www.interia.pl) 33,1% 33,2%
  GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) 27,4% 30,4%

 


 

Dołącz do dyskusji: Rekordowo dużo Polaków korzysta z internetu, Facebook i YouTube coraz popularniejsze

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl