SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rewitalizacja marki Clippo

Aronia SA podsumowała przełomową strategię marketingową dla marki CLIPPO, zrealizowaną w 2004 roku

Ósme urodziny marki firma uczciła wprowadzeniem na rynek innowacyjnego opakowania, wyróżnieniem poszczególnych subbrandów, nowościami produktowymi, jak i całkiem nową linią smakową.

Marka CLIPPO jest jedną ze strategicznych marek o znaczeniu lokalnym w bogatym portfolio europejskiego lidera na rynku soków i napojów, firmy ECKES Granini,
w skład której wchodzi Aronia S.A. Znane na całym świecie marki koncernu, te o międzynarodowej pozycji to Granini i HohesC, oraz marki o znaczeniu regionalnym, takie jak: Rea (Francja), Sio (Węgry), Marli (Finlandia) i polska marka CLIPPO.

Łęczycki producent soków, nektarów i napojów zdecydował się na relaunch markipo ośmiu latach jej obecności na polskim rynku. Realizację "strategii zmian"
w CLIPPO firma poprzedziła wielomiesięczną praca nad projektami graficznymi nowego wizerunku marki, testami i badaniami konsumenckimi. W maju br.
na zlecenie Aronii SA Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor przeprowadził badanie ilościowe na grupie docelowej w 15 największych aglomeracjach, dotyczące znajomości marek soków owocowych. Rezultat badania potwierdził właściwy kierunek przyjętej "strategii zmian" w obszarze marki CLIPPO. Marka CLIPPO zajęła 5 miejsce pod względem spontanicznej znajomości marki wśród badanej grupy konsumentów. Taką również pozycję osiągnęła pod względem znajomości wspomaganej, uzyskując 88,0%.
W czerwcu 2004 roku Aronia SA wprowadziła w życie nową strategię związaną z face liftingiem całej marki CLIPPO. Marka otrzymała oryginalny geometryczny kształt kartonika, wyrazistą kolorystykę, oraz poręcznąi funkcjonalną zakrętkę, a także nowy znak - "Żyj zdrowo" - symbol marki CLIPPO - "zdrowej marki o najwyższej jakości"
Kolejnym etapem realizacji strategicznych zmian w obszarze marki było podkreślenie  i wyróżnienie charakteru poszczególnych subbrandów CLIPPO. Do tej pory różniły się wyłącznie kolorem dolnej części kartonika, co było zbyt słabo identyfikowane przez konsumentów. Teraz, przy zachowaniu wspólnych dla marki CLIPPO elementów graficznych, nadano każdemu subbrandowi odrębny wizerunek, budujący charakter i emocje z nim związane.

Ujednolicona została linia soków i nektarów Clippo Źródło Witamin. Dwukolorowa dotychczas "falka" - niebieska dla soków i czerwona dla nektarów - otrzymała jedną wspólną barwę dla obu kategorii w linii.

Napoje Clippo Orzeźwienie otrzymały zupełnie nową szatę graficzną podkreślającą odmieniony charakter i wizerunek tej linii produktów.
We wrześniu wprowadzono także zmiany w opakowaniach 1 litrowych Napojów Clippo z Tygryskiem, produktów skierowanych do dzieci.

Rok 2004 w firmie Aronia S.A. to również
 rok innowacji produktowych:
˘ w czerwcu firma wprowadziła
na rynek pierwszy na polskim rynku  - Sok Pomarańczowy Mild
ze słodkich pomarańczy w linii Clippo Źródło Witamin.
˘ w następnym miesiącu na półkach sklepowych pojawiła się
kolejna innowacja - Clippo Sekrety Lasu - pierwsza w Polsce linia napojowa, bazująca wyłącznie na popularnych wśród konsumentów leśnych smakach: jeżynie, żurawinie i jagodzie

- "Dla 8-letniej historii marki CLIPPO rok 2004 to okres poważnych zmian o znaczeniu strategicznym - stwierdza Piotr Skiba, marketing manager Aronia SA - pierwszych zmian
na przestrzeni 8 lat jej istnienia na polskim rynku. Relaunch marki, poprzedziliśmy badaniami wśród grupy docelowej, które upewniły nas w słuszności obranego kierunku zmian w obszarze marki i pozwoliły nam w pełni zaspokoić oczekiwania naszych konsumentów - nowym funkcjonalnym opakowaniem, innowacyjnymi smakami produktów i wreszcie wyrazistą identyfikacją wszystkich linii CLIPPO. Nowości produktowe, które wprowadziliśmy na rynek: Sok Pomarańczowy Mild Clippo Źródło Witamin, jak i Sekrety Lasu Clippo, przyniosły lepszy niż oczekiwaliśmy efekt sprzedaży. Dzięki nowościom oraz wprowadzonym zmianom opakowaniowym utrzymaliśmy 5 pozycję  na bardzo konkurencyjnym rynku".   

Dołącz do dyskusji: Rewitalizacja marki Clippo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl